Gå til innhold

Flere som skal til uke 12 UL til uken?Så spent og nervøs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å tenke på noe annet annen Ul på mandag.

Er 12 + 3 og nå skal vi se på hjertet og nakkefold.

Føler meg gravid, dvs ømme pupper, synlige blodårer, løper ofte på toalettet og har en fin liten babybump på kvelden.

Har hengt meg oppi alt jeg har hørt om hjertet som slutter å banke osv...Farlig å lese for mye her inne.

Om alt er ok, så gleder jeg meg enormt til å offentliggjøre det og da skal jeg skeie ut og handle litt fra en amerikansk nettside for mammaer, som heter Pea in a pod. Mye kule designerklær og fine diaper bags:)

da kan jeg begynne å handle litt og forhåpentlig slappe lit mer av:)

Helt umulig å forberede seg på at noe kan være galt, og det må vi bare ta hvis det kommer.

Mye lettere i gamle dager, uten UL og info på nettet!!

Flere som er spente på UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er akkurat som deg veldig spent, har hatt en MA før så håper virkelig det går bra denne gangen. Jeg har vært på tidlig ul i uke 8 og så da et bankende hjerte! Utrolig deilig følelse! Skal på ny ul til onsdag, er da 10+2 :-) Jeg skal på privat da, klarte ikke å vente helt til uke 12 for da skal jeg på sykehuset.. Du får holde meg oppdatert, håper alt går bra for deg :-)

Skrevet

Skal også på uke 12 UK til uken er 11+6 når jeg skal da :)

Hadde en periode jeg var helt kokko for alt som kunne gå galt men har egentleg slått meg tilro med at jeg er gravid og at sist det var noe galt så ordnet kroppen opp selv :) Jeg har hatt 2 tidligere UL'er, en pga av at vi har hatt hjelp til å bli gravid (for å se hvor mange og om hjertet slo og sånn) og en pga blødning.

Såklart lurer det bak i hode mitt at det kan være noe galt men prøver å lavære å tenke på det, gleder meg veldig til å se knøttet mitt igjen :)

Er helt enig med deg, var mye bedre i "gammle dager". Man kan bli sprø av å lese alt som blir skrevet på nette.

Heldig du som skal på mandag, må vente heeeeeelt til tirsdag jeg :)

Du får ha masse lykke til :)

Skrevet

Nå var jeg glad jeg våknet til svar!Har ligget og tenkt at mulig rart og drømmer så mye sykt for tiden.

Tror jeg har blitt veldig reget av min søsters MA i vinter, hvor jeg var med henne på sykehuset, da mannen var utenlands.

Jeg var selvsagt ikke med inn på operasjonen, men jeg satt og holdt henne med selskap i timesvis, da sykehuset hadde så mye å gjøre og vi måtte vente nesten til midnatt.Det var så stusselig og trist, selv om hun tok det veldig bra og har et nydelig barn fra før + en på vei igjen nå.

Uff...tror disse hormonene spiller meg et puss.

Jeg var på tidlig UL i uke 7, for jeg var så nysgjerrig + at vi prøvde et år, så gleden var stor.Der så jeg hjertet banke, så det er jo gode sjanser imorgen:)

Føler meg gravid, selv med lite plager, så må bare smøre meg med tålmodighet til imorgen tidlig. det kan også bli en fantastisk opplevelse for oss!Gleder meg til å se mannen min sin reaksjon.

Skal på ferie tirsdag, så her må alt bare være i orden!

Så koselig, bubble at du er gravid.Tror jeg hsker deg fra "bli gravid".Jeg var "håper vi lykkes". det gjorde vi jo!

Så gøy når strevere får det til!!!

Dette går nok fint jenter!

Svarer imorgen, hvordan det gikk:)

Skrevet

Alt gikk bra på ul idag!!

Så nå suser jeg videre til 2. trimester!

Ha en fin dag!

Skrevet

så flott! gratulerer så mye:)

jeg lurte bare på en liten ting.. jeg skal på ul neste uke da jeg er 12+0, blir det da utvendig eller innvendig ul?

Skrevet

Godt å høre alt var bra med den lille :) Det var det her også :) Godt å se at alt fungerte som det skulle, den sprellet med beina, koste seg litt med tommelen så det ut som :) Er bare en helt fantastisk å se :)

Kjenner igjen nicet fra Bli gravid :)

Ja er veldig gøy når sliterne får det til :) spess de som virkelig har slitt. Vi har jo bare prøvd i 1,5 år før det gikk :)

Prøvde dere lenge?

Skrevet

Jeg lurer på om hun som fikk tidlig UL i uke 8 (grunnet SA i forrige svangerskap), fikk hun automatisk komme tilbake i uke 12? Samme skjedde meg, men fikk ikke tilbud om å komme igjen. Er i uke 12 i morgen, og er litt stressa for om alt er ok... Må jeg gå via fastlegen min, eller kan jeg ringe rett til sykehuset?

Skrevet

**Tussi**

Man får somregel ikke UL i uke 12 på sykehuset etter SA eller MA om det ikke er noen god grunn til det og legen vil heller ikke henvise uten grunn. Jeg fikk det for jeg smilte pent til legen jeg hadde da jeg hadde UL i uke 7 pga SA og at jeg har hatt hjelp til å bli gravid. Hadde nok ikke fått noen UL bare pgs SA'en.

Du kan jo høre med legen din om en henvisning, men de fleste som tar UL i uke 12 gjør det privat.

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...