Gå til innhold

Ang nattavvenning; hvor mye er fulle porsjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at en ikke skal starte med nattavvenning før barnet spiser rundt 3 fulle porsjoner med mat gjennom dagen. Men hva defineres som full porsjon, er det ett middagsglass for 6 mnd (ikke det minste), 1 dl grøt (1 dl vann tilsatt pulver) x 2??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen ting, blander dere mme istedet for vann i grøten for at den skal være mettende?

Skrevet

Det har jeg aldri hørt. Men har hørt at når barnet spiser to fulle porsjoner fast føde på dagen, så kan man trygt nattavvenne. Som oftest vil det si grøt til morgen og kveld.

En full porsjon er det som står på grøtpakken:)

Skrevet

Og nei, blander ikke melk i grøten om den skal blandes med vann. Det blir som smør på flesk, siden grøten inneholder melkepulver:)

Skrevet

Et middagsglass er mye mat så hadde nok tenkt et halvt men kommer ann på hvordan storspist babyen er.

Venninna mi fullammer og begynte å jobbe nå når snuppa var 7 mnd. Hun fikk beskjed om at hun kunne slutte med nattmåltid, selv om snuppa der ikke har begynt noe særlig med fast føde. Hun får kun et måltid midt på dagen og ammes før og etter mamma skal på jobb. Man merker ofte på babyen om den er klar for å nattavvennes.

Skrevet

Her er vi snart oppe i et helt glass (av de minste med grønnsakspurre) sent på dagen og nesten 1 dl med grøt (blandet med vann) på morgenen. Tenker det ikke går lenge før hun tar full porsjon grøt til kvelden også og håper hun da selv regulerer ned ammingen på natt.

Begynner også å jobbe 30 % når hun er 7 mnd (6 nå) og trenger da å vite at hun og jeg kan sove godt på natten så vi er uthvilte begge to :)

Hun tar imidlertid ikke flaske og er avhengig av puppen enn så lenge, frykter det kan bli et problem med tanke på drikkingen når jeg er på jobb (stort sett kveldsvakt 15-22). Gruer meg litt til det...... :/

Skrevet

Du har jo krav på amme fri da... og er det i stat/kommune er det 2 timer, 1 time ellers

Venninna mi bestemte seg bare for å slutte å amme om nattan. Det innebar 2 netter med byssing av pappa i 1 time, men så var det over. Hun fikk heller morgen puppen litt tidlig og et kl 22 når mamma la seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...