Thale'min_Og_Meg Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Hører her at man bør vaske det meste av trekk osv.. Bør man vaske Voksi pose trekket også? Eller er det greit og bare vaske alt som babyen skal bruke?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Voksi skal jo være så miljøvennlig -jeg hadde ikke gjort det (vel, jeg SKAL ikke gjøre det -har ny Voksipose jeg også) Jeg vasker ikke ting som barnet skal ligge i med klær på.... Men mange ville kanskje gjort det, jeg er temmelig avslappet i forhold til slike ting...
Thale'min_Og_Meg Skrevet 8. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2009 Ja jeg tenker jo at de tåler vel litt..? Har ingen allergier i familien heller så. Men det virker jo som det er blitt litt (unnskyld) "hysteri" i dag?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Jeg synes også at det er litt hysteriske tilstander rundt dette, og selv vasker jeg f.eks ikke babyens yttertøy før bruk. Vasker heller ikke alt "overtøy" -bukser, gensere osv, siden babyen jo har klær under disse klærne. De brukes jo ikke særlig lenge før de skiftes uansett. Dessuten vasker jeg ikke f.eks sengekant og sengehimmel. Jeg har også ertet på meg endel folk her inne, da jeg stort sett vasker alle klær på 40 grader. Dette gjør jeg for å spare miljøet. Dagens svanemerkede vaskemidler skal vaske helt rent på 40 grader (et av kravene for å få svanemerket). Sikkert noen bakterier som overlever, men bakterier trenger vi for å opparbeide motstandskraft mot sykdommer...
Thale'min_Og_Meg Skrevet 8. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2009 Ja Jeg og tror vi trenger litt bakterier og sånn..! Vi døde da ikke a det før så kan ikke tenke meg vi gjør det nå heller! Vasker undertøy på 60 grader. Passer litt ekstra på nå pga sopp osv.. Har du flere barn? Er 09.09.09 terminen din? Hadde egentlig den datoen først jeg og.. Men så ble det 4.9 og nå blir jeg kanskje satt igang om litt over en uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå