Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Vi bor i blokk. Er det "lov" å støvsuge og sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin på en søndag? Jeg er litt usikker på hva jeg syns. Jeg ville ikke klipt plenen på søndag, eller hengt klær ut til tørk (på verandaen er det ingen som ser så det går greit). Gressklipping bråker såpass mye at det kan være plagsomt for enkelte, men støvsuging bråker jo litt det også. Det høres iallfall Hva syns dere?
Miss Misantrop Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Ja, jeg holder hvile dagen hellig. Forrige søndag ble jeg vekket av naboen som klippet plenen fra klokken 0800 om morningen til klokken 1300 (Helt merkelig for så stor hage har han ikke) i etterkant fortsatte han med en motorsag.
3 er nok! Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 nei, jeg holder ikke hvildedagen hellig, men passer på å ikke gjøre støyende arbeid før etter klokken 12. Det samme gjelder forsåvidt lørdager for min del. Synes det er værre med bråkete unger i naboleiligheten enn en støvsuger...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Ja, det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Ganske mange som tar husvasken etc på søndager siden det er den dagen de har mest tid til det. Men noe flere burde tenke på er kl slett de begynner med slikt i helgene..Som f.eks kl 8 om morningen er ikke greit.
Gjest lillemamsi Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 har ingen nære naboer, så tenker ikke så mye på det =)
Gjest Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Eg er ganske gammeldags så eg synest ikkje noko om støyende arbeid ute på søndagar, ei heller synleg arbeid (som opprydding i blomsterbed, spyling av bil osv). Også synest eg ikkje noko om synlege kler på snora. Men det skal seies at eg bruker søndagene til å vaske hus og vaske kler osv, men eg henger dei slik at ingen ute ser dei. Helsing GammeldagseNupi:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå