Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes gutten min på snart 8 mnd får litt lite mm i seg,og lurte derfor på om jeg kunne lage grøten med mme?

Han nekter å ta flaske med mme:(

Jeg skal også om noen uker være vekke fra han i ett døgn,og kommer da ikke til å få i han noen form for melk.

Er det noe annet pappan kan gi han? bortsett fra vann og nestle sine juice?

Kan jeg gi han vanlig eple juice med vann i?

Tror dere at det vil gå greit å la være å amme han i ett døgn? eller vil han få for lite veske i seg?

Han kommer til å spise frukt og grøt(middad liker han ikke:()

Håper noen vil hjelpe=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan blande grøt med mme selvom det står den skal blandes med vann, men normalt er det ikke nødvendig. Det er melkepulver i grøten fra før, det er derfor den skal blandes med vann, men hvis sønnen din får i seg tilnærmet ikke noe mm, så kan det være lurt å gjøre det uansett, jeg ville snakket helsestasjonen og hørt om det er nødvendig.

Nå vet jo ikke jeg hvor lite mm sønnen din får i seg, men det er helt normalt at de drikker mindre mm når de får flere måltider med fast føde i løpet av dagen.

Om han får i seg nok væske uten å bli ammet er umulig å vite når vi ikke vet hvor mye vann han drikker til måltider og ellers. Vi brukte eplejuice (ikke nektar) blandet med vann til gutten vår fra han var ca6mnd for å venne han til vann, så det er det bare å gi. (vi ga det i et desperat forsøk på å få han til å syns det var greit å drikke noe annet enn mm før vi skulle til syden, det fungerte når vi i noen dager blandet vann med bittelitt juice for at det skulle få litt smak, så kuttet vi juice og han drakk vann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...