Gå til innhold

Når kjøpte du barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel sitt. Lurer på når det er greit å kjøpe den. (når i svangerskapet)

Begynner å klø i fingrene..... hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke noen-og-30 har vel vi fått vogner og sånt i hus. Sikkert litt teit tankegang, men jeg innbilder meg at vogner har ikke godt av å stå for lenge uten å bli brukt, så jeg ville ikke ha dem for tidlig i hvertfall.

Skrevet

har tenkt å kjøpe bilsete ca en mnd før. og barnevogn kjøper jeg rett etter fødselen. har bestemt meg for hvilken, men å kjøpe alt utstyret på en inntekt (alenemor) er veldig vanskelig og må deles opp gjennom flere mnd. har nå skaffet alt annet utenom vippestol, bilsete og vogn.

Skrevet

Kjøpte barnevogn i uke 25, men det var fordi vi var i Danmark og jeg ville ha en sånn SCHVÆÆÆR dansk bagvogn:)

I Danmark er vognene ca 97 cm liggelengde, ikke 78-80 som her.

Skrevet

Med første bestilte jeg vogn (og alt annet som man trenger) i ca uke 30. Mannen hentet sakene etter fødselen.

Med andre kjøpte jeg vogn ca 4 uker før termin (den første var solgt for lengst, for vi skulle jo ikke ha flere barn;).

Skrevet

Ca to måneder før fødselen :)

Skrevet

To måneder før:) Synes for øvrig at man skal kjøpe når man har lyst jeg da;) Jeg er ikke spesielt overtroisk, og når det kommer til om noe skulle gå galt, så kan det gå galt både tidlig og sent, så da ville man jo i bunn og grunn måtte ha ventet til etter man hadde født.

Skrevet

Til eldstegutten var det ikke snakk om å kjøpe barnevogn, han endte med arvet barnevogn. Økonomien da var elendig og åpnet ikke for andre muligheter.

Til yngstegutten ble vogna kjøpt to-tre uker etter fødselen! Den var valgt ut og reservert etter 6-7 måneder av svangerskapet. Men ville jo først være HELT sikker på at vi faktisk hadde et barn å legge i vogna før vi kjøpte. Lite er verre enn å være eier av barnevogn, men ikke barn....

Skrevet

hehe førstemann kjøpte vi vogn når jeg var 6 uker på vei! kjøpte brukt da. tenkte som så at barn skal vi ha uanett om det går galt denne gangen.

jeg er nå 24 uker på vei med nr.2 og har akkuratt fått ny barnevogn og bilsete i hus:o) husk at noen vogner har 2-3 mnd bestillingstid så jeg ville vært ute i god tid:o)

Skrevet

fikk min venninne sin vogn, nesten ny og greier! *er bortkjemt* hehe

emaljunga vogn :D fikk den med en gang hun fikk vite jeg var gravid. var vel sånn 8 uker på vei ellerno. men har ikke hatt den hjemme enda, den ligger til min mor. henter den snart. er tross alt bare tre uker til termin!!! :D

Skrevet

En uke før termin.

Satt ikke hjemme hele dagen fra fjerde mnd. og venta på babyen.

Skrevet

*hehe*

Lurer på kor mage som sit heime heile dagen og ventar på babyen frå 4. mnd :-p

Vi kjøpte vogn då eg var ca 20 veker på veg, då fann vi den vi ville ha på Finn. Og så kjøpte vi sportsvogn då babyen var ca 5 mnd, og så kjøpte vi ny brukt sportsvogn til lillesøster då ho var 21 mnd :o)

Skrevet

kjøpte midten av november, fødte midten av februar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...