MiMa09 Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Vannet gikk natt til fredag, hadde litt rier i etterkant, og noen i går kveld/natt, men gikk over av seg selv da jeg sovnet. Er inn og ut på føden nå for å sjekke hvordan det står til med den lille i magen. Og han har det bra. Men hverken jeg eller jordmødrene der nede skjønner hvorfor det ikke blir noen rier på meg. Da jeg var inne den natta vannet gikk virket det som de var overbevist om at det skulle komme igang av seg selv i løpet av forholdsvis kort tid. Men neida. I dag har jeg hatt 3-4 usle kynnere. Og jeg som hadde kynnere hele tida før vannet gikk. Jeg blir så sur og lei!!! Jeg er bare 37+3 idag, så var jo forberedt på å være gravid en stund til, men etter at vannet gikk har tålmodigheten helt tatt slutt. Så hva gjør jeg? Har gjort haugevis med husarbeid, gått tur osv, men riene lar vente på seg... Jeg blir nok satt igang i morgen, men sånn som situasjonen er nå virker det som en hel evighet til!!!!
cakes Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 uff, det hørtes frustrerende ut... kan ikke si så mye annet enn lykke til. godt du blir satt i gang i morgen, prøv å slapp av.
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Uff, skjønner godt at du er utålmodig. Men prøv å ikke stresse, stresshormoner virker riehemmende. Ta deg en dusj/ varmt bad, legg deg, slapp av så kanskje det begynner. Lykke til )
MiMa09 Skrevet 8. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2009 Er jo når jeg har lagt meg til å sove/slappe av pluss dusjet at det bittelille av rier jeg har hatt har forduftet. Men men... snakket med føden nå, i morgen kl 10 settes jeg igang uansett. Og som jordmor sa, jeg har fortsatt noen timer på meg til å komme igang selv. Så får se da... Lei er jeg hvertfall nå.
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 men ettersom du vet at du uansett blir satt i gang i morgen tidlig, så vil jeg nå anbefale deg å slappe litt av og spare på krefter nå som du kan. Du vet jo aldri hvor lang fødselen kan bli og hvor lenge det blir til neste gang du får slappet av;) Så spar kreftene dine til fødselen starter istedenfor å bruke dem opp på husarbeid i kveld:)! Lykke til med fødselen!!
MiMa09 Skrevet 8. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2009 Er det jeg gjør nå. SItter med beina høyt og ser fotball og surfer på nett. Jeg regner ikke med at det kommer til å skje noe i natt heller, så er innstilt på at jeg må bli satt igang i morgen.
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Spennende uansett. Når jeg hadde min forrige fødsel, holdt jeg på med maserier og modningsrier lenge. Pga rask første fødsel, ba de meg komme på føden når det begynte å ta seg opp. Var skikkelig innstilt på fødsel, og drittlei, så gjorde alt for at de ikke skulle stoppe opp. Gikk trapper, masserte brystvorter, alt som fantes av råd, så var helt utslitt når riene begynte for fullt. Derfor anbefaler jeg deg og andre å heller prøve å slappe av mest mulig. Man trenger kreftene til fødsel. Jeg har lært, så denne gangen skal jeg virkelig prøve å ikke stresse. Lettere sagt enn gjort, men orker ikke bli så utslitt en gang til. Lykke til uansett om det tar seg opp i natt, eller du blir satt igang. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå