Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Hva er vanlig? Hvor lenge er det vanlig å blø? Er det vanlig at blødningen stopper opp, og begynner igjen noen dager/uker senere? Når får man mensen igjen?
Gjest Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Det varierer nok veldig hvor lenge man blør. Jeg har bare blødd ca 2-3 uker etter mine fødsler, mens andre jeg kjenner har blødd i 6-7 uker. Hvis blødningen har stoppet helt opp og så kommer tilbake er det som oftest mensen, men for mange tar det mange måneder før mensen kommer tilbake.
meg & to små vampyrer Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg blødde 10 uker sist. Håper på mindre denne gang.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Hos meg stoppet blødningen opp ja og kom tilbake uten at det var mensen. Tror det har noe med å gjøre at skårpa etter morkaka løsner.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Takk for tilbakemeldinger. Har ikke blødd de siste dagene, men begynte å blø igjen for to dager siden. Mye mindre enn det jeg gjorde da jeg hadde mensen, derfor jeg tror det er blødning i forhold til fødselen.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Jm sa til meg at det er vanlig å ha frisk blod etter fødselen i mindre enn en uke (mengde ca. som ved mensen)... og så stopper det opp litt og man får brunlig utflod istedet.. Ti dager etter fødselen løsner skorpen der morkaken satt fast, og man blør friskt blod i et par dager igjen... Etter dette er det stort sett brunlig utflod, eller gammelt blod som kommer... Når man sier at man blør i ti uker f.eks, er det ikke friskt blod i ti uker, men rikelig med gammelt blod eller blodblandet utflod...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 6 uker blødde jeg. mensen fikk jeg igjen 3,5 mnd etter fødselen. ammet delvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå