Gå til innhold

Gutter med øredobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe kjære anonym.. du skriver så lange innlegg at jeg orker ikke lese alt sammen.. desverre... Men jeg må si at du virker som fasiten på det meste som angår barn og hvordan man skal forbrede de på livet. :o) ikke dårlig. Godt du ikke er gift med mannen min for han HAR hull i øret! og til og med i begge to!!!!! Og vet du hva... jeg vet ikke og kommer aldri til å få vite hva andre mener om det! Jeg er så naiv og tror at folk ikke er så dumme at de mener noe negativt om mennesker som har hull i øret jeg. dumme dumme meg? Ikke sant? du som har fasiten???

Sønnen til min mann kommer til å få ta hull i øret så fort han spør om det og det uten å bli forbredt på hva som kan skje! for den tanker er nok desverre ikke tilstede..! stakkars stakkars gutt! eller?

syns dette bare begynner å bli dumt! Og jeg liker IKKE måten du skriver på.. du virker som du sitter på din høye hest og ser ned på meg og skal fortelle meg hvordan livet er! men jeg velger å smile :o)

Skrevet

syns det er skremmende at en mor kan bli sjekkert over at en sønn på 9-12 år vil ha øredobb....

Kanskje han virkelig vil ha det, men at holdningen i amilien er så DÅRLIG at gutten ikke tørr å spørre om lov.....

BETENKELIG.....

For folk som har holdninger over andre folks utseende, og væremåte, bør kanskje se litt mere "inn" i seg selv????

INGEN er PERFEKT, INGEN er BEDRE enn andre, selv om veldig mange tror det selv....

klem til deg Lykkelig!!!!

Skrevet

Happy med prins og prinsesse. godt det er noen som klarer å få fram budskapet mitt på en bedre måte enn meg! hehe kunne ikke skrevet det du skrev der bedre! For jeg har virkelig prøvd over her, men jeg skirver meg altid bort og kommer ikke altid direkte til poenget! ! :o)

Skrevet

nei, du fikk fram gode meninger og et bra innlegg, babymaker:)

og budskapet ditt kom GODT frem....

Skrevet

Ja, bare ta personangrep du babymaker! Ganske typisk å gjøre det når man er tom for saklige argumenter. For selvsagt må man da lese inn noe som ikke står i et innlegg, men som du tydeligvis velger (les: ønsker?) at står at der?

Men du fikk noen konkrete spørsmål av meg, DISSE var visst ikke så viktige å svare på? KAN du ikke lese, babymaker? Eller VIL du ikke høre andres meninger enn din egen?

Inntil du svarer på disse spørsmålene jeg stilte deg i forrige innlegg, tror jeg at i alle fall jeg oppfatter deg som enten en mindre begavet person som ikke KAN lese et spørsmål eller en person som ønsker å forholde deg til til en ønsketenkning og forfekte denne som "sannheten for alle vettige personer".

Slike kaster jeg ikke bort mer tid på!

Tar jeg feil i min antagelse her har du nå en gylden anledning til å bevise min feiltagelse! Gjennom faktisk å besvare fire spørsmål jeg stilte deg. Å svare JA eller NEI på et spørsmål 4 ganger og evt forklare ditt siste svar med en linjes tekst, er det noe som OVERSKRIDER dine mentale evner? I så fall er det i hvert fall ikke nødvendig å kaste bort mer tid på en/ei med særdeles svekkede mentale evner?

Gi meg et motbevis på dine mentale evner om du kan! Gjennom å besvare 4 ja/nei-spørsmål!

SMIL så mye du vil. Jeg HÅNLER! Du kan stoppe latteren med 4 svar JA/NEI!

Inntil da har jeg altså avskrevet deg som mindre mentalt vel bevart. Så jeg kan bekrefte at jeg ser NED på deg. Langt NED når det gjelder mentale evner (jeg ser ikke på mine egne som høye, men som helt normale), men et menneske verdsetter jeg alltid. Men en som mangler mentale evner nok til å føre en alminnelig diskusjon med bruk av argumenter kaster jeg ikke bort tiden med seriøs diskusjon på. Det blir like nyttig som å diskutere med en stupfull!

Du er velkommen til å motbevise at jeg tar feil. I første omgang ved å besvare 4 enkle spørsmål, dernest ved å føre en SAKLIG diskusjon. Gjør du det skal jeg innrømme at jeg har tatt feil av deg. Inntil da taler ikke mine, men dine egne ord mot deg.

Du kan ikke regne med svar på ditt neste innlegg uten at spørsmålene jeg stilte er besvart. For inntil da oppfatter jeg faktisk din leseferdighet som for lav til at du vil forstå et svar! Og SKRIVER du et svar som ikke inneholder svar på alle de spørsmål jeg har stilt deg, helt konkret, anser jeg det som NOK et tegn, det endelige, på at dine mentale evner er det lite håp for her og nå!

Takk for meg, babymaker! Du hører fra meg igjen når alle spørsmål er besvart. Inntil da anser jeg det for bortkastet tid å svare! Siden du ikke evner å lese....

Men lev gjerne på en livsløgn om du vil. Den er ekstra viktig for dem som har lavere mentale evner.

Skrevet

Ja, DINE evner har jeg jo sett i andre sammenhenger, happy! Likt finner likt her på tråden også. Svaret ditt forbauste meg ikke.

Videre enn hva "jeg" mener er jo ikke verden for enkelte. Det er et tegn på at har fått sunn fornuft at man klarer å ha TO tanker i hodet på en gang! Men DET har du visst aldri hørt om, happy, det har jeg jo sett før. Og du fornekter deg ikke nå heller!

Skrevet

kanskje hun er som meg Anonym..... hopper glatt over innleggene dine, siden det tar så lang tid, før du kommer til poenget... så leser de 4 første linjene......:(

Kanskje du skal prøve å korte de ned litt?

bare ta med det viktigste....? :o)

men du kan ikke angripe babymaker for personangrep, når du selv gjør det, blir kanskje "litt" dumt, eller....??

Skrevet

Vanskelig åsvarepå et innlegg uten å lese det! Men nå fikk jeg jo det endelige beviset! NOEN har fabelaktige evner! Klarer å svare uten først å ha hørt (lest) om hva den som svares faktisk har spurt om! Du imponerer virkelig, happy. Nei, NÅ hånler jeg. Dyktig. Men en god latter forlenger livet! Selv en hånlatter.

Ja, jeg tok personangrep denne gangen. Likte det ikke, men det kan jo tenkes at DET kan vekke og føre diskusjonen tilbake i SAKLIGE former. Du vil faktisk se at det er det jeg ønsker. Om du bare tar deg den KRAFTanstrengelsen for hjernen det er å lese innleggene!

Det er vanskelig å argumentere uten å bruke ord. Men det er jo ikke argumenter alle ønsker! Noen anser jo at det å overdøve en annen er bedre "diskusjon". Særlig mentale evner vitner ikke en slik holdning om.

Du trenger ikke å anstrenge deg med å svare, happy, med mindre du vil gi meg en god hånlatter til! Og ikke regn med at du får et svar før du først har bekreftet at du har LEST innleggene jeg har skrevet! Kaster nemlig ikke bort tid på den som ikke har begavelse nok til å lese motpartens argumenter før han/hun kommer med sine egne. Slike folk HAR jeg plassert som mindre begavede!

Takk for meg, happy! Svar meg om du ønsker å gi meg en hånlatter!

Skrevet

hehe her er det godt man er en sterk person! takk foreldrene mine sm har latt meg få lære gjennom å erfare! :o) Sånt blir man nemmelig sterk av! :o)

SÅ greit da.. det er bare å la være å svare på disse 4 spørsmålene så blir det stille fra denne anonym... grei deal for meg.

Skrevet

Så FIKK jeg en hånlatter! Men intet svar! For det KUNNE du nok ikke gi! Selv på 4 ja/nei-spørsmål. Din evnemessige tilstand har dine egne ord, ikke jeg, dermed bevist!

Men TRO gjerne at du er sterk og viser din styrke ved å la være å svare. Er det noe jeg IKKE vurderer seg som så er det en sterk person. Men du evner sikkert ikke å se lengre enn til din egen nesetipp likevel, så sikkert bortkastet å fortelle deg andre har en mening som ikke stemmer overens med din...

Nei, gidder ikke skrive mer, det er bortkastet tid til en evneveik som klynger seg til en livsløgn. Forsøk heller å overbevise dine meningsfeller (blir jo ikke så anstrengende å "diskutere" når alle er enige, slipper slike ting som argumenter da) slik at dere kan styrke hverandre i livsløgnen.

Og husk: Blant de blinde er den enøyde konge.

Har du glede av å sette flere ord på trykk, velkommen. Jeg er fraværende videre i "debatten", så de når neppe frem til meg! Om du har evne til å oppfatte hva jeg mener med det.....

Skrevet

du burde jo ha fått yttret alt du har å si i denne debatten anonym så det går vell fint og tre av denne tråden nå? :o) jeg svarer skjeldent mennesker som "snakker" sånn til meg som det du har gjort. om det er pga min evnemessige tilstand får du aldri vite :o)

Glad i å diskutere å krangle du anonym.. tviler på at du klarer å la meg få det siste ordet her inne! :o)

Skrevet

Jeg svarer på spm ditt jeg, Lykkelig. Jeg synes ikke noe om gutter med hull i ørene, men skjønner at andre synes det er greit. Det er ikke opp til meg å mene hva ditt barn skal ha,

Det jeg reagerer på er at du umyndiggjør far ved å si at hvis gutten overtaler faren, så fikser du resten. Det umyndiggjør far sin rolle og posisjon, og det eneste gutten lærer er at dersom han skal få viljen sin, så er det bare å sette foreldrene opp mot hverandre.

Det burde du ha tenkt på. Akkurat der er jeg enig i et av de lange innleggene som er i denne tråden.

En gutt på 9 bør ikke få bestemme selv etter min mening. Han kan uttale seg, men det er foreldrenes ansvar å ta den rette avgjørelsen for ham. Hullet vil vises resten av livet, og kanskje han ikke synes det er så innmari kult å ha arret der når han selv blir familiefar/bestefar.

Man kan le av sosial aksept, men det betyr faktisk noe. Det er en grunn til at det er aldersgrense på visse ting.

Skrevet

Jaja, babymaker, IQ har du kanskje, men vettet ditt har du bevist stor mangel på! Sats på å lage babyer du og håp at avlingen blir bedre enn åkeren :)

Skrevet

Tror i høyeste grad jeg støtter den 00.19! Sunt vett er neppe det som er største kjennetegnet på den åkeren! Innbilskheten har langt bedre vekstvilkår!

Skrevet

XYZ...

du sier mot deg selv, vet du det?

Skrevet

dette var et bra svar, sakelig og rett på..... ikke kaving rundt det samme spørsmålet, og det går faktisk an å lese det.... :)

Fortsett slik....sokkelekspress....

Skrevet

Det var jeg, metaMORfose som skrev innlegget 00:15 11.08.2009. Det hadde nettopp vært en anonym og skrevet på noen andre innlegg, og så ville jeg ikke at dere skulle tro de innleggene var fra meg. Var seint og jeg tenkte ikke klart, men jeg skriver altså ikke anonyme innlegg...........

Dermed får dere eventuelt skjelle på rette person, jeg tar ansvaret for innlegget mitt ;)))))))))))))

Skrevet

Burde kanskje skjønt det...hehe:) siden svaret var så greit....

:o)

Skrevet

Vet ikke hva som vil gi gutten mest arr i sjelen jeg, at far indoktrinerer ham med fordommer overfor gutter med hull i øret eller å få en øredobb han kan fjerne dersom han misliker den senere... Og bare for å gjøre det klinkende klart, mener selvsagt det første vil skade gutten mest i det lange løp.

Men for all del, for ikke å umyndiggjøre far i dette spørsmålet kan du vel be gutten vente et år før han tar hull i øret. I løpet av dette året kan du kanskje prate med bf og prøve å overbevise ham. Kanskje har gutten din ombestemt seg i løpet av det året, er mange ting som er en stor "greie" i øyeblikket, men som mister nyhetens interesse i løpet av en tid.

Forøvrig synes jeg ikke personlig at øredobb på gutter er så flott, men hans øre, hans sak. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...