ymeeiram Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Har en skolegutt på 6, en gutt som blir 1 år i september og venter ei jente med termin 27 oktober. Kunne godt tenke meg å komme i kontakt med flere som venter to tette for å utveksle erfaringer, gode råd og "villedning".
Gjest Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Hei hei:-) Jeg har en gutt som er 13,5 mnd, og lillebror kommer til torsdag:-) Veldig spent på åssen det blir å ha to så små:-) Vi holder til i sør! Vil gjerne ha noen å dele erfaringer med, kjenner ikke mange som har så tette barn. Blir vel ca den samme forskjellen hos dere også!
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Hei :-) Jeg har ei jente på 3 1/2, en gutt på 17 mnd og har nå termin 28 oktober:) Så her kommer de også forholdsvis tett! Veit ikke kjønn på babyen vi venter nå, så det blir spennende:) Vi holder til på østlandet... Jeg er sykemeldt ut svangerskapet på grunn av et belastningsyrke og bekkenløsning, så dagene går ikke så veldig fort! "Men den som venter på no godt venter jo ikke forgjeves" *smil*
ymeeiram Skrevet 9. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2009 Minstemann hadde jeg termin den 26 september (han kom deb 18), termin nå er 27 oktober. Vet ikke om jeg har gått fra vettet, men har valgt å ikke ha nr 2 i barnehage. Her ble det sykmelding mellom permisjoner da jeg sliter med bekkenløsning og bekkenlåsning.
Gjest Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Her har jeg og gått sykemeldt mellom permisjonene. Eller jobbet 1 mnd, før jeg måtte gi meg. Sliter og med løsning og låsning:-( Her har gutten begynt i barnehage for en uke siden. Har veldig blanda følelser, og har lyst å ha han hjemme igrunn men han er en meget aktiv og nyskjerrig liten gutt så merker han har vedig godt av all leken og ungene i barnehagen. Planen er å ha han 3-4 dager i uka og korte dager:-) Savner han masse, men tror nok det også blir godt å få litt alenetid med babyen også! Tror nok ikke du er gal siden du har valgt å ha han hjemme:-) Blir sikkert slitsomt til tider, men sikkert kjemepkoselig også!
ymeeiram Skrevet 9. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2009 Lillebror kommer til torsdag, planlagt ks?
Gjest Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Ja skal ha planlagt ks:-) Gruegleder meg...Men skal bli kjempegøy å endelig møte lillegullet vårt.
Gjest Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Jeg får ikke såååå tette, men har barn født i okt 02, sept 04, juni 07 og har da altså termin i dag. Blir 4 ganske tette barn. Vi har barnehageplass til de to yngste, med eldste hadde vi bhg plass 3 dager i uken til redusert tid når mellomste ble født. Synes det er veldig greit, for da får den eldste være mye med andre barn og minste aleneitd med mor også. Ellers så er mitt beste tips å ta ting som det kommer og legge minst mulig planer. Med flere så små barn må de lære seg å vente litt, så du må tåle å høre litt skriking innimellom, prøv å unngå å la dette stresse deg. Involver den eldste i stell av babyen dersom eldste vil og det passer, men ikke press noe på dem. Går nok veldig greit skal du se, ting blir fort en vane :-)
Dikigoros_Høygravid Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Hei, vi venter vår førstefødte nå - men planen er å prøve å få to tette. Dere som går sykemeldt i mellomtiden, får dere foreldrepenger av full "vanlig lønn" med nr. 2? Har jeg forstått det riktig at det ikke har noe å si at man ikke har rukket å jobbe nye 6 mnd, men at den lønnen man har f eks måneden før man går ut i permisjon er den som blir lagt til grunn for enten 100 el 80% beregning? Altså at det er nok bare å ha gjennopptatt arbeide?
ormeynglet Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 Heisan. Jeg skal også ha to tette, blir mellom 13 og 14 mellom. Har forøvrig ganske tette fra før. Har tre jenter som er født i juni-05, mars-07 og aug-08 (4, 2 og 1 år) Jeg syns det har gått veldig bra men du må regne med litt unntakstilstand et par år. Det blir flere enn en som trenger din hjelp til det meste og det kan nok føles litt frustrerende og vanskelig den første tiden. Som Alva sier, så prøv å ta ting som det kommer, du vil komme inn i en rytme etterhvert. Jeg har valgt å ha de andre barna på fulltid i barnehagen, og det har nok vært det beste for oss. De får heller være hjemme en dag i uken hver sin gang, og da finner vi på noe sammen og har det veldig koselig. Syns også det er deilig å få litt ro rundt meg og babyen noen timer om dagen. Men dette finner du fort ut av hva som passer best for dere, bare ikke mist motet om du syns det blir litt mye i starten. Ting går seg til! Jeg er også spent på hvordan minstemor på bare 1 år vil reagere på å få en lillesøster allerede. Hun er jo så liten og skjønner ikke så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå