Gå til innhold

Hvor mye lån har dere? Og inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer jeg...

Vi har tilsammen 1,9 mill i lån ( inkl hus, studielån og bil)

Inntekt: ca 520 000 tror jeg ( jeg skal jobbe 60 % i år, så vet ikke helt nøyaktig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå har vi ca 3,1 i lån tilsammen (alle lån), og inntekten nå er vel på ca 920 000 kr + barnetrygd for 3 barn. Vi er i litt mellomfase nå da, skal bygge hus, så sitter derfor med lån på to eiendommer for en periode.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har vel lån på totalt 1.9, og inntekt på...hmm.... usikker. Men sånn ca 45 utbetalt hver mnd (inkludert barnetrygd og bidrag)

Skrevet

2,1 i lån og ca 700 000 i året tilsammen, utenom barnetrygden.

Skrevet

over 2 mill i lån. jeg er bare vikar hær å dær, så ingen fast inntekt. mannen har ca 400 000 så vi sliiiter for øyeblikket.

Skrevet

1,350 i lån ca og jeg er vihar så har ikke noen sikker inntekt og samboern min har ca 350 i året... jeg jobber veldig lite så er litt lite :(

Skrevet

Rett rundt 650 tusen i inntekt

800 tusen i lån

bil kjøpt på oppsparte midler

jeg har 170 tusen i studielån utenom.

Skrevet

Til sammen 1,7 mill

Inntekt ca 700000

Skrevet

Vi har vel ca. 2,3 mill i lån og ca.800000 i inntekt i året. Håper på litt høyere stillingsprosent fra høsten av;)

Skrevet

pr i dag har vi 1 mill i lån og nesten 500 000 i inntekt totalt. Kommer til å øke lånet når vi flytter om kort tid, til 1.7 mill...=)

Skrevet

jeg har vel ca 1,7 mill. måneds inntekten min er ca 15 tusen...

Skrevet

1.670.000,- i lån og inntekt ca. 800.000-850.000 eks barnetrygd.

Men vil snart ha mer lån for vil kjøpe oss rekkehus:-)

Skrevet

Er helt sjokkert over mye folk har i lån jeg:-O Og enda mer sjokkert over bankene som har gitt ut så mye lån.

Nå er jo renta lav, men man må jo ta høyde for at renta stiger igjen.

Hadde blitt nevrotisk tror jeg, om jeg hadde hatt så mye i lån!

Ikke meningen å være ugrei altså, men synes det virket helt vilt?

Vil ikke si hva vi har lån etc. her inne, men si det sånn at vi hadde 2\3 av kjøpesummen i egenkapital da vi kjøpte huset.

Skrevet

da hadde dere vært flinke til å spare twin tip. skal jeg vente med å kjøpe hus til da så får jeg hus når jeg er 66 år tror jeg. :ler:

Skrevet

og sånn rent bortsett fra det, la oss håpe dere som har lagt ut all info om inntekten og lånet deres ikke har lagt ut for mye info på innloggingsiden deres slik at han/hun som har hacket kan sjekke om det er rett med hensyn til skattelistene! hoho!

Skrevet

Hadde vi ikke det, så hadde jvi o måtte kjøpe et mindre hus.

Hadde sikkert fått lån til det i banken, men vet jeg hadde fått helt angst. Dersom, hvisom, tenk om osv.

Skrevet

Spare og arv (twintipp)

Jeg har ikke gjeld. Enda. Og flytter til et sted hvor jeg bor gratis. Vi skal derimot kjøpe oss et fritidssted og investere penger i annet. Det er i hvert fall planen.

Skrevet

mm. jeg har ikke arva noen jeg og kan ikke akkurat sitte å vente på det heller. hehe. ;p Tror det er mange som fikk mye lån i en tid der alt gikk bra. Det er ikke så lett å få så mye lån nå. Gruer meg til å begynne låneprosessen nå snart. Håper bare vi får lån. Selvfølgelig er jeg enig i at man ikke skal kjøpe over evne, men de færreste har vel så stor del av kjøpesummen.

Skrevet

Er nok mange som sliter, ja. Det har jo blitt lånt ut til en lav sko.

Jeg får komme meg ut på kjøpermarkedet selv. Investere i noe. Sånn sett er det kjekt å ha funnet seg ei gardskjerring;-p

Skrevet

Boliglånet, billånet og lånekasselånene utgjør ca 1,5 ganger vår samlede bruttoinntekt (hvis jeg regner inn barnetrygda blir det vel litt under). Regner med at vi kommer til å få høyere boliglån i løpet av noen år da (ønsker oss mer plass), men vi tør nok ikke ha så mye lån i forhold til inntekt som jeg ser en del her har.

Jeg er typen som trenger å ha en buffer til enhver tid, og føle meg trygg på at vi fortsatt kan betjene gjelda greit når rentene stiger.

Skrevet

Ja, vi har litt mer lå enn vi egnetlig trives med nå, men det er jo bare en mellomfase for vår del. Når vi fikk lån nr 2, det på tomten, var renten på det høyeste, og vi klarte det likevel. Er ganske økonomiske av oss ;-) På selve huset vi bor i har vi bare lån på ca 40% av takstverdien, så føler vi har en del sikkerhet der.

Skrevet

Ca 1 mill i lån og ca 700000 i inntekt :)

Romslig økonomi, og det er godt ;)

Skrevet

Huslån på 3 500 000 og inntekt på tilsammen 1,2 mill.

I tillegg har sambo noen hundre tusen i studielån samt kredittkortlån.

Skrevet

huslån på ca 1,7. Begge har studielån. også har vi billån.

Tjener ca 800 000 i året til sammen + barnetrygd og kontantstøtte..

Ingen problemer med å klare oss. klarer en mye høyere rente enn det det er nå.. man må jo tenke litt på det når man tar opp lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...