Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke stelleprodukter har dere god erfaring med?

Siden vi har endel allergier i slekta vil jeg gjerne bruke uparfymerte produkter, også har jeg hørt noe om parabener?

Er førstegangs og synes det er en jungel av alt der ute :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sykehuset der vi føder bruker de Babyline på barselavdelinga... Så noe av det har jeg brukt hjemme også. Men ikke olje! Badeoljen vår heter Balneum Hermal, den bruker vi etter tips fra en venninnne med allergier i slekta. God og drøy! Og til stellesalve har vi Inotyol og mitt barn har aldri hatt bleieutslett. Jeg har også "kurert" venninners og slektningers barn for bleieutslett og såre rumper ved å låne bort noen centimeter med Inotyol...inntil de fikk kjøpt sin egen tube:) Som generell regel har vi holdt oss til produkter hovedsaklig uten parafinbaserte ingredienser (i alle fall som hovedingrediens). Nå har ikke vi allergi i slekta, men det er ingen grunn til å tilføre verken voksen- eller barnehud produkter basert på mineralske oljer (parafin) fordi disse kun ligger i et lag utenpå huda. For helbredelse og beskyttelse bør produktene være vegetabilske i sin base, altså olje/salve laget med vekster/planter som konsistensbase.

Skrevet

anbefaler alle en tur innom sidene til Grønn Hverdag. Masse interessant lesestoff og mange tester på blant annet stelleprodukter til baby. Det som er mest oppsiktsvekkende er at det er ofte apotekets egne stelleprodukter eller stelleprodukter som er merket sensitiv e.l. som kommer dårligst ut i test! Jeg holder meg utelukket til Coop sin serie! :) Ikke er den dyr heller :) Men også babyline mener jeg kommer bra ut!

link direkte til babyprodukttesten:

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009

Skrevet

Har også hørt at Coop´s Anglamark produkter er bra (og billig). Inneholder hverken parfyme eller parabener. Vi har allergi i familien, og jeg tror det viktigste er å begrense bruken av stelleprodukter mest mulig. Har brukt mesoft-kompresser med vann i stedet for våtservietter - evt. med litt olje (coop). Ellers trengs en sinksalve, men kun ved bleieutslett (har god erfaring med silulen). Det er helt unødvendig å bruke slikt forebyggene. Såpe/shampo og andre kremer er stort sett helt unødvendig.

Skrevet

Det eneste jeg har hatt behov for til mine 3 er:

*Olje, har brukt Babyline, men prøver en annen med jordnøttolje denne gangen

*Salve, Inotyol er etter min erfaring 100 ganger bedre enn vanlig zinksalver, brukes kun når stumpen faktisk er sår.

*Shampo, 2 av mine 3 har hatt enorme mengder hår som babyer, så har hatt behov for det.

Har faktisk ikke trengt noe mer jeg, bruker kluter eller Mesoft i stede for våtservietter siden jeg ikke liker våtservietter.

Skrevet

Har kjøpt neutral badeolje.... tenkte å holde meg til neutral sine produkter, da disse skal være allergivenlige og er uparfymert:) Kjekk pris var det også:)

Skrevet

Tusen takk for masse bra svar - da er hjernen litt mindre forvirret på dette området :)

Har kjøpt Mesoft, for ser mange her anbefaler det!

Skrevet

-Mesoft fra apoteket

-Jordnøttolje fra apoteket

-Shampo, babyline sin - brukte den ikke hver gang i starten.

-Inotyolsalve, kun ved sår stump. Skjer ikke ofte! Også apoteket

-Hundebæsjeposer til bæsjebleier - mye billigere enn bleibøtterefiler!

Noe mere har ikke vi hatt behov for!:)

Skrevet

Libro sine stelleprodukter som såpe og olje er fri for parabener og miljømerket også..

Skrevet

Änglamark olje (snerten pumpe!)

Änglamark shampo (veldig drøy)

Inotyol og potetmel til stump

A-derma fuktighetskrem ved behov (mest på mamman og pappan)

Våtservietter på baby har vi dårlig erfaring med. Nå, når skatten er to, bruker vi våtservietter fra Simple innimellom, men det er kun i nødstilfeller :)

Skrevet

Hmmm, ser at mange ikke liker våtservietter. Ikke sånne uten parfyme heller?

Tenkte kansje at det var greit som grovvask og kjapp vask ved skift av tissebleie jeg da, men.... Aner virkelig ikke.

Har kjøpt noen som jeg også har prøvekjørt på megselv i sommer og de er veldig myke og gode og tørker ikke ut huden.

Bruker dere oljen dere snakker om i badevannet? Eller til smøring etter bad?

Fra nevøen min husker jeg lukta av produktene til natusan. Er det helt fy å bruke mildt parfymerte produkter?

Skrevet

vi har i grunnen sjelden følt behov for noe annet enn litt sinksalve i ny og ne!

Morsmelk fungerer utmerket mot sår stump, tette neser, øyekatar og eksem, tro det eller ei!

bruker helst kluter ikke våtservietter, og vasker hele familiens klær og håndkler med uparfymert, flytende vaskemidler, bruker ikke mykemiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...