Gå til innhold

er det bare den/di dagene man har el man kan bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

spurte på bli gravid men ingen som svarer... jeg lurer litt på dette.

hvor mange dager har vi el? er det bare en eller 2 dager...da er det liiiiten sannsynlighet for å bli gravid da om man bare kan treffe akkurat di dagene =(...kan noenn fortellemeg litt om dette=)ehhe

håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første dag av siste mens??? hva betyr det ?=)hehehe

Skrevet

Forrige gang du hadde mensen, den første dagen i den menstrasjonen.

Skrevet

hehe off flaut jeg vet ikke hva det betyr liksom=) oki nå har jeg tastet det inn å der står det at eggløsningen finner sted 7.8 asså i går...men vi hadde ikke sex i går men torsdag=)hehe...åsså står det at befruktningsperioden er fra 4 til 9.....hmm betyr det at jeg kan bli gravid mellom disse dagene da?

Skrevet

dytter denne opp jeg for jeg er så spent =) hehe

Skrevet

Selve befruktningen inntreffer bare fra eggløsning og i cirka ett døgn fremover (levetiden til egget). Men sæd kan leve en stund i kroppen din, så samleie noen dager før eggløsning kan godt føre til befruktning. Akkurat hvor mange dager kommer an på sædkvaliteten til mannen, det vanligste er vel sånn et par-tre dagers "holdbarhet."

Skrevet

tuusen takk for svar... men betyr dette at jeg kan være gravid nå? er kjangsen stor for det eller liten?

Skrevet

Det er absolutt en mulighet om eggløsningen din var i går, men det du får opp på en slik kalkulator er jo bare når det er statistisk mest sannsynlig at du har eggløsning. Dette kan variere fra person til person, så om du ikke har noen symptomer (eggløsningsslim, eggløsningssmerter e.l) er det nesten umulig å si.

Skrevet

hmm ja for det er det som er så rart med meg, jeg har liksom ikke visst hva eggløsning er for jeg har aldri meret nå jeg har det, jeg er alltid plaget med mye utflod uansett merker ikke noe forandring rundt el å har aldri smerter heller.

menkan man ikke bli gravid andre dager enn rundt el? er det helt u ulig?

Skrevet

Nå har du spurt og fått mange svar, likevel spør du om igjen og om igjen.

Dette kan du lese deg til i leksikon og google på nett.. søkeord: eggløsning og befruktning. veldig enkelt.

For at befruktning skal finne sted (det som gjør deg gravid) må egg og sædcelle smelte sammen, da sier det seg selv at det kun kan skje når egget løsner, altså eggløsning.

Så ja, det er kun rundt eggløsning man blir gravid..trikset er å vite når egg løsner.. DET behøver ikke følge kalenderen, men i gjennomsnitt skjer det 14 dager før du får mens, altså melllom 4 og 9 dager etter du er ferdig med forrige mens.. helt nøyaktig kan man ikke vite dette sån i det daglige.men man kan kjøpe eggløsningstest som kan fortelle deg når det skjer i menssyklusen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...