mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Jobber kun natt.... og den siste uken spesielt har jeg vært så trøtt og har så lite energi.... Helt kaputt på ettermiddagen/kvelden, at jeg fatter ikke hvordan jeg skal holde ut nesten 10 timer - og da begynner jeg jo 22 på kvelden.... I går sovnet jeg i stolen i 21 tiden, og karret meg i senga 21.30 . Har "bare" 2 netter nå, før jeg skal ut på langfri ( hatt 3 uker ferie nå, og får jo en myk start) men huff, bare tanken på å jobbe de 2 nettene.... Var trøtt om nettene før jeg gikk ut i ferie også, men tenkte jeg fikk holde ut siden jeg skulle ha ferie. Er ellers i fin form, vært en del uvel tidligere men dette har gitt seg. Er 11+4. Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Jeg jobbet kun natt (på sykehjem) da jeg ble gravid, men sluttet tvert da jeg fant ut at jeg var gravid. Samme gjorde ei anna nattevakt. Er risikoer forbundet med å jobbe natt; større sjans for spontanabort, for tidlig fødsel og lavere fødselsvekt. Dessuten trenger man mye søvn når man er gravid, og ved å jobbe natt så må kroppen hele tiden hente seg inn etter nattevaktsperiode. Får du ikke byttet om til dagvakt? Det fikk jeg uten problemer, så nå jobber jeg dag og aftn, fungerer mye bedre.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Jo vært inne på tanken, og kanskje bare ha dagtid. Men fikk du samme lønn da? Går jeg ned i lønn er det jo ikke aktuelt. Jobber 64% natt.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Jeg mener jeg har lest et sted at gravide ikke skal jobbe natt jeg..at det finnes noen regler forbundet til det.. Prøv å søke på arbeidsmiljøloven eller noe.. Eller ta kontakt med jordmor eller lege..
♥Nefertiti♥ Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Hei! Jeg jobber treskifts-turnus, og går derfor natt innimellom (dog ikke veldig ofte). På min arbeidsplass er det vanlig at gravide blir satt til dag/aften-arbeid når de egentlig skulle hatt natt. Dette fordi vi jobber på en plass der det kan forekomme utagering, og på natt er man mindre bemannet enn på dag. Derfor må alle som er på natt være "fit for fight" dersom det skulle skje noe. Jeg diskuterte dette med legen min her om dagen, og han sa at det var et valg som jeg og arbeidsplassen min måtte tasammen, og han hadde full forståelse for det, men at det fra hans synspunkt (på generelt grunnlag) ikke var noe i veien for at gravide kunne jobbe natt innimellom. Er tydeligvis litt ulike meninger ute og går... Jeg vet iallefall at jeg kommer til å slutte med nattevaktene såfort magen synes.
*Lille Vesle 2010* Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Jobber du på sykehus så vet jeg at det står noe i tariffavtalen deres om at dere ikke skal jobbe natt. Du får også se folketrygdeloven, og evnt tariffavtalen på jobben din - det bør stå noe der om nattarbeid vedr graviditet- Lykke til!
Gjest Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 "Men fikk du samme lønn da? Går jeg ned i lønn er det jo ikke aktuelt. Jobber 64% natt." Jeg jobbet 66.67%, og jeg beholder lønna med alle tillegg, men for å få det så trenger du ett skriv fra legen din der det står at du ikke kan jobbe natt pga graviditet og risikoene det medfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå