fru tekopp Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Hva vil det si at jeg rubella er positiv? Samme med Toxoplasma = positiv. Betyr det at jeg kan spise hva jeg vil? Har ikke helt forstått dette her.... Noen som vet?
Kari K. med to søte små Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Rubella betyr røde hunder, så det betyr at du er vaksinert, noe som er bra:) I forhold til toxoplasma, vet jeg ikke.
blirjegsnartmamma Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg må bare si at jeg ikke skjønner hva slags leger o.l som gir ut sånne resultater uten å forklare dem.. Jeg har aldri fått noe som helst uten en god forklaring muntlig eller skriftlig..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Rubella= røde hunder. Positiv prøve tyder på enten vaksine eller gjennomgått sykdom, altså at du har antistoffer i blodet. Du trenger med andre ord ikke være redd for å få røde hunder i svangerskapet. Toxoplasma= bakterie/patogen du mest sansynlig har vært smittet av siden barndommen, siden du har antistoffer. Mange som har vokst opp med katt i hus, har blitt eksponert for toxoplasma. Likevel skal du være forsiktig med mathygienen generelt, fordi du kan bli smittet av andre farlige bakterier.
3 er nok! Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 jeg har også hatt toxoplasmose, men fikk likevel beskjed om at jeg ikke kan spise salami og spekemat, og må gjennomsteke alt kjøtt fordi det er fare for andre bakterier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå