Gå til innhold

Blemmer på myggstikkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har arvet noe av allergien min.. Han får av og til store kakaer hvis han blir stukket av mygg, men 5 av myggstikkene hans har ikek hovnet opp, men blitt blemmer på..

Kan det hende han har blitt bitt av noe annet? Er dette en normal allergisk reaksjon??

Skal ta det opp med lege når han er tilbake fra ferien sin. Vil bare høre om andres erfaringer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er d ikke vannkopper da? hær startet d med noen småe merker, så kom d noen med blemmer, å ettervert masse.

kan også være at han er bitt av noe annet,men sjelden d blir blemmer utenpå stikket.

Jeg er selv alergisk mot stikk å hovner noe innmari, blir store kuler til meg.

håper du finner ut av d:) ha en fin søndag.

Skrevet

jenta mi tåler ikke knott, og det hender hun får en liten blemme-lignende topp på bittene. Som regel så klør hun hull på de før det da. Hun får allergitbl nå.

Skrevet

Jenta mi får blemmer, hovner voldsomt opp og får av og til brannsår-liknende sår etter myggstikk... akkurat nå har hun nesten igjenklistret øye etter et stikk rett under øyet... ikke gøy, men det går over og hun har ikke vondt. Antihistamin hjelper litt, men da blir hun så trøtt og grinete at det er nesten ikke verdt det.

Vi har snakket med lege om det, som sier at siden reaksjonen ikke kommer umiddelbart (gjerne etter et døgn), er det ikke vanlig allergi men en lokal overfølsomhet som gir en allergisk reaksjon. Ikke mye å gjøre med dessverre, må bare prøve å unngå å bli stukket så mye.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

minstejenten her i huset er allergisk mot myggestikk. bruker en antibiotisk salve paa blemmene etter raad fra legen (de blir ofte klort paa) og en antihistamin krem og hvis jeg ser at det plager henne veldig, faar hun en kortisonkrem paa i stedet for.

Dersom det gaar hull paa blemmene og det plutselig dukker opp masse nye "stikk".. tenker jeg at det kan vaere brennkopper eller noe

Skrevet

Minstemann i huset her fikk også myggstikk som så ut som vannkopper etter noen dager da han ikke hadde klødd på dem(så ikke ut som om han brydde seg om det i det hele tatt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...