Gå til innhold

Farger dere håret når dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hjemme/ hos frisør

Noen typer som er bedre å bruke enn andre.

Tenker mest på hjemmefarging

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg farger hjemme (og noen ganger hos frisøren) selvom jeg er gravid. Jeg vet det er noen farger man skal være litt forsiktig med når man er gravid, men jeg husker ikke hvilke. Jeg pleier å farge det brunt evt med litt rødt i og det har alltid gått bra.

Skrevet

Jeg farger håret blondt og har ikke hørt av noen fagpersoner at dette er skadelig.

Skrevet

Har vært endel debatter på dette, og henvisninger til div, fagsider mener jeg. Jeg farger håret hos frisøren hvertfall. Hjemmefargen kan være skadelig dersom du puster inn lukten av den/mye amoniakk, men selve fargen er ikke skadelig for håret eller deg. Eneste er at hormonene forandrer hårtypen, og det kan hende at fargen ikke sitter så godt eller omvendt, og at resultatet blir annerledes enn ellers (annen nyanse på fargen etc.)

:-)

Skrevet

jeg farger hjemme ja, mørk farge, men sørger for god utlufting!!!

Skrevet

Farger det selv hjemme med exellence nr.3 (mørk brunt, men blir nesten svart)

Er vel amoniakk i den, men har alltid brukt den. Fargen blir kjempe bra og sitter fint, selv om jeg er gravid.

Skrevet

Det finnes økologiske farger som skal være mer trygge å bruke under graviditet. Jeg tror disse bare finnes hos frisør.

Selv har jeg ikke vært gravid, men farger håret hos frisør hver 6. uke, og det kommer jeg til å fortsette med, også hvis jeg er så heldig å bli gravid : )

Skrevet

Jeg farger håret hos frisøren. De sier det ikke er noe farlig der, men de vil ikke uttale seg om "hjemmefarging". Den sitter som beis på en husvegg, og er nesten håpløs å ta avfarging på i motsetning til de fargene de bruker. Så da betaler jeg heller litt mer når jeg er gravid for sikkerhetskyld:) Men vet om flere som farger selv, og det går da bra det også:) Farger vanligvis selv:) Mye penger å spare:)

Skrevet

Jeg var hos frisøren for å ta noen lyse striper i håret, de mente det ikke var noe fare. Men det var skikkelig ubehagelig, jeg ble satt under en sånn varme-maskin, og den var nok ikke av den nyeste sorten. Kjente hele tiden at det var avgasser osv, og til slutt ble det så ekkelt at jeg tok hodet ut av den greia. Var hos en annen frisør en vanlig. Frisøren var borte hele tiden mens bleikinga var i, og det var heller ikke andre i salongen.. Jeg drar ikke tilbake dit for å si det slik..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...