Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17+4 i dag og den siste uken har det kommer væske ut av brystene. Kan være det har vært lengre, men det er den siste uken som har vært merkbart.

Har opplevd to små flekker på lakenet, ellers kun noe hvit som har stivnet på brystvortene. Spesielt venstre, da det er den siden jeg sover på.

Ut fra det jeg leser på nettet, er dette råmelk. Men er det ikke litt tidlig?

Ble litt redd for at det var tegn på noe annet, da jeg leste at ei hadde opplevd melk i brystene ved en MA.

Var til jordmor i forrige uke, men glemte å spørre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste dette på "Lommelegen.no":

Dette er helt normalt. Brystvevet er under stadig utvikling i løpet av hele svangerskapet. Hos noen kan melkeproduksjonen (råmelk) begynner ganske tidlig i svangerskapet, mens hos andre begynner det sent. Dette er individuelt helt forskjellig og det har ingen betydning i forhold til amming/melkeproduksjon etter fødselen.

Men skulle sekretet være blodig eller minne om puss/lukte vondt, så burde du oppsøke legen for videre avklaring.

Skrevet

Det er nok ingen fare, bare råmelk ja!:) Jeg fikk det kjempetidlig sist jeg og, det begynte bare å lekke av brystene om natten og noe om dagen. Måtte begynne med ammeinnlegg og greier da jeg, om natten også!:P

Men fint å se at kroppen forbereder seg til babyen kommer!:)

Skrevet

Det skjedde med meg også, ca uke 17... Skjønte ingenting, så jeg ringte til en venninne som var gravid for ikke lenge siden, og hun sa det var normalt og at hun også hadde fått det ca uke 19. Nå kommer det noen få dråper innimellom, men merker det bare om jeg går uten bh ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...