Kamomille Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Teller planleggingsdager som feriedager for barnet? I vår barnehage skal de i år ha 7 (!!!) planleggingsdager. dette pga nyåpnet barnehage, innkjøring for ansatte osv. barnehagen mener likevel at dette skal komme i tillegg til de 4 ferieukene vi er pålagt. Totalt blir jo dette mer enn 5 uker, og jeg har ikke mer enn 5 ferieuker jeg:( Mannen og jeg kan jo selvfølgelig dele oss, men vi har planleggingsdager på skolen til eldstemann også, og banrehagen har jo selvfølgelig ikke lagt planleggingsdagene på samme tidspunkt som skolen sine...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Hvis det er en privat barnehage kan de vel gjøre som de vil, tipper jeg. Men jeg ville ha krevd å få avslag for de dagene som er utover den betalingsfrie måneden.
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 planleggingsdagene er utenom ferie ja. det står helt sikkert i vedtektene at de skal ha 5 i året, som er vanlig for både skoler og barnehager her i hvertfall.. og kan godt hende de kan få to ekstra pga oppstart og begrunnelse med at de trenger mer innkjøring og opplæring. foreldrene avspasserer eller tar perm uten lønn for å være hjemme. her i kommunene skal det samkjøres med skoler og barnehager for at det ikke skal blir dobbelt med planleggingsdager å være hjemme på...
Kamomille Skrevet 8. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2009 Privat barnehage ja:) Er veldig fornøyd med tilbudet, men synes dte var litt vel mye planleggingsdager. Og synes godt de kunne samkjørt det med skolen. de har til og med lagt planleggingsdag samtidig med første skoledag. Hadde jo tenkt at det skulle være poden sin dag. Litt stas å ha med begge foreldre første skoledag... Og som du sier; det er 4 ukers betalingsfri, men de krever jo egentlig at ungene har fri fra barnehagen i 5,5 uke..... Hmmmmmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå