Nummer tre <3 Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Jeg har en liten diskusjon på gang med min mor. Hun vil veldig gjerne at vi skal invitere nieser og nevøer, fordi det vil være så stort for de å få være med i et bryllup! Jeg hadde egentlig tenkt helt fra staren av at vi ikke skulle ha med barn. syns liksom ikke de har noe i et bryllup å gjøre når det blir servert alkohol og middagen kan bli lang og sen. Tenker litt på foreldre også, da de kanskje ikke tør å "slippe seg løs" og må hjem tidligere for å legge unger. Vi skal ikke ha noe rølpefest altså, men til en treretters middag med kaffe avec og kanskje litt mer etterpå pluss velkomstdrinker, så er det vel nærliggende å tro at noen kanskje blir litt "pussa".. vet ikke jeg.. Hva syns dere? Kan man spørre om de vil være brudepiker selv om de ikke skal være med på middagen etterpå?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Vi skal IKKE ha barn. Våre egne skal være med i kirken og til fotografen, men så skal de til barnevakt resten av dagen Synes ikke barn har noe i bryllup å gjøre i det hele tatt jeg, for det første så er det mye stillesitting både i kirken og ved matbordet som unger synes er kjempe kjedelig og for det andre så synes jeg ikke noe om at unger skal løpe rundt blant fulle/brisene folk. Vi skal heller ikke ha noen rølpefest, men som du sier så blir folk lett i litt "godt humør" og det trenger ikke unger se. Jeg synes også at når vi skal betale over 100 000 kr for en feiring så burde dagen bli slik som VI vil og ikke slik som andre vil. Om folk blir fornærmet fordi ungene ikke får være med så får det være deres problem Jeg vil ikke ha unger som løper rundt bordene i mitt bryllup..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Vi hadde unger, alkohol (i moderate mengder) og det var stor fest. MEN - det var lagt opp til at ungene skulle være med... Hvis ikke, så bør man ha et opplegg klart som innebærer at ungene blir tatt rede på eller sent hjem etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Vår datter skal være med i vårt bryllup så lenge hun orker. Ringer barnevakten når hun vil legge seg. Barnepiken tar henne da med seg hjem for legging. Ingen andre barn er invitert.
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Det er jo bare å tilrettelegge for barn da. Hva med å lage ett hjørne for de i lokalet? Eller i gangen? Der hvor de kan tegne, høre på musikk fra en kasettspiller, kle seg ut? Tror også foreldre vil lagt stor glede på at det ble tilrettelagt for barn. Under middagen kan barna få utdelt overraskelsesposer med tegnesaker og tegne bok, litt godterier (",) Da kan de jo, når det blir kjedelig for de, gå ut i gangen eller en annen egnet plass, å tegne og styre for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Eneste problemet med å totalt utelate barn, er jo at evt. tilreisende kan få problemer med å komme, fordi de ikke akkurat kan forlate barna hjemme, og kanskje heller ikke kjenner noen som kan være barnevakt på det stedet de skal i bryllup. (tenker spes. på de med veldig små barn) Jeg måtte droppe et bryllup pga det problemet, alle vi kjente på det stedet skulle jo i bryllupet, og en baby på 7 mnd er uaktuelt å levere bort til noen fremmede.
lindynatt Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Tror det er naivt å troa t unger sitter mer elelr pent og pyntelig i kirken og udne rmiddag eventuelt går ut for å tegne osv. Løping, skråling, masing, grining, slåssing er nok mer realistisk for små barn i allefall. Og jo mindre de er jo mer må man underholde dem. Vi hadde ingen barn i vårt bryllup da vi giftet oss, ville selv stå i fokus og ikke ha småbarn løpende rundt
Mjølkekua Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Vi synes det var vanskelig å si til våre søsken og brødre at de ikke kunne ha med barn. Mange bor også på andre siden av Norge. Hvem skal passe barna når alle i familien er i bryllup? Vil legge til at ingen andre av gjestene er invitert med barn. Vi har organisert barnevakter som underholder barna under middagen i eget rom, samt at de passer på babycall (etc.) under festen slik at foreldrene bare får en telefon hvis barna våkner opp...
♥Gravid med nr 3-22.10.10♥ Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Vi hadde våre egne barn og et tantebarn(brudepiker og svenn). De var der til vi hadde åpnet kaken og hatt første dans, da var kl ca 2200. De er i alderen 4-7år. Jeg synes at barne mine er en del av bryllupet!! De hadde maset på at vi skulle gifte oss, og sa til alle at "vi" skal gifte oss..Selvfølgelig skulle de være med Men vi ba ingen andre barn..Er som de sier oppfor her, hvilken glede har de av det..Og så får foreldrene sitte i ro å "være med". Svigersøster som hadde med seg sønnen sin var lettet når hun sendte han hjem til barnevakten. (hun sa det var ubehagelig å være redd for oppstyr under taler osv, og det til tross for at jeg hadde understreket at så lenge barna var der, så kjørte vi i deres tempo også!!) Ikke vårt problem å tenke på om alle andre har barnevakt!! Her ordnet det seg , og ingen som klaget ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Det er utrolig koselig med unger tilstede på festen. Så lenge der eikke legger opp til rølpefyll, tar heller ingen barn skade av at det serveres litt alkohol og til og med blir litt "pussa". Jeg syne si alle fall bryllup er en familiebeguvenhet, for store og små. Man kan skaffe barnevakt som tar over litt utpå kvelden, så trenger ikke foreldrene dra hjem (og får de ikke barnevakt ville de heller ikke kunnet delta uansett).
sol2002 Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 Vi skal ha barn med, men har ordnet med barnevakt som skal underholde dem i et eget rom når de blir leie, + at der er overnatting til dem på stedet også
Ireyna Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 Halve brudefølget hos oss reiser 50 mil for å komme i bryllupet, men ingen får ha med barn. Skal legges til at barna er i alderen 8-15 år og klarer seg mer selv enn småbarn. Vi som gifter oss er unge og har ingen barn selv, og vil at dette skal være vår dag (unger tar uansett mer oppmerksomhet). Likevel er min kusine nylig blitt mamma, babyen er vel ca 5 måneder når vi gifter oss, og da skal hun få ordne med babyen underveis om hun vil det. Vil ikke at noen skal bli hjemme pga babyer, og hu er den eneste det gjelder. Men jeg vil ikke ha de involvert sånn sett i bryllupet, er min dag . Muligens egoistisk, men det er informert om til de det gjelder og alle de syns det er greit at barn ikke blir med.
Studine mevik Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 Vi skal ha barn i bryllupet. Vår egen sønn er rett under året når vi gifter oss og flere andre har barn under 5 av de som er invitert. Regner med at vi ordner med en barnevakt til de minste og et eget rom hvor de kan sove når det blir kvelden. Jeg vet at det mest sannsynlig er flere som ikke kan komme hvis de ikke kan ha med barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå