Gå til innhold

Hvem har termin om en måneds tid? Og hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Artig å vite hvem vi skal ta følge med her inne den siste måneden :) Hos meg er formen egentlig bra. Har hatt bekkenløsning ca siden påske og vært sykemeldt siden midten av juni så begynner å bli klar for å starte på neste fase snart, men ikke heeeelt ennå. Ellers sover jeg dårlig om nettene (er så tørst om natta og så må jeg på do hele tida). Siste dagene (etter en lang biltur) har jeg fått skikkelige ødemer i anklene, men tenkte jeg skulle sette på meg noen støttebandasjer i morgen og se om det hjelper (er på ferie og støttestrømpene ligger hjemme...).

Hvordan er bevegelsene til babyene deres? Her er det som regel masse liv hele dagen. H*n ligger med rompa opp og dytter den godt opp i mellomgulvet mitt hele dagen og flytter seg litt fra side til side eller dytter den ene foten mot magen, og alltid på samme sted! Begynner å bli litt sår akkurat der, he he :)

Hodet er nok godt nede i bekkenet nå, i alle fall kjennes det skikkelig press der nede de siste to dagene og det stikker og presser godt ja.

Har magene deres sunket? Svigermoren min mener den har det, men jeg er usikker for den har alltid vært ganske lav. Ellers har jeg endel kynnere og mensmurringer, men ikke noe utenom sånn det har vært en god stund allerede.

Skal til jordmor på kontroll og fødselssamtale på torsdag så blir spennende å se om jeg har noe utslag på proteiner i urinen osv pga de hovne anklene. Har ellers vært fin og frisk i svangerskapet, bare håper inderlig at bekkenet skal komme seg etter fødselen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin 19 sept, og begynner å bli lei. Også vært sykemld siden juni, så dagene blir veldig lange her nå, og gleder meg til å få han ut:)

Sliter selv med bekkenet, og håper det forsvinner i det han kommer ut:) Noen erfaringer med det?? Våken ca 1 gang pr time, en wc eller at jeg føler jeg ikke får puste. De siste dagene har jeg hatt litt vondt i magen, så menssmerter, ikke kjent noe til det før, bortsett fra den første tida. Dro på legevakta idag for å levere urinprøve der, pga at jeg syns det er vanskelig å kjenne om det er sympt på urinveisinf eller bare han som trykker på blæra, hadde 1+ på prot, men de sa det ikke var noe stress!!??

Ellers får jeg kynnere, ikke vonde her heller, bare hard mage så fort vi går litt, irriterende, jeg kommer jo aldri frem he he

Skrevet

her i gården er det 6 uker til ul termin og menstermin 09.09.09...

har hatt bekkenløsning siden uke 10... vondt å ligge på siden men ellers greit.. har hofteproblemer fra fødsel så er vant med litt vondt inni mellom..

kjenner det begynner å bli varmt, tungt å slitsomt nå...

hodet var nedi bekkenet den 29.07 når jeg var hos legen, men når jeg var inne på føden den 3.08 pga blødning (de regnte med det var slimproppen) så lå han i sete :( så ble meget skuffet da.. har hele svangerskapet sagt at jeg håper ikke dette ender i ks, for det er min største skrekk, så begynner jeg å bli litt redd når han nå ligger i sete.. selvom de ikke gjør noe før etter uke 36..

har mye nedpress, vonde kynnere, menssmerter i nedre del av magen og nedover lårene osv.. vondt å sove pga baby romstrerer i magen, tissetrengt, vondt i bekkenet å sove, tung i pusten når jeg ligger på ryggen..

føler meg litt stiv å støl innimellom, kjenner jeg er lei, men egentlig går det kjempebra.. hehe.. overlever jo.. :)

alle sier magen har sunket, men føler ikke det selv.. men han ligger jo i sete så bruker jo ikke plassen oppover så mye... :)

skal til legen 26. 08... føler jeg går litt lite til legen.. 1 gang pr mnd.. men det er fordi hun mener jeg er i så god form.. hehe ikke vet jeg..

har 1 til 2 ødem i bena så kjenner det plager i varmen..

men nyter å gå gravid.. vet det skal bli lenge til neste gang... :)

gleder meg til gutten kommer... :)

Skrevet

Her er formen stort sett bra, men er blitt fryktelig stiv i kroppen, så tar litt tid før jeg kommer i gang. Men føler alt går treeeegt på jobb da, og må ofte ta meg en liten pause når jeg har vært innom to-tre brukere (jobber i hjemmetjenesten) Heldigvis bare 5 vakter igjen til permisjon nå :)

er veeeldig varmt her om dagen også, 28 grader i skyggen på det meste, så i dag har jeg gått opp over en kg pga vann i kroppen ;( får bare håpe det forsvinner like fort som det har gjort de andre gangene jeg har fått det :) Verker litt i bekkenet også, på høyresiden spesielt, så kan være en pine å løfte foten når jeg står for å få foten inn i buksebeinet eller ta på sokken... hihi..

Ellers er jeg ved godt mot, ikke lei enda, og koser meg med forberedelser når jeg har tid :) og med lillesnupp på 2 år og da ;) er spent på onsdagen også, da skal jeg på ul og sjekke anatomi, leie, fostervann og estimere vekt :) skal få sjekket modning/åpning og ha journalgjennomgang og fødselssamtale om forrige fødsel også, om de ikke har det for travelt med mange fødende også :) gleder meg...!

Skrevet

termin 2.sept og formen er fortsatt ikke noe bra. har vært sykmeldt siden midten av februar pga oppkast, bekkenløsning, blodtrykksfall etc. så begynner å bli rimelig klar for å bli ferdig snart.

gleder meg noe vanvittig til bare litt søvnmangel en periode for jeg føler jeg har vært innestengt i 9 mnd nå. skal bli så utrolig godt å bli kvitt kvalme, oppkast, halsbrann og bekkenløsning og alle hormoner :)

har hatt en go del kynnere og menssmerter nesten daglig fra uke 29, men jeg er fortsatt like gravid ;) så da må jeg vel gå til termin allikavel selv om jeg håper jeg slipper unna med et par dager. forrige kom 14 dager før.

skulle egentlig til kontroll torsdag, men var i så dårlig form at jeg måtte utsett det og fikk ikke time før neste torsdag. har ikke vært til kontroll siden uke 34 så håper alt er bra. men kjenner mye bevelgelse, kanskje litt roligere de siste dagene, men ikke noe som tilsier at noe skal være galt

håper de siste 3 ukene går fort :)

Skrevet

Ul termin 1 sept ( mens termin 26 aug, krysser fingrene for den )

Ganske bra form i grunn, men ting begynner å bli tungt. har vært sykemeldt siden uke 14 eller no sånt pga bekken og rygg så det er vel mest denne ventinga som tærer på meg. har liksom vendt meg til alle smertene og vondtene.

har hatt litt vondt for å puste men det har blitt bedre nå etter at magen har sunket, må jo litt oftere på wc da men sover godt alikevel.

prinsessa i magen sparker masse, trodde de skulle bli roligere jeg mot slutten men virker ikke sånn på henne men synes det er bra for da slipper jeg å bekymre meg for om alt er bra inni der.

Litt kynner og nedpress om dagen men hadde helt ærlig trodd det skulle vært mer. tror jeg har vært super heldig gjennom hele svangerskapet jeg for har stort sett vært i bra form :)

prøver å kose meg med den siste tiden men må ærlig inrømme at jeg venter fææælt om dagen. skal bli godt å få prinsessa ut :)

Skrevet

Jeg har termin 26 August, som er 17 dager til. Så hun kan i teorien komme nå. Men hun kan også bli der inne til deadline som er 8 September...Blir gal av å tenke på det. Håper jeg slipper overtid.

Jeg har vert heldig som har vert i fysisk god form. Sluppet unda bekkenløsning, kynnere og vert kvalmefri igjennom hele svangerskapet. Men herregud så lei og utolmodig jeg er! Går hjemme hele dagene helt alene. Alle vennene mine er på jobb eller ferie, og sambo er på jobb. Har ikke energi til noe, og orker ikke noe. Blir lange dager. Dessuten har alle svangerskaphormonene gått veldig på humøret mitt. Jeg er amper, grinete og tar ting lett til meg... Gleder meg til å bli meg selv igjen! =)

Jenta vår har festet seg, og ligger klar for utskytning ;) Ellers har jeg INGEN tegn til at noe er i gang. Ingen kynnere, ingen slimpropp, ikke murringer eller noe som helst...

Skrevet

Jeg har termin 16.september.Og er ganske takknemelig over at jeg har vært i så bra form,når jeg leser andres historier.Jeg har heldigvis ikke vært kvalm eller plaget med bekkenet.Bare hatt småting som halsbrann og kramper i leggen.Har vært fysisk frisk til å jobbe,men har vært mye sykmeldt pga physiske føleser,da først min bror døde i febuar og min far i nå i juli.Har begynt å jobbe litt igjen nå,men går ut i permisjon om 2 uker. Jeg har ikke kommet til at jeg er lei av å gå gravid.Syntes det er en herlig følese å kjenne liv i magen.Vet at vi får en gutt,var på 3d ul for 1 mnd siden,noe som var en flott opplevelse.Gleder meg masse til lille Elias kommer.

Skrevet

Har termin 15. sept og begynner å bli rimelig klar for å få ut den lille...

Full nedtelling her i gården..

Har kasta opp og vært kvalm hele svangerskapet, men de fire 1/2 første månedene var værst i så måte. Nå er det bare et par dager i uka, men lei av kvalme og oppkast. Ellers så har bekkenet meldt sin annkomst, ødemet, halsbrann og høyt undertrykk . (Har oxo hatt 1 + på protein i urina, men alt er fint der nå...)

Gleder meg til at den lille skal se dagens lys :-)

Fullt av liv i magen, og ikke kjent noe til noen mens murringer ol. så regner med at det ikke skjer noe her med det første.

Skal til JM på mandag 10.09. Og har jevnlige kontroller hos JM eller lege fremover. (begynner snart på 1 ukes intervaller...)

Magen har ikke sunket, og jeg tror ikke hodet har festet seg heller... Kjenner fortsatt sparking påvenstre side i magen, romba dansing med rompa oppunder ribb beina og hodet på høyre side. Og sånn har h*n ligget lenge...

Skrevet

Har termin 23 sept, men føler meg fødeklar allerede.

Er egentlig i knall form, jobber full stilling, trener, tar meg av hus og barn. Har sluppet unna bekkenløsning og alle andre vondter.

Føler meg sprengt da, veldig og. Hadde en drøm for noen dager siden hvor jeg gråt og sa at jeg ikke orket å gå gravid mer.

Er uannsett ikke så lang tid igjen nå...

Skrevet

jeg har termin 5 september.. om 27 dager:) formen er i grunn ganske bra, men jeg har mye vondt. masse masrier som øker i styrke for å avta igjen, nesten hver natt, og ofte i løpet av dagen også.

og kraftig bekkenløsning.

våkner mye og flyr på do om natta og, men sånn er det jo:)

babyen er ganske så livlig, ho sparker hele tiden nesten. eller, ho sparker ikke, men flytter kroppen frem og tilbake. hodet ligger ned. skal ikke på kontroll igjen før 20 august, da skal jeg til legen. var hos jordmor 13 juli.. så syns egentlig det var litt lenge, siden jeg er inne i de 4 siste ukene nå.. men, men.

Skrevet

Jeg er fødeklar i dag :) Termin 30 august!

Prøver å kose meg med å være gravid. Men det begynner å bli tungt ja!!!!

Vondt i ryggen, tungt å bevege seg, tungt å puste. Ingen energi, får gjort svært lite i løpet av en dag... Men, men.. snart overstått :)

Skrevet

Jeg har termin 14.september. Er i overraskende god form, og føler jeg har hatt et forholdsvis "lett" svangerskap når jeg hører om hvor ille vondtene og plagene er for en del andre!

Eneste som plager meg om dagene er at jeg bærer magen veldig veldig høyt oppe og har kort overkropp, det er slitsomt når jeg sitter mye om dagen og leser til eksamen (om 2 dager...). Blir litt sånn pust og pes, dårlig plass til mat, vonde spark etc. Ellers litt varierende hofteplager, men ikke verre enn man må regne med som høygravid regner jeg med!

Er ikke i nærheten av å være lei av graviditeten ennå, men tror det henger sammen med at jeg har prøvd å lese til eksamen neste sammenehngende siden påske, og har ikke fått kost meg nok med graviditeten og magen! Men det skal jeg i allefall gjøre disse siste ukene!

Gleder meg voldsomt til å gjøre i stand leiligheta, pakke fødebagen og bare kose meg og slappe av de siste ukene:) Blir deilig å få småen ut så vi får hilst på han, men det haster overhodet ikke ennå! Åh.. nå gleder jeg meg fælt til å brette alle de bittesmå klærne!

Hurra for å være gravid - jeg stortrives i grunn!

Skrevet

Jeg har ul termin 01.09.09, menstermin 11.09.09. Formen er egentlig helt fin, men sliter en del med kvalme. Har en aktiv jente på snart 3 år og jeg merker at jeg gleder meg til å orke å leke med henne igjen. Samt få igjen kroppen min slik at jeg kan sove akkurat slik jeg vil.

Lillegutt ligger med hodet dypt nede i bekkenet og magen min har sunket ned. Kjenner litt stikkinger i korsryggen til tider så kanskje det skjer noe snart :)

Kynnere har jeg mange av og det er masse liv i magen.

Skrevet

For en hyggelig tråd. Godt initiativ! Jeg er enig i det, det er moro å vite hvem vi skal ta følge med tiden som er igjen frem til termin. Jeg har ikke vært så aktiv med innlegg her til nå, men regner med at tiden fram til termin er en god tid for å støtte seg til BIM. Jeg har termin 6.september og tror at h*n kommer før det. Formen svinger veldig. Jeg merker stor forskjell fra bare en drøy uke tilbake. Da var jeg på Madonnakonsert, det kunne jeg ikke ha vært i dag.Bekkenet holder på å falle fra hverandre, kjennes det ut som i alle fall. Og både ser og føler meg sprengferdig.

Sier til meg selv at selv om jeg tror bebis kommer før UL termin, så er det ikke sikkert, og overtid regnes jo to uker etter UL termin. Synes jeg ser meg selv vaggende rundt i gatene når det nærmer seg 20.september - skrekk og gru, hehe!

Ønsker alle en god søndag!

Skrevet

Jeg har termin 10.09.09 og jeg har vært sykemeldt siden mars pga bekkenløsning og rygg, nå den siste tiden har bekkenet blitt værre og jeg har vært inne på sykehuset fått paralginforte og akupunktur mot det, akupunktur har jeg fått siden mai, og det har hjulipet meg. har vært veldig sliten og mye mensmurring og veldig vondt i korsryggen den uken som har gått nå. Gutten har lagt seg med hode ned og det merkes. Jeg gleder meg veldig til jeg er ferdig, så hormoner og bekkenet, kroppen og ting blir litt mer normalt igjen, er veldig sliten og griner for absolutt ingenting om dagen. Noen mener magen har sunket men jeg vet ikke selv jeg, synes det er litt forskjellig fra dag til dag egentlig, men baby hikker mye, og flytter på seg masse, han driver og dytter med rompa veldig på venstre side rett under ribbena, og jeg er litt øm på akkurat det stedet. sover litt dårlig, pga smerter i hoftene og bekken. har hatt +1protein i urin engang, men det var nok fordi at varmen kom så brått som den gjorde, det er bra igjen nå:)

Men jeg nyter når baby flytter på seg og gir livstegn fra seg og jeg gleder meg kjempe masse til gutten vår kommer:)

Skrevet

Jg har termin 2608, og hatt et helt strålende svangerskap hittil. Ingen spesielle plage, jobbet og trent hele tiden. Men nå merker jeg at det begynner å bli tungt. Det er temmelig liten plass i magen nå, så jeg kan ikke bøye meg ned, og til og med å sitte normalt er umulig. Jeg er mye mindre aktiv også, bare å støvsuger leiligheten gjør at kynnerene setter i gang for fullt. Men det er jo positivt også, siden det skal gjøre selve fødselen lettere. I det siste har jeg også fått en del tal i ryggen etter å ha vært i aktivitet, håper det betyr at lillegutt kommer ut litt før tiden. Syns litt synd på stakkars sambo, jeg er temmelig udugelig for tiden... Blir myyyye sofaligging på meg. Men gleder meg voldsomt til å få bli ferdig med dette, og å få møte den lille herremannen som bor inne i meg nå. Han er veldig aktiv, morsomt når magen hopper og danser. I tillegg så er det på en måte litt greit at det blir så mye tyngre nå på slutten, siden jeg har vært så heldig å hatt en flott g friskt svangerskap tror jeg disse siste ukene gjør meg mer innstilt på å få han ut.

Skrevet

Jeg har UL termin 22 september, og menstermin 10 september. Fått høre på 3d ul at ul terminen nok er mest rett i forhold til babyens vekt og lengde.

Gleder meg til å få han ut nå. Kjenner jeg er leeeei. ;)

Skrevet

jeg har termin 08,09,09 og formen har vært på topp hele tiden egentlig... har ikke hatt noen plager bortsett fra strekk i fotene om natta. begynte på magnesiumtab men sluttet med de etter at jeg leste en tråd her om at det kunne skape svakere rier ved fødsel... ligger nå med sunlight såpe under madrassa og ulltråd på begge fotene :) det er ikke like effektivt men hjelper litt....

ellers sliter jeg noe sinnsykt med mitt 1. barn. hun er nå 3,5 år og har så gale kommet i trassalderen.. det startet omtrent for 2-3 uker siden. har absolutt ik tålt å ha ferie og være mye sammen med sine eldre søskenbarn... vet ik helt hvordan jeg skal takle dette for jeg ewr temmelig lei av å gå gravid for tiden, og tålmodigheten min er lik 0...

håper bare vi kan kose oss alle sammen når lisjegutt kommer ut, for sånn som det er nå så er det ik mye koselig her hjemme.. det går konstant i kjæfting hele tiden. og det var ik slik jeg såg for meg at det skulle bli.. sukk

ellers har jeg hatt veldig mye kjynnere i det siste men ingen tegn til hverken menssmerter eller ryggmserter :( håper egentlig at lillegutt finner ut at han vil ut før tiden, og ikke etter :) fikk jenta mi på termindatoen så håper det går like greit denne gangen også :) :)

skal bli spennende og følge med alle inne her:)

Skrevet

Heisann:o) Jeg hiver meg med her jeg også, selv om jeg har litt i overkant av en måned igjen..termin 23 september, men synes tiden går kjempefort!!! Stresser litt om dagen for å få handlet siste rest, pluss ikke minst å få pakket fødebagen. Jeg VET jo at jeg burde gjøre det nå...men jeg utsetter og utsetter, skal gjøre det i morgen,...og så i morgen... og dagene flyr!! Spesielt pga at jeg sistgang fødte i uke 27, så burde jeg være litt mer føre var denne gangen...men neida...ganske treig.. Er så spent på om jeg skal gå tida ut denne gangen, håper jeg ikke går på overtid, det har jeg ingen lyst til... Formen ja, ikke så verst, men kjenner jeg blir fort sliten. Plages med rygg, bekken og vann i kroppen. Og endel verk i bena om natten. Har ei lita og veeeldig aktiv jente fra før av, og hun merker nok at mamma sitter og ligger mer i sofaen og ligger høyt m bena osv osv, hehe...blir litt mere mas da, men men. Er så spent på hennes reaksjon på lillebror da...:o) En spennende tid vi går i møte nå jenter:o) Klemmer

Skrevet

Så koselig at mange har svart :) Her hikker babyen masse også, noen ganger så det nesten gjør vondt! Har endel halsbrann også, men det går litt opp og ned.

Fødebagen har jeg ikke pakka. Vi er på ferie for tida, men tenkte å begynne så vidt når jeg kommer hjem.

Ha en fin søndag jenter!

Skrevet

utrolig koselig lesing! :)

Jeg har ultermin 2. sept men menstermin er 28. august. Spennende å se hva som stemmer! :P

Formen har vært utrolig forskjellig gjennom svangerskapet. Startet med å være forferdelig kvalm og ba til gud om at det skulle gå over til 12. uke. Var helt desperat etter litt søvn før kvalmen ga seg. Da gikk jeg 50% sykemeldt. Men kvalmen slapp heldigvis taket rundt uke 13.

Jobber i barnehage og begynte å få bekkenløsning før jeg tok ferie. Hadde da tre uker i Mexico (midt i svineinfluensan) hvor varmen faktisk gjorde utslaget og mistet bekkenløsningen totalt! Det hadde jeg ikke trodd var mulig. etter det har jeg nesten ikke hatt noe smerte i bekkenet.

Etter det har jeg vært i jobb helt frem til jeg gikk ut i permisjon nå forrige fredag. Merket den siste uka jeg var på jobb at ting begynte å bli tyngre og at jeg må begynne å begrense meg littegranne. Kan ikke sitte i sofaen lengre for får smerter i ryggen etterhvert. Men så lenge jeg unngår det er alt bra :D

Bor en plass hvor fødestua er lagt ned så vi må reise til annet sykehus for å føde. Det har gjort at vi fikk valget mellom to steder. Som takk for at vi holder oss innad i fylket (bor på fylkesgrensa) fikk vi en ekstra ultralyd. Den hadde vi i uke 33 og da viste det seg at jenta vår ligger 8% under normal vekst. Så nå har vi jordmortime en gang i uka og skal på ny ultralyd i morra. Da er jeg akkurat 37 uker på vei :) er veldig spent på hva resultatet blir av den :) begynner å regne med å ikke få lov til å gå på overtid. Noe sier meg at hun snart har det bedre utenfor magen enn inni :P Men hun er veldig aktiv og koser seg veldig med urinblæra mi! Sær følelse! Hun ligger med hodet ned og jeg føler hun ligger lenger og lenger ned hver dag nå. Føler jeg ikke kan gå med tunge skritt for da presser det for mye nedover..

Har i et år nå gått regelmessig til healer for andre ting, men har fortsatt litt med det gjennom svangerskapet. Hun mener det skjer noe rundt 24. til 26. aug. Mannen til søstra mi har vedda på 31. aug. Jeg tror selv 28. aug.

Blir så utrolig spennende å se hva det faktisk blir! selvom jeg også er veldig klar over at hun kan bli septemberbarn! :P

Blei veldig langt det her, men veldig koselig å fortelle om det som angår en mest om dagen! blir fort ensomt å gå rundt med permisjon når alle andre er på jobb! :P

Skrevet

Termin 10.09.09 og formen er fin.

Meen kjenner jeg begynner å bli lei av stor mage

og dårlig nattesøvn.

Fødebagen har er jeg nesten ferdig med, og skal

snart bestille time for modningsakupunktur:)

Skrevet

Min termin er 08.09 og ul termin er 13.09. Formen er bra. Har 8 arbeidsdager igjen. Rart, men det skal bli godt også:)

Har litt vann i roppen, men det kommer og går.

Gleder meg så utrolig masse til å bli tobarnsmor:))

Skrevet

Hei,

Jeg har termin 19 september og skal føde på KK i Bergen og begynner å bli veldig klar for å bli ferdig. Føler jeg har vært gravid i all evighet:) Men grunnen er nok fordi jeg har vært sykemeldt siden jeg var i uke 19 pga bekkenløsning. Har derfor heller ikke kunnet dra på noe ferie...hadde ikke klart verken fly, tog eller bil i lengen.

Jeg tror ikke magen min har sunket. Føler jeg bærer ganske høyt, men er heldigvis ikke mye plaget med halsbrann. Men jeg er ganske høy (181cm) så håper jeg drar nytte av høyden der hehe:) Men kjenner en del nedpress også føles det ut som han sparker i kjeden...Han har hele tiden ligget med hodet ned her i gården, så håper han ligger slik framover også:)

Gleder meg til jordmor time 19 aug. Skal spørre om en del ting ang fødsel etc. Er blitt mer reelt den siste tiden hehe, og det går opp for meg at jeg skal igjennom det...Har vært ganske på avstand fram til nå:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...