Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Har vært på første undersøkelse hos legen, og han mente at jeg ikke skulle til JM før jeg var i uke 24, stemmer dette? Synes det var veldig sent. Jeg har ei jente på 1 år, så det er ikke lenge siden sist, men klarer ikke å huske når tid undersøkelsene startet da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege sa også uke 24 til meg.

Jeg ringte JM selv og spurte når det var vanlig med første kontroll og hun ville ha meg inn i uke 16. Så ring JM selv du og hør med henne.

Skrevet

Skal ringe henne og høre hva hun sier. Takk for tips og innspill! =)

Skrevet

slik er svangerskapskontrollene her hos oss:

uke

8-12 - fastlegen

14-16 - Jordmor

17-19 - UL

24 - Jordmor

28 - Fastlegen

32 - Jordmor

36 - Fastlegen

38 - Jordmor

40 - Fastlegen eller Jordmor

41 - Fastlegen eller Jordmor

så her har vi kontroll 1 gang i mnd mest og syns det er kjempe greit :))

Skrevet

Slik har vi det også sånn nogenlunde. Hadde første kontroll til jordmoren i uke 16 jeg.

Skrevet

Jeg ringte til jordmor for å bestille time i uke 20 og da fikk eg beskjed om eg skulle ha vært der for 4 uker siden:s

Skrevet

Det er sikkert litt forskjellig praksis rundtomkring.

Det er også forskjell på om man er førstegangsgravid eller har barn fra før!

Skrevet

Da jordmor fikk henvisning fra mine fastlege ringte hun meg for å avtale tid. Dette er mitt tredje barn så hun lot det være åpent for meg når JEG ønsket å komme. Jeg sa at vi godt kunne vente til etter UL i uke 20, og det syntes hun vare veldig fornuftig. Så tror det blir i min uke 22......

Skrevet

jeg har ikke vært hos JM enda. Legen sa det ikke hastet. Hun var så slitsom sa han..hehe. Men skal ringe dit i morgen å bestille en time:) Er i uke 25 nå.

Skrevet

Da jeg ringte til jordmor i uke 13 fikk jeg ikke time der i uke 27, så tydeligvis stor forskjell på tilbudet rundtomkring. Syns det høres fint ut med dere som har tilbud om litt timer i starten og. Syns det er lenge å vente fra første kontroll hos legen og UL som blir kontrollen etter. Men satser på alt går bra likevel :)

Skrevet

Hos oss så bestemmer vi selv når og hvor vi vil gå.... Er det komplikasjoner blir det selvsagt legebesøk innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...