Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 jeg ammer barnet mitt på 8månder. men jeg syns kansje det er ok å amme til de er 15-16månder
Gjest Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Rent personlig har jeg en grense på ca 1 år, men reagerer ikke på at andre ammer barn på opp til 1,5 år. Etter det må jeg innrømme at jeg finner synet litt ubehagelig selv om jeg egentlig ikke selv vet hvorfor jeg føler det slik, blir bare feil for meg, men det er jo mitt problem og ikke deres. Håper folk ammer så lenge de selv og barnet deres føler for :-) Og ps, siden så mange mener at de som ikke liker amming av "store" barn ikke selv har ammet lenge, så kan jeg i hvertfall fortelle at jeg ammet ene til han var 11,5 mnd, da var det jeg som avsluttet fordi jeg ikke lenger følte meg komfortabel med situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Mamma ammet søstra mi til hun var tre..ekkelt synes jeg
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Tenker også at min personlige grense er 1 år. De som ammer til barna er 3 år forstår jeg meg ikke på, men for all del er jo deres valg. Synes også det er ekkelt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Så lenge den enkelte synes det er greit selv. Folk er forskjellige, så om det er 5 mnd eller 5 år, gidder jeg ikke bry meg om hva andre gjør, dem om det. Selv har jeg ei som ikke vil ta pupp pga hun var for tidlig, så jeg fullpumper og hun får all melken på flaske. Så jeg har jo ikke det problemet, og kommer nok til å gi henne morsmelk på flaske noen ganger om dagen til hun er ca 2 år. Hadde jeg ammet hadde jeg gjerne stoppet med det når hun ble 1-1,5 år. Men hva andre gjør, får være deres sak.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 6-8 mnd med offentlig amming. fram til 1 år med amming hemme, fram til 2.5 år med mm på flaske.. når barnet har begynt å gå synes jeg det ser rart ut å amme ute på cafe ol. spørsj jo også på str til babyen.. men hadde noen gjort det annderledes hadde jeg ikke brydd meg særlig om det, så lenge det ikke mer meg..
OleMari Skrevet 8. august 2009 #9 Skrevet 8. august 2009 Så lenge det er koselig for både mor og barn. Med fare for å bli skutt... Jeg har amma mine til de har vært ca 2 år. Men etter 12-13mnd kun hjemme, etter ca 18mnd kun morgen/kveld. Amma nr 3 gjennom hele svangerskapet med nr 4 (ikke hver dag, men flere dager i uka). Etter fødselen fikk nr3 ekstra masse , for jeg hadde altfor mye for babyen, og ho såg jo han fikk hele tiden. Hadde det ikke vært for at ho så jeg amma han, så hadde ho nok slutta da (22mnd). Hender et par ganger i uka ho spør etter pupp nå og (feks viss vi ligger ei stund før vi står opp i helga, når ho sitter på fanget i sofaen om kvelden), viss jeg sier nei ikke nå, så er det som regel greit, men av og til "må" ho ha bittelitt som ho sier. Etter max 10sek,så er ho ferdig, så det er vel bare en bekreftelse på at tilbudet er der, og at det ikke er bare lillebror sin... Ser flere som gir mm på flaske til 2,5. Er det bare meg som har amma så lenge?
Ranveig R Skrevet 8. august 2009 #12 Skrevet 8. august 2009 Amma eldste til han var 19 mnd, var då gravid med lille og kasta opp/gjekk ned i vekt så mykje på kort tid at melka blei vekke. Syntes for så vidt det var greitt å slutte i god tid før babyen kom, men ville gjerne gjort det på mine og ungen sine premissar, ikkje fordi det blei tomt. Amma lille til ho var 18 mnd. Igjen skulle eg gjerne amma lenger, men ho tåler ikkje kumelk og sidan eg av ulike grunnar ikkje kunne begynne med melkefritt kosthald sjølv måtte puppen vekk. Trist å måtte slutte sånn veldig brått. Ho hadde trengt trøsten litt til, har prøvd seg så vidt eit par gongar når ho har hatt vondt om natta, men no er det sjølvsagt ikkje noko særleg å hente (3 mnd sidan ammeslutt).
Ranveig R Skrevet 8. august 2009 #13 Skrevet 8. august 2009 Synest for øvrig at det er ok å amme så lenge både mor og barn er komfortable med det. Sjølv amma eg ikkje på f.eks. kafé etter 13-14 mnd, men i open bhg holdt eg på til the bitter end.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #14 Skrevet 8. august 2009 For min del 9 måneder begge ganger, da var vi møkk lei alle sammen.
OsloMor Skrevet 8. august 2009 #15 Skrevet 8. august 2009 Ammet yngste til hun var 2 år, helt ok for oss iallefall. Eldste til hun var litt over ett år, for da var jeg allerede gravid med nr 2.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #16 Skrevet 9. august 2009 Så lenge det fungerer for mor og baby. WHO anbefaler 2 år og en dame kan produsere melk til barnet er 7, så på tide at vi ikke fjerner oss så voldsomt fra naturen syns nå jeg. Jeg har planer om å amme i 2-3 år...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #17 Skrevet 9. august 2009 Trodde grensa mi gikk ved 1 år, og at det bare var å stoppe når man ønsket det selv, lett som bare det liksom! Meeeeeen nå er jenta mi 19 mnd og jeg ammer i vildens sky :/ Ikke fordi JEG ønsker det så innmari, eller at ho har behov for det, men ho er enormt puppegal og jeg har dååårlig viljestyrke når det kommer til det å nekte henne puppen :/ Amminga er foreløpig ikke til plage og ork, så jeg holder koken. Men har satt meg et mål om å stoppe innen ho blir 2 år. Wish me luck... ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå