Gå til innhold

Hvem av meg og sambo synes dere har rett??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt å snakka litt om penger o.l og plutselig kom det frem at han har 150 000 (!!!) på sparekontoen som han har spart fra bl.a skattepengene, salg av bil m.m Men jeg trodde det var snakk om 50-60 000, og de 50-60 000 hadde han på en måte ikke hadde for han skulle finne en ny bil.

Uansett... Pc`en vår sa takk og farvel, så vi måtte ha en ny. Det endte med at jeg brukte 10 000 kr på det av Kredittkortet mitt, for ingen av oss hadde penger til det. Men nå fikk jeg plutselig vite at han har det 3 dobbelte, og det gjorde meg sint!

Vi har felles økonomi, og derfor synes jeg at han godt kunne ha betalt den pc`en i stedet for at jeg skal måtte betale på kredittkortet!

Er dere ikke enige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg!

Hvis han har "gjemt" penger og ikke vil være med på å betale på noe sånt, så har dere ikke felles økonomi heller..

Han liker bare å tro det..

Skrevet

Helt enig med deg.

I deres tilfelle er det du som har felles økonomi med han, mens han har sin egen økonomi...

Skrevet

Du har veldig rett. Han har ikke felles økonomi med deg, bare med seg selv.

Skrevet

Pcen blir jo å koste mye mer enn 10 000 når du brukte kredittkort til å betale den med, så dersom han tror han "sparer penger" ved å ikke punge ut, så tar han grundig feil. Enig med deg, selvsagt

Skrevet

Synes og du har rett - er dårlig gjort å gjemme under penger når dere har felles økonomi. Har han kommet med en grunn til at han ikke ville betale fro pc-en eller hvorfor han holdt beløpet skjult for deg?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skulle betal hele, men heller ikke hvorfor han skal betale hele?

Er det ikke naturlig å betale halvparten hver da om dere begge skal bruke den?

Hvordan han har spart pengene sine vet jeg for lite å uttale meg om, men noen er jo flinkere til å spare enn andre?

Skrevet

i alle dager?? da hadde jeg filleristet min samboer om han hadde hatt så mye penger og ikke sagt noe, og latt meg bruke kredittkort når det strengt tatt ikke var nødvendig!

Skrevet

Kanskje han er redd for at du skal bruke opp alle pengene hans.

=)

Skrevet

Helt enig med deg!

Jeg hadde ikke brukt kredittkortet. Viss han med sine 150 000 ikke hadde råd til ny pc så hadde ikke jeg med kredittkort hatt det heller...

Skrevet

Du har helt rett. Men forstår det sik at du ikke visste det på forhånd. Kan ikke han betale de 10.000 som er i minus på kredittkortet ditt da? Siden dere har felles økonomi mener jeg. Jeg hadde ikke funnet meg i det! Hvorfor skal du slite med nedbetaling + renter i tillegg når han glatt kunne betalt den pc'en for penger han allerde har på konto?

Skrevet

er vel en "skillsmisse-kono" han har opprettet seg.. he he.. I tilfelle du forlater han..

Skrevet

Du får bare stikke fingern i jorden og innse at dere ikke har felles økonomi. Det å ta slike ting på kredittkort er rett og slett dumskap. Ta et skikkelig oppgjøre med han, sett deg inn i hva dere har av gjeld og formue. Ta ansvar og få utbytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...