Mamman til gullet og klumpen Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Flere av bilene vi vurderer å kjøpe har helt lyse skinnseter, men vi er litt skeptiske til hvordan de vil holde seg pene med 2 barn. Finnes det noe slags skinnrens som er enkelt å fjerne møkk med? Eller er det lett å bare vaske bort flekker og møkk med feks mikrofiberklut? Har en 3 åring som klatrer rundt i setene så fort han er tatt løs fra selene så jeg regner med at det blir noen fotspor.
aloha83 Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Skinnrens fungerer kjempebra hvis det er ordentlig møkkete og hvis det er lenge siden sist. Det lønner seg også å ta på et pleiende middel som du får kjøpt i bilstasj-butikker, men det gjelder jo alle skinnseter og ikke bare de lyse. Dette er for at skinnet skal holde seg mykt og fint, og ikke ta til seg så mye møkk(ikke bruk det på semsket skinn hvis det ikke er egnet til det, samme gjelder rens). Ellers fungerer vann og microfiber på det aller meste. Jeg har hatt to biler med beige-skinn interiør og det viktigste er egentlig at mattene og gulvet ikke er lyse, den møkka er vanskelig å få av igjen selv med tepperens. Vi har foreløpig ingen barn(før i januar), men jeg har flere vennepar med barn og lyst skinn i bil og i mine biler har flere vært passasjerer, samt at jeg har hatt mye annet rart i bilen som kunne laget merker. Det er ingen jeg kjenner som synes at dette har vært et problem. Men dedt folk derimot sier er at stoffseter er et helvete Lykke til med bilkjøp og kos deg med det lyse, nydelige skinnet!
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Godt å høre at det lar seg gjøre å holde det pent ) Gulvene er også lyse, det var jo litt dumt da.... men vi har jo mørke gulv nå og de ser jo ikke ut de heller, for møkk blir jo grått og ikke sort. Håper jeg kan overtale mannen helt nå da ) Sånn skinnrens, kjøper man det hos bilforhandleren eller?
aloha83 Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 De har det helt sikkert hos forhandleren, og på bensinstasjoner med godt utvalg av annet enn pølser og pizza(hvis det finnes da), evnt torshov bilrekvisita og sånne steder burde jo ha 'alt' til bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå