Gå til innhold

gi paracet eller ikke (feber)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini we nå litt over ett år og blitt syk....starta med feber i går, ganske høy også (over 39) i natt hadde han nesten 40 og da gav jeg han paracet så han skulle få sove...

i dag sover han mye og tempen ligger på 39.5....han er slapp seff og får ikke i seg så mye, bør jeg gi paracet eller ikke...synes på en måte d blir feil, for da blir han "kvikkere" en stund før og så slapp igjen...er vel best at han "sover seg frisk".....vanskelig d her synes jeg...

mannen min mener at vi bør gi han men jeg er litt tilbakeholden...

vil gjerne høre deres synspunkt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gitt han. Da blir han kvikkere, og dere får større mulighet å få i han væske/mat. Det jeg fikk beskjed av legen sist mini var syk iallfall.

Skrevet

Jeg gir så lenge det kan lette tilværelsen for barnet, og jeg synes feberen er såpass høy at jeg hadde gitt i dette tilfellet. Jeg er ikke spesielt tilbakeholden med å gi Paracet for det er så sjelden vi har bruk for det.

Skrevet

Som regel er det jo en grunn til at vi får feber, kroppen prøver å bli kvitt noe. Og hvis man da demper feberen så trenger ikke det være det beste. Men er den så høy lenge, bør du vel kontakte lege.

Skrevet

Hadded gitt ibux, det virker bedre på feber hos små barn, iflg ny forskning.

 

God bedring! :o)

Skrevet

Da Matilde var syk for litt siden snakket jeg med lege om akkurat feber, og når jeg skulle gi paracet og sånt. Hun sa at dersom feberen var over 39, så skulle jeg gi. Enkelt og greit. :-)

Skrevet

Når feberen er over 39 grader og barnet er slapt og har dårleg almenntilstand pleier eg og å gje paracet, som legen min råda meg til.

Skrevet

I detta tilfellet så hadde eg gitt paracet uavhengig av kva feberen ligger på. Barnet er slapp og har redusert almenntilstand og da bør ein gi paracet.

 

Mine ungar har hatt 40 i feber uten å få paracet av den enkle grunn at dei springer rundt og kranglar som vanlig, da er dei ikkje sjuke. Dei har også fått paracet med 38 i feber fordi dei har sitte apatiske i sofaen og ikkje reagera på stort. Som eksempel her så var begge ungane sjuke for nokon år tilbake. Gutten min hadde 40 i feber og frøys og kasta opp fordi feberen steig veldig fort, han fikk jo paracet mest pga at han frøys, formen ellers var ikkje så dårlig. Jenta mi på samma tidspunkt hadde 38,5 i feber men var langt dårligare når det kom til almenntilstanden og fikk paracet ho også. Dagen etter var me til legen og gutten min fikk penicilin grunna klinisk tydelig halsbetendelse, noko me såg kvelden før. Jenta mi ville dei ta ein crp på fordi ho var kun hoven og rød. Ho hadde ein crp på 52 mens gutten min hadde crp på 26...............

 

Kva temperaturen viser trenger ikkje bety det samma som at ungen er kjempe sjuk eller bare litt sjuk eller frisk, det er almenntilstanden som avgjer det!!!

 

Ta ein tur til legen!!!

 

God bedring

Skrevet

hadde gitt paracet.

Jeg er ikke tilbakeholden på paracet når barna er syke..

jeg gir ved 38,2 også jeg hvis ungen er slapp og sutrete..

her gis det som regel vær 8 time når ungen er dårlig. det er ikke farlig.

(er sykepleier. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...