Gjest Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 regner med det er dem jeg skulle ringe til jeg da. Har i natt hatt helt sykt vondt i maven. I babymaven altså. Er 38+4 i dag og har hatt vonde hyppige kynnere maserier i flere uker nå. I natt var smertene mer som blindtarm smerter, og babyen sparket fryktelig hver gang de kom. 4-5 ganger i timen. Utenom smertene er babyen helt rolig, kjenner ham ikke. Hatt det hele morningen også, og svetten siler for det gjør så vondt. Har født 2 ganger før, og vil vel si at dette er vondere. Snakket med en dame på B3 i Fredrikstad som svarer følgende: tja jo, det kan kanskje være sånn .. Vi får ikke gjort noe med det her hvertfall. Du får ta kontakt med fastlege eller din jordmor til uka...... Kort lite hyggelig, og så la hun bare på.... skal man da gå sånn til mandag når det er lørdag i dag ??
cakes Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 nei, hvis du er urolig så ringer du igjen. det er snart vaktskifte... da møter du garantert på en eller annen litt hyggeligere:) greit nok at de ikke får gjort noe med det, men de får hvertfall sjekket at alt er bra med babyen, og det er vel det du vil? lykke til
♥2 små gull♥ Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Da ville jeg dratt på legevakten på sykehuet jeg skal føde på og forklart problemet, og de vil helt sikkert sende deg opp på føden for sjekk, i og med at det gjelder magevondt på en gravid. Også mulig de sjekker deg for blindtarmbetennelse, men da får du hvertfall hjelp. Er lettere å bare legge på røret enn å faktisk sende noen hjem som er der. Får håpe du møter på en annen enn hun dusten du pratet med i tlf. Hvis de skulle kommentere at de har bedt deg holde deg hjemme får du bare si som sant er, at det er så vondt at du ikke klarer/tør å vente helt til mandag med å få sjekket det. Elendig pasientbehandling fra hun du pratet med hvertfall! God bedring og lykke til!
Gjest Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Blindtarmen ble fjernet for 6 år siden så den kan det ikke være hvertfall. Men blindtarmbetennelsen syntes jeg var vondere en siste fødsel.
cakes Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 jeg skal også føde på fredrikstad, egentlig på b7 men siden det har vært sommerstengt og jeg har hatt en del vonde masrier allerede så har jeg vært nede på b3, og de fleste der er hyggelige.. men sist jeg dro ned så sa ho dama i telf til meg "ja, du får vel komme da hvis det er så ille viktig". da hadde jeg hatt regelmessige rier i 6 timer med 4-5min mellomrom, og de bare økte i styrke. (det ga seg utover natten, men det kunne jo ikke jeg vite på forhånd). jeg bare rister på hodet av sånne kommentarer jeg, det er ikke greit å snakke sånn til pasienter, rett og slett. og hvis du føler deg urolig så må de faktisk ta det på alvor, de kan ikke stille diagnoser over telefon. de er der for å hjelpe deg..
julius06 Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 fytti for en pasientbehandling, kan det trollet vite hva det er uten å ha sett/tatt p ådeg. Trodde føden skulle være det trygge og gode stede å ta kontakt uansett hva det var og når det måtte være.
*1+1=2 små* Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 desverre er det noen dårligere ansatte overalt...jeg var inne på b3 pga nyrenebekkenbetennelse for 2 uker siden og jeg møtte bare søte jordmødre unntatt ei som rett og slett bare gjorde jobben sin og ikke mer. De andre passet sikkelig godt på meg:) synes du skal ringe igjen hvis det ikke gir seg!
Gjest Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 Skal også på B7 egentlig. Termin 20 og de åpner den 17 igjen. Fødte der sist, og var knallfornøyd. Det som er det rare er at de to forrige fødslene var over på 5 og 4 timer fra første antydning til veer. Og 5 timer fra første pip er jo relativt kjapt til førstegangs. Er litt redd for at det skal gå enda fortere denne gangen siden det har vært så mye maserier nå mot slutten. Har ikke lyst å føde på badegulvet hjemme liksom. Får se det litt ann utover dagen. Tar blir det hyppigere eller mer reglemessig får jeg ringe igjen. Fikk bare en sånn ekkel følelse av å være fryktlig til bry da jeg ringte. Dårlig tegn når det var første gang utenom kontrollene mine jeg faktisk ringer for å spørre om noe.
25 år gammel mamma Skrevet 8. august 2009 #9 Skrevet 8. august 2009 Er det mulig, hørtes helt forferdelig ut, ring igjen.. Sånn skal dem da ikke svare en som er bekymret,og ikke minst har smerter, helt på jordet sier jeg. Det er jobben demmes faktisk og man skal ta imot alle som ringer på en høffligere og vennligere måte og virkelig ta alle på alvor! Vente til mandag er ikke holdbart.. Jeg skriver alltid opp navn på den jeg snakker med, slik at skulle det være noe så går det tilbake til den personen som svarer altså.. Masse lykke til, håper du måter på noen litt vennligere enn denne personen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå