Gå til innhold

Er det andre tvilling-gravide her?


Solsikke (venter nr 3&4)

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg vet det finnes et annet fora for tvillinger på BIM, men der skjer det lite. Så derfor lurer jeg på om det er andre her inne som venter tvillinger i februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter tvillinger i februar:-)

Fikk det konstatert idag, og er fortsatt ikke kommet over sjokket:-)

 

Når ble du klar over at d var tvillinger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Nordland, i ei lita bygd sør for Bodø:-)

Enn du da maleneblirdadda?

Jordmor fortalte at tvillinger normalt blir født før termin, og min foreløpige termin er satt til 7 februar, å kanskje det blir januar på meg også da:-)

Får se hva de sier når jeg skal på ordinær ultralyd om et par uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg var på tildlig ul i uke 6/7 og fant det ut da.

 

Det blir mye nytt og praktisk å forholde seg til. Vi har 2 barn fra før - så .....ja ...det blir mye moro og mye jobb de første åra.

 

Har termin 26.feb, men de det må bli KS denne gang grunnet at jeg har trangt bekken, og hatt derfor KS tidligere.

 

Jeg bor i nærheten av Oslo :)

 

Hvordan er formen deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt av en beskjed å få, når man først får nyheten om at man er gravid, og så plutselig får man vite at man er dobbelt gravid:-))

Vi har tre fra før, en som blir tolv, mens de andre to er to og ett år, så her blir det hektisk gitt!!

Men vi har heldigvis mye familie rundt oss som ble kjempeglad for å høre nyheten, og som er klar for å stille opp og hjelpe:-)

 

KS er vel greit, hvertfall når det er planlagt på forhånd, for da vet du hva som venter, og når det blir fødsel:-)

Her blir det naturlig, hvis alt går som det skal, men det spørs om jeg får bo hjemme den siste tiden siden det er halvannen time kjøring til sykehus og ofte nattestengt fjellovergang på vinteren... Og når mine fødsler først starter så tar det ikke så veldig lang tid..

 

Formen er foreløpig grei. Har bekkenløsning, men bare jeg viser hensyn så går det greit.

Skal til lege på tirsdag, og blir sikkert sykemeldt og henvist til fysioterapaut da.

Har en fysisk krevende jobb, og veit av erfaring at svangerskap og arbeid ikke fungerer sammen.. Ekstra viktig å ta hensyn nå som det bor to i magen:-)

 

Du solsikke, er du i fin form?

Hørt at flerlinggravide blir mye mer dårlig og mer trøtt enn andre fravide, men de har ikke stemt på meg i alle fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg e ifra haugesund, vestlandet :o)

Me har ei jenta ifra før, så blei 4 år i mai.

+ 3 "bonusungar" så me har aen kvar helg, så d blir livligt :o) hehe

Formen min e greie nok nå... har vore ekstremt kvalmen, me i dag e d 3 dagar si sist eg va kvlamen..:) herlikt!

E forferdeligt slitsomt å gå konstant dårlige..

Har vore sjukemeldte siden uke 12, dette pga yrket mitt. (ambulansearbeider)

Så trør hima for d mesta om dagane, voldsaomt uvant, men kjenne d e herligt o :)

Blir fort sleten å trøtte..

 

Blir ei spennade tid i møte :o)

Kor mongen uker e dokke på vei?

Eg e 18 ca, å har mesten ingen mage ennå:/

Føle ungane ligge på langs, for av å te kjenne eg di rulle seg rondt der inne å plutseligt komme kulå fram :)

Kjekt når magen bjunne komma :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 16, tror vi... Får se når jeg får innkalling til ordinær UL om terminen stemmer:-)

Tror jeg kjente liv igår, men er ikke sikker... På jordmorkontrollen så vi med et ultralydapparat fra steinalderen at at det var to babyer der, en på høyre og en på venstre side, med hver sin fostervannspose, og hver sin morkake. Den ene morkaka er festa i bakre del av livmora, og den andre i fremre del, så det er nok derfor jeg ikke kjenner noe:-) På mine andre tre svangerskap har jeg kjent liv mellom uke 10-12, så jeg var litt bekymra siden jeg ikke kjente noe denne gangen...

 

Og magen, den har vokst jevnt og trutt, så jeg kan bare gi opp å skjule at jeg er gravid nå (men det er ikke hemmelig lengre). Merka allerede etter 2 mnd at buksene ble trangere, så det ble jo litt utfordring i sommer å holde magen skjult:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Gøy å høre om dere! Jeg er i uke 14 nå, skal på 3.ul til uka og gleder meg til det. Det blir liksom en trygg bekreftelse. Har kjent liv siden uke 10, nå er det tydligere, men ikke spark. Bare akkurat som om de gnisser inntil hverandre eller noe sånt :)

 

Formen er heller dårlig. Jeg har kasta mye opp ifht de tidligere svangerskapene. Tipper i snitt hver 3.dag siden uke 7. Gått ned i vekt, men den er nok på vei opp når formen blir bedre - men det ser ut til å drøye litt.

 

Har på feelingen at det er to gutter, blir spennende å se. Vi må bygge på hus og kjøpe ny bil, så det er litt av hvert å tenke på. Hva slags bil har dere :) og hvilken vogn tenker dere på?

 

..og har dere tenkt noe på dette med permisjon? Hva gjør dere i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

Va på ul 20ende, og me begge va ganske så sikre på at det enten va 2 guttar, elle ein av kver.

Men der va d 2 jenter :) fekk litt sjokk ja :)

Så e faktisk kje alltid at magafølelsen stemme! hehe

Eg ska bestilla privat ul nå neste uka, for å sjekka at di kje har sitt feil, trur kje heilt på di:) sjøl om di va ganske sikre..

Det viktigaste e jo at alt e bra me di, SÅ KLART..

Men e kjedlikt å måtta bytta ut halve kleskomoden hvis det plutseligt komme ein gutt nå :)

 

Me har 7 seter peugeot 307 SW 2004 mod. E kjempefornødde me an :)

Eg har vore sjukemeldt siden uke 11, å komme te å verr det ut sv.skapet. pga jobben.

E voldsomt usikker på koss me ska jørr det når de komme. ska jo ha ett år permisjon med 80 % lønn tenkte eg, men med tanke på jobb for min del og bhg vett eg kje ...:/

 

Ka me deg solsikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

I fht permisjon har jeg sjekket litt hva andre tvillingmammaer gjør, er så heldig å ha to venninner som har dobbelt opp. Begge har hatt mannen hjemme de første 3 - 6 mnd - til søvn og mat er kommet i rute. Vi gjør det samme tror jeg. Far får 14 dager fra arbeidsgiveren + 7 ekstra uker + 10 uker pappaperm som jeg har forstått er flexible når man venter tvillinger.... så kan han i bestefall bli hjemme de 5 første mnd..... det høres mye ut - men samtidig vet jeg at ukene går fort. Vi har ikke endelig bestemt oss helt.

 

Vi har jo to barn fra før, og minstejenta hadde kolikk i tre mnd. Jenter i vår familie har hatt en tendens til det. Få vi to jenter så blir far hjemme de tre første mnd garantert....selv om han kanskje helst ville foretrukket jobben... :) Det var knalltøft å gå aleine hjemme med et kolikkbarn.

 

Jeg er veldig spent på kjønn. På tross av overnevnte mulighet....håper jeg på to jenter...men har "guttesvangerskapsfeeling"....og det viktigste er uansett at alt går bra. Hjertelig velkomne er de uansett.

 

Takk for biltips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg venter tvillinger i april, og er også på jakt etter noen i samme situasjon. Synes det er lite å finne om tvilliggraviditet. Jeg også har to barn fra før av.

Erdu i grei form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...