Gå til innhold

Må bare tipse dere om menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant dette på anonymforumet og måtte bare vise dere. Synes dette virket veldig interessant.

Noen som har prøvd den?

www.krusedull.net/krusedull/viewitem.php?id=36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, fancy, har jeg aldri hørt om før men gud så smart om den virker da..

spes for sånne som meg som HATER bind ( såpass at jeg gruer meg til tiden etter fødsel, 6 uker med bare bind fysj a meg)

Skrevet

Ja, prøvde det en 4-5 ganger før jeg ble gravid med vesla. Var veldig ubehagelig første gangen, kjente den liksom hele tiden, men det er vanlig. De andre gangene merket jeg den ikke.

Jeg blør ekstremt mye første 1-2 dagene av mensen, så på meg lakk den litt da slik at jeg måtte bruke bind/store truseinnlegg i tillegg, men de andre dagene var den super. Deilig å slippe å tenke på å ha med seg tamponger/bind, enkel å tømme og sette på plass, mye mer hygienisk enn tamponger og bind også :-)

Skrevet

ja det er en vanesak, jeg hadde litt ubehag 1. dagen fordi jeg ikke hadde klippet den nederste delen godt nok av.

http://www.mooncup.co.uk/

der kjøpte jeg min:)

Skrevet

prøvde den en gang, men det var så vondt og vanskelig å sette inn at jeg gav opp....

Skrevet

Du må nok øve deg litt mer først. Jeg slet også med den første gangen, og måtte klippe litt av den greien på undersiden, var ikke behagelig første mensen jeg brukte den, men det stod i bruksanvisningen også at det pleide å være slik. Mot slutten fikk jeg dreisen på å sette den inn, og ved neste mens var det verken noe problem eller vondt/ubehagelig lenger.

Skrevet

Gurimalla, det virker helt supert. Var litt skeptisk første gang jeg hørte om det, men er overbevist nå! Har hørt og lest så maaange lovprisninger av menskopp etter hvert, så det er vel bare dumt å ikke prøve når mensen dukker opp igjen etter fødsel!

Skrevet

Har hørt om denne før, under navnet alvekopp.

Kan ikke tenke meg at det er nå særlig å ha en sånn

oppi der. 'grøss'

Skrevet

De fleste bruker jo tamponger, og da suges jo blodet inn i disse og utvider den. De er innsatt med masse midler for å ikke loe osv, og blodet blir gammlet (og småråtten, tampongerlukter jo ikke godt etter bruk akkurat) inni den og ligger mot sjedeveggene og kan i verste fall skape farlig infeksjon om man ikke bytter ofte nok.

I menskopp så detter blodet ned i denne og er ikke lenger i berøring med kroppen, så man risikerer ingen infeksjoner om man glemmer den litt, og sparer kroppen for å gå rundt med gammelt blod inni seg på den måten man gjør med tamponger.

Når man tenker på det slik er jo egentlig menskopp vesentlig mye bedre for kroppen, og mye mer hygienisk også. Og man blir fort vandt med det ;-)

Skrevet

den her høres jo helt fantastisk ut:)

Men er det med den som med tamponger, at man bør vente 6uker etter fødsel med og bruke den?:)

Skrevet

Dette hørest jo litt spennende ut, men passer det for alle?

Hvordan er den liksom å bruke i ulike aktive situasjoner i løper av ei mensenuke?

Klarer ikke se for meg at det er behagelig med en sånn kopp oppi der når man sitter på sykkelsetet eks??

Hva med andre treningsformer? Om man har en jobb der man både sitter, står, går, løfter og stresser?

Noen som har erfaring som kan si noen ord?

Skrevet

hehe han sitter jo såpass langt inn at du ikke merker den når du sitter:)

(hvis du gjør det så sitter den nok ikke riktig!)

Du kan bruke den uansett, hvis du merker noe så har du nok ikke satt den riktig inn! Den holdes fast pga vakuum og det vil aldri være fare for at den detter ut.

om du så svømmer, går, står, løfter vekter, sykler, planter blomster eller annet:)

Svømming med tampong....aldri mer!!!!

Skrevet

Svømme når man har mensen?? Trodde ikke det var lov en gang jeg... Det vil jeg uansett ikke vurdere.. Men flott å høre erfaringer!

Må nesten prøve i allefall! Er den ikke å få kjøpt på norske nettsteder?

Skrevet

jo men da er den dyrere og heter ofte noe annet, du får google:)

Så klart er det lov å svømme med mensen(svømmer ikke innendørs da) men når man er på en av de siste dagene så er det alikevel så ekkelt å ha på tampong..de suger seg jo full av vann! (det slipper man her).

Som alva sier: man trenger ofte litt trening, jeg klarte meg fint med en gang og det samme med min veninne, men ofte så må man venne seg litt til det og lære seg å sette det riktig inn!

en norsk nettside er alvekoppen.com, 400kr(så er mye billigere fra utlandet)

Skrevet

Jeg brukte min døgnet rundt - altså om natten også. Har ikke så sterke blødninger så det funket fint å ikke tømme den så ofte. Hiver meg med i gjengen som anbefaler den!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...