lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Ja, nå skal vi snart starte å bygge hus. Har funnet ut hvordan huset noen lunde skal se ut på utsiden, så da er det innsiden og rommene vi må finne ut av! Så det jeg lurer på er om noen har noen gode tips? Noen smarte løsninger? Hva ville du forandret på med ditt hus, om du skulle forandret på noe? En ting jeg vet er at jeg vil prøve å samle alle soverommene i en etasje, eller er det dumt? Vi skal ha 2 etasjer. huset blir på ca 240 kvm :-)
Gjest Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Når barna er små er det greit å ha rom i samme etasje, men når de blir større er det bedre å ikke ha det tenker jeg. Vi har valgt å ha vårt rom i en annen etasje enn barna når vi skal bygge. Om ikke, så ville jeg i hvertfall valgt å ikke ha deres rom vegg i vegg med noen av barna sine rom. Greit med litt privatliv selv om man kanskje er av den stille typen når man hygger seg sent på kvelden ;-) Ellers ville jeg defintivt lagt inn enten loftsstue og/eller kjellerstue slik at ungene har et sted å være i fred med venner utenom rommet sitt.
Gjest Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Drømmehuset har alle familiens soverom på samme plan med WC/bad og lukket loftstue til barna (det er så håpløst å gå opp trappa og komme rett inn i stua). Pluss et kontor til mor. Tror det er lurt med 2. etg så jeg hører hvis en rakker lister seg ned trappa (litt for lett å snike seg ut et vindu i 1.etg). Så vil jeg ha stue og lukket kjøkken (glad i fisk og frityrstekt mat) på ett plan, stor hall med garderobeløsning, bad og her må gjesterommet være. Jeg sover best når gjestene ikke er for nære. Jo, og vaskerom med utgang. Badene vil jeg ha over hverandre. Og skittentøyluke fra bad oppe ned i dunken på vaskerommet. (Hvis de ungene skikker seg slik at de ikke bruker den som snarvei da).
Gjest Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Smart. Jeg må huske på å plassere kontoret mellom master bedroom og barnerom. Takk.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 8. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2009 Tuusen takk for svar! Flere som har innspill å komme med? :-) Dette med to bad, evt. bad og vaskerom ovenfor hverandre har vi tenkt på! Utrolig smart løsning med dette skittentøyet :-) helt genialt. Dør til loftstue? hm.. da blir det jo bare en "korridor" med dører i 2 etasje da.. blir ikke det litt kjedelig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå