Gjest Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Denne famøse testen har vi nå prøvd på 13 gravide - og den har stemt på alle! Alle babyene er ute og de er forsynemeg det kjønnet plumbo sa de skulle være! Selv ultralyden bommet på to av dem Oppskriften er 1-2 ss (kommer an på mengden urin) PULVERplumbo i en urinprøve, rør om og la stå en halvtime. Dette stinker og bruser - en definitiv utelek!! Det er et stoff i plumboen som reagerer med hormonene og skifterfarge etter hva slags hormoner du har mye av. Kald gul grønlig er jente og varm gul rød brun er gutt. Man bør være mer enn 15 uker på vei for å teste. Har noen prøvd? Kan noen prøve? Må få utvidet statistikken
Gjest Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Ja det skulle man jo trodd! Men snakket med en jordmor som faktisk sa den stemte, og har fått god forklaring av en kjemiker. Men som du skjønner er jeg usikker, det er jo helt sykt om det stemmer! Prøve?
Gjest Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 hadde tenkt å prøve bare for morro skyld men hadde ikke pulverplumbo. får jerne stikke ner til naboen å få låne? hehe vet ikke kjønn enda men skal på ny ultralyd den 25ene
Gjest Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Å ja, gjør det!! Gleder meg til å høre! Er jo greit å vite om den ikke stemmer
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Husker jeg prøvde denne testen første gang jeg var gravid!! Tror den stemte den gangen..... er noen år siden... hehe Hvor fort vi glemmer!! :-) Men glemmer ikke lukten, så JA... det er definitivt en utelek!! :-) Skal se om ikke vi har plumbo, så prøver jeg!! Holder deg oppdatert!! :-)
livk (nr.3 på vei) Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Jeg har akkurat prøvd testen etter din oppskrift. Er utrolig glad jeg tok plumboen i urinprøven ute. Det rant over glasset. I følge testen skal jeg få en jente. Da får jeg se om det stemmer i Januar.
fått nr 2 <3 Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 oi dette må jeg prøve! Håper jeg har plumbo hjemme Skal prøves altså. Men blir ikke å få vite resultatet før i februar ;P
Gjest Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 He he, så spennende:) Har hørt om denne testen mange ganger, men har vel ledd av den og tenkt at det bare er tull, så har ikke prøvd det selv. Men ut fra dine erfaringer + det jordmoren forklarte deg, hovedinnlegger, så kan det vel godt hende det stemmer:) Jeg er bare 12+2, så da er det vel litt tidlig å teste? Har to gutter fra før, så da hadde det vært gøy om "blandingen" ble kald gul/grønlig..! Er det lett å se resultatet, er forskjellen stor?? Har tenkt å ta en privat UL om ca 3 uker, håper de kan se hva det blir. Hadde vært gøy å ta testen før UL:) Disse 13 som du har prøvd på, hvor langt har de vært på vei?
madike Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 hehe..ja da har jeg tatt testen:) det ble definitivt rød/brun/gusj...dvs gutt! Drømte også at det blir gutt her om dagen. Skal på ultralyd 10.september. Dette blir spennende!
påtjukka84 *fødeklar* Skrevet 9. august 2009 #11 Skrevet 9. august 2009 jeg måtte prøve jeg også gitt min ble gulgrønn-så da skal det komme ei jente her i januar i følge plumbo ? haha, blir moro å se er i uke 16 nå, har vært på en ul i uke 15, men kunne ikke se noen kjønn da, så det blir spennende å høre hva han sier om to uker! Plumbo kan brukes til så mangt samb. holdt på å dævve av meg her nå, trodde vel det hadde klikka helt.. mye rart man gjør når man er gravid! hihi
Prish Skrevet 9. august 2009 #12 Skrevet 9. august 2009 jeg prøvde plumbotesten sist jeg var gravid. Da viste den jente og jente ble det. Aner ikke om det var tilfeldig.
Gjest Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 Det er litt tidlig å teste enda... Må visst være 15 uker. Jeg teller ned ;D De som har testet har vært 15/16 uker eller mer Gleder meg til dere har har vært på UL! Forskjellen blir større jo lenger på vei man er. Har vært litt vanskelig å si på noen, den har blitt litt sånn ølfarget. Men ved siden av en "jentefarge" ser man tydelig det varme/brune.
L&M Skrevet 9. august 2009 #15 Skrevet 9. august 2009 Haha! Dere skulle sett samboeren min hoppe opp av sofaen og komandere meg på do når eg fortalte om testen!! =D Hehe! Dette skal bli spennende, ul viste jente..!
fått nr 2 <3 Skrevet 9. august 2009 #16 Skrevet 9. august 2009 om man googler litt på dette så finner man at det er mange som får feil
LilleBanan blir storebror Skrevet 9. august 2009 #17 Skrevet 9. august 2009 hva sier plumbon novemberbaby?
Mamma til mine 3 Skrevet 9. august 2009 #18 Skrevet 9. august 2009 dette var jo artig, så jeg måtte jo bare prøve. testen viste en jente, noe som stemmer med magefølelsen min. Har både gutt og jente fra før med veldig ulike svangerskap. dette svangerskapet har jeg mange symptomer som jeg kjenner igjen fra første svangerskap, som ble en jente. Har ul om 2 uker så det blir spennende da.
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 9. august 2009 #19 Skrevet 9. august 2009 Gjør sånn jeg: Kopier lista og legg inn navnet ditt. Dette må vi følge opp Dette sier den O`store Plumbotesten at damene venter: livik (gravid nr 2) -Jente madike- gutt påtjukka84 -jente nr3 i januar- jente
L&M Skrevet 9. august 2009 #20 Skrevet 9. august 2009 Hehe! Ånei ånei!! =O Den viser klart gutt!! Den er nærmast brun/svart!Ops, trur vi må revurdere navnet! Er 26 veker på vei og vi har brukt navnet sia vi var på ul i uke 18! Hm.. Privat ul neste?? =p
fått nr 2 <3 Skrevet 9. august 2009 #21 Skrevet 9. august 2009 Tok den nettopp, men leste at det skulle være morgenurin så får prøve i morgen også. Men jeg fikk grønn = jente. Er litt usikker på om vi skal vite kjønnet på ul den 08.09 eller ikke
*´¨`*to nydelige jenter*´¨`* Skrevet 9. august 2009 #22 Skrevet 9. august 2009 Hehe...jeg flira litt da jeg så dette innlegget. Har aldri hørt om dette før. Men selvfølgelig måtte jeg prøve jeg å Testen viste da at det kommer en gutt denne gangen:) Blir spennende på UL imorgen da:)
Gjest Skrevet 9. august 2009 #23 Skrevet 9. august 2009 Jeg er i uke 30, tok testen nå nettopp, og umiddelbart ble fargen gul grønn, men må vel vente en havltime for å sjekke. Ul i uke 17 sa jeg skulle få jente. Utrolig morsomt hvis det stemmer da
<3 2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 10. august 2009 #24 Skrevet 10. august 2009 er det ett pulver som heter Plumbo, som en kan få kjøpt i butikkene dette??
Gjest Skrevet 10. august 2009 #25 Skrevet 10. august 2009 Ja, får kjøpt det i matbutikker. Er et pulver til å åpne opp tette avløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå