Gå til innhold

sex, fortgang på ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter en sykehus tur inatt fikk jeg beskjed om at livmorhalsen var kort, 17 mm, å legen kunne tippe jeg hadde ei lita uke igjen til fødsel.. som høres bra ut:-)

men når jeg kom hjem igjen å hadde lagt meg, så fikk jeg intense smerter i mage/rygg som kom i "tak" + kvalme;/

trodde det var igang, men ga seg uheldigvis.. så tror kanskje det vart sånn pga at legen var å rotet litt oppi der.. så om sex kan få det igang nå?? skade vel ikke å prøve, men bare det at det er veldig ukomfertabelt fortia!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex er jo ikke skadelig for fosteret,men det hjelper lite hvis du føler ubehag,da er det jo ikke noe særlig kanskje...

Men tre ting ved sex kan sette igang en fødsel hvis du er moden, orgasme som gir sammentrekkninger,penetrering som vil dytte borti livmor og sæden som inneholder samme hormon som du produserer da fødselen starter og mens fødselen holder på. Det er hvertfall hva jeg har fått beskjed om av mine rådgivere (lege/JM) under svangerskapet nå,siden jeg har spurt...

Lykke til hvertfall.. Kanskje en god middag med musikk og en liten dans på stuegulvet i kveld får deg i rette stemning og du er klar for litt action! ;)

Skrevet

Prøv å ikke ta alt legen sier helt til deg :) kan bli lenge å vente på fødsel.. Skader jo ikke å prøve sex da, man vet jo aldri.

Jeg gikk med 4 cm åpning i 5-6 uker og fødte 16 dager over tid.. min lege mente han kom når som helst da hun undersøkte meg i starten. Jeg fikk en voldsomt psykisk knekk på slutten, da han aldri kom..

Gikk med rieliknende smerter i lang tid og sex hadde ingen virkning. Gikk turer og alt som skulle sette igang..

Til slutt gav jeg opp, hadde blitt strippet to ganger også. Fikk inn til en lege og beskjed om at de skulle sette meg i gang den 16 dagen (kanskje, kom an på plass på føden) Men hun ville prøve å strippe meg en tredje gang.. Tok helt av med rier den kvelden og endelig kom gutten..

Skrevet

jeg var på kontroll hos fødselslegen torsdag, hun sa at sex hjalp!

Prostagladin som sæd inneholder skal virke gunstig på modning av livmorhalsen. Hun sa jeg burde ligge ganske lenge lenge etterpå og la det få virke litt ;)

Jeg hadde litt rielignende smerter på natten, men de ga seg på morgenen. I går orket jeg ikke tanken på sex, men slimproppen gikk. Skal prøve med sex igjen i kveld....

Skrevet

Tja, jeg har begynt å bli moden og har litt åpning, og vi har hatt sex nesten hver dag siste uken-halvannen, men helt uten effekt.

Enig med hun over her, ikke stol for mye på det legene sier, ingen vet når en fødsel starter, og det kan bli tungt å gå over om du tror du nå føder innen neste helg...

Skrevet

Det er klart at det ikke alltid slår til,men er verdt et forsøk. Kanskje ikke bare ha sex for at barnet skal komme heller, for da tror vel jeg at den ikke kommer,men fordi man har lyst....

Er ikke lysten der er det heller ikke noe vits bare for å få fødsel igang,se på de som "bare" har sex for å bli gravide,det tar ofte veeeldig lang tid for det psykiske spiller inn like mye som selve handlingen!!

Derfor skrev jeg vel at prøv å start med middag musikk dans,for å få lysta frem også!

Uansett så skader det jo ikke da.. Men barnet må jo være klart det også,det er jo barnet som starter en fødsel og det er jo ned arvet fra mor og far i genene når tiden er inne...

Skrevet

Hvem har sagt at jeg/vi ikke har lyst? ;-) Nyter det jeg, får orgasme og alt, me det hjelper fint lite likevel.

Skrevet

Tenkte vel mest på hovedinnlegger som snakker om ubehag da!! Men beklager hvis jeg virket sårende på noen måte absolutt ikke min hensikt..........

Skrevet

Neida, ble ikke såret, for all del ;-) Var bare at du svarte rett under mitt svar, altså på skrått under, da er det ofte svar til den personen.

Jeg har også lest at sex skal hjelpe pga innholdet i sæd + at stimulering av livmortappen og evt kvinnens orgasme kan bidra fordi livmoren da trekker seg sammen, men det hjelper da altså ikke alltid. Selv ikke når man er ganske moden. Verd et forsøk er det jo uansett :-)

Skrevet

Veit ikke om sex fungerer, men jeg og min sambo hadde sex i dag tidlig og har i hele dag gått med verkende korsrygg og mye "harde" kynnere.. Trodde kanskje noe var på gang jeg, men det har liksom ikke vært vondt nok til at eg har brydd meg med å ta tiden..Det er så kjipt å starte å innbille meg selv at no er det på gang for så å bli skuffa..

Er første gangs så er jo helt grønn på dette greiene her..

Veit ikke hva en kaller sånt eg.. Er det dette som er modningsmerter eller noe?? Er forresten 39+4

Sporet litt av her eg med ett eget spm:) Håper på svar uansett=)

Skrevet

Slik jeg har holdt på siste 1,5 uken det. Har veldig kraftige kynnere, det murrer og har mye nedpress, men det blir ikke skikkelig vondt liksom, bare veldig ubehagelig og murrer. Er nok bare kynnere så lenge det ikke er vondt, maserier/modningsrier er som regel vonde. Her har det kommet 9-10 i timen over et par timer flere ganger for så å forsvinne igjen, og vaginale undersøkelser viser svært liten framgang :-(

Kan jo være du er mer heldig da!

Skrevet

I 1,5 uke??Huff. det må jo være utrolig slitsomt!! Jeg er jo helt knust i dag eg.. Etter 1 dag.. Hehe.. Jaja det er godt jeg ikke har så veldig lenge igjen da=)

Syns ikke det er vondt bare ubehagelig, så er nok bare kynnere..

Skal til legen på tirsdag, da er jeg akkurat 40+0 så kanskje ho sjekker om jeg er moden og sånn da.. Har ikke blitt sjekket for det ennå jeg.. Må kanskje be om det?

Skrevet

tror kanskje jeg syns sex er ubehgelig fortia pga at vi ikke har hatt det på 12uker!! hadd kraftige blødninger i uke 25 pga det;/ så har rett å slett ikke tørra,,, så når vi prøve t nå så er en vel litt nervøs:-) men gikk fint.. men ingen fødsel på gang enda da.. så får vel bare vent å se egentlig... kommer når ho kommer sikkert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...