Gå til innhold

Sportsdelen til Simo kombi

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Noen som syns at barnet sitter dårlig i den? Jenta mi er 7,5 mnd og sitter fint i Carena trillen sin, men Simo sportsvognen byr på problemer. Hun siger ned hele tiden, og det ser IKKE behagelig ut.

Jeg gikk til Babyshop for å kjøpe sånn sittepute eller hva det heter. Da fikk jeg beskjed om at de hadde bare en igjen, og at det var så vanskelig å få den inn i emballasjen at jeg ikke kunne få prøve den. Merkelig.. kjøper jo ikke noe usett da, poenget var jo å se om hun satt bedre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Simo sportsvogna er jo romsleg, så om jenta di sitter dårleg utan støtte blir det nok problem i denne vogna. Ser for meg at det enklaste er å ikkje la jenta sitte i vogna før ho er stødig nok til å klare det sjølv.

Har ikkje hatt den problemstillinga sjølv, jenta vår var nesten 21 mnd då vi kjøpte Simo.

Det var forresten dårleg service frå Babyshop...

Gjest Tale30
Skrevet

Det er dessverre ikke noe alternativ å ha henne i vognbagen lengre, og jeg orker ikke bære henne over alt :)

Hun setter seg ikke opp selv enda fra liggende til sittende, men klarer det når hun har litt helling (for eksempel på fanget mitt) Hun er veldig sterk i kroppen, og sitter stødig når hun først sitter. Problemet med simoen er at hun legger seg bakover når hun blir lei, og da sklir hun lengre og lengre ned. I Carena trillen sitter hun helt supert, så det er vel kanskje greit å bruke denne til at hun er litt større. Hun sitter bra i Simoen når jeg støtter henne opp med dynen hennes, men jeg kunne tenke meg å ha en mer smidig løsning.

Ja, jeg syns også at det var dårlig av babyshop. Man kan jo ikke kreve at folk skal investere i noe helt usett..

Skrevet

Vesla vår på 6,5 mnd sitter også dårlig i simo sportsvogna. Men det vi gjør er å ta sommerdyna bak ryggen og drar opp bak hodet sånn at hu får støtte. Skal nå i dag prøve med bagvogn madrassen og sette bak ryggen og under rumpa.

Vesla vår sitter selv, men sitter altfor "løst" i sportsdelen og siger ned hele tiden. Men med dyne bak sitter hu kjempe bra :) Så håper det funker med madrassen, ellers blir vi nok til å bare bruke sommerdyna.

Skrevet

Du trenger jo ikke å bruke bagen selvom du ikke lar henne sitte. Vi byttet til sittedelen lenge før vi lot sønnen vår få sitte i vogna. Simo har jo helt flat liggestilling på sittedelen og da er det jo bare å bruke den og la den ligge nede. Det at hun siger nedover betyr at hun ikke er sterk nok til å sitte selv og da bør hun ikke sitte heller.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg pleier å ha ryggen litt bak, men ikke helt flat. Hun vil ikke logge flatt, men opp og se. Jeg snakket med helsesøster om dette, og hun mener at hun er så sterk i kroppen at hun skal kunne sitte i sportsvogn dersom ryggen ikke er helt i 90 grader. Når vi har sportsvogndelen helt flatt ligger hun bare og kjemper for å komme seg opp, og blir svært så forbannet etterhvert :) Vi har en liten blid kruttønne, blid når hun får det som hun vil, manevond når hun ikke får det.

Min stemor kommer i dag, og hun er fysioterapeut som jobber med barn, så da kan jeg i alle fall få sakkyndige råd om hvorvidt hun kan sitte i Carena-trillen eller om jeg må tvinge henne til å ligge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...