Gå til innhold

Noen som kan hjelpe litt ang barneseter til bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå 2 stk brio seter med base til tvillingene. I januar kommer 3mann. Tviler sterkt på at vi får plass til 3 slike seter i bredden.

Ca hvor mange kg er de setene beregnet på? Er sete nr 2 smalere enn det første? Noen som skjønner hva jeg mener?.. Har ikke lyst til å måtte bytte bil bare fordi vi får et barn til. Andre som har 3 seter bak, åssen seter har dere og bil? vi har bmw stasjonsvogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på alt du lurer på, men kanskje noe... Bruker tvillingene sete nr1 nå? De fleste av dem varer opp til 13kg, men jeg vet ikke med brio sine, aner ikke om de har flere heller, men det bør stå i bruksanvisningen til setet og den finner du sikkert på nett hvis ikke du har den.

Vi hadde MaxiCosi sitt babysete som sete nr1 og det brukte vi til sønnen vår var nesten 1år og ca10kg, da byttet vi til sete nr 1. Da byttet vi til Britax MultiTech og det tar mye større plass enn maxicosien. Ingen av dem har base, men jeg tror uansett det er vanlig at sete nr2 tar mer plass enn sete nr1.

Jeg ville satset på å bytte tvillingene over i nye seter og latt minstemann overta et av setene som de bruker nå og prøvd i butikken hva som evt lar seg gjøre å få plass til. Nå vet jo ikke jeg hvor gamle og store tvillingene dine er, men antar at de ikke er helt nyfødte ettersom de skal få en lillebror/søster...

Hvis ikke dere får plass til alle bak på den måten, så ville jeg satset på å skru av airbag foran og satt en der (antagelig er det mest nyttig å sette en av tvillingene der fordi sete nr2 bakovervendt er det som tar mest plass) og så at en av dere sitter bak mellom setene når alle 5 skal være med i bilen.

Ellers så er det vel mange som skifter bil når de får 3barn, nettopp fordi det er vanskelig å sikre alle på tryggest mulig måte i de fleste biler.

Skrevet

Takk for svar:) Selv om jeg ikke ble så mye klokere:) Tror nok vi må dra til butikken å prøve seter for å se hva som funker best. Har også tenkt på å ha en av dem foran. Har egentlig ikke lyst til å bytte til større bil heller, for mannen min ha sånn kjempestor bil, men det vil ikke jeg. Tvillingene er 7 mnd og ikke spesielt store, så regner med at de kan bruke setene en god stund ennå, og at den nye babyen heller får overta et av de setene når den bruker.

Skrevet

Jeg kjenner ei som har ett sete som er utrolig smalt, tror det er fra acta graco. Det som reklamerer med at du kan trille barnet rundt på flyplassen i det.

Setet er hvertfall smalt og høyt og det kan brukes lenge. Jeg har aldri sett smalere sete,og det hadde flere fine finesser.

http://www.akta.se/o.o.i.s/118

Tror kanskje dere vil få plass til 3 seter med 2 av disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...