simsalabima Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Hadde sex i går kveld. Etter det begynte jeg å blø. Dvs at utfloden er farget rosa. Har hatt rosa utflod i hele natt og også nå med litt blod stiper i. Kjenner det murrer i magen, men har ikke smerter ennå. Er vanvittig kvalm, men tror det er av redsel. Bør jeg ringe legevakt, eller vente til mandag til fastlegen åpner? Jeg bor på Sør-Jæren og nærmeste sykehus med ultralyd er jo Stavanger... Jeg er 6+3...
Gjest Orkideen Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Det er normalt å blø etter sex når du er gravid. Slimhinnene forandrer seg g blir skjørerer når man er gravid. Det er årsaken til at man lettere blør etter samleie. Litt rosa utflod er ikke farlig, men vær obs hvis blødningen tiltar. Ev. ta et speil og sjekk hvor blodet kommer fra.
simsalabima Skrevet 8. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2009 Ja men skal det blø så lenge da? Jeg tenker at dersom det er en rift inni der så bør den jo ha lukket seg på nesten 12 timer... Uff dette er helt grusomt...
Gjest Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Hei!!! Skjønner du er veldig engstelig nå, men det er sant som det blir sagt her , at slimhinnene er litt skjøre nå. Men ta en telefon til legevakten, så får du snakke med noen, bare det kan hjelpe deg litt nå. Lykke til, krysser fingrene for at det går bra med deg. Trøsteklem!!
simsalabima Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Blødningen ga se utpå lørdagen, men startet igjen i går kveld. Jeg er tom for tårer så mye har jeg grått. Var hos legen akuratt nå og han tok utvendig ul, målte fosteret og alt ser NORMALT ut;) Han trodde også han så hjerte banke, jeg så det også Skal på ny UL om 1 uke. Får tett oppfølging nå. Jeg må bare si at jeg har all mulig respekt og medfølelse for de som mister. Jeg bestemte meg i går kveld når alt var på det tyngste at dette skulle jeg aldri mer gå igjennom, så tungt psykisk er det å gå å vente og ikke vite. LYKKE til til dere alle!!!
Gjest Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Jeg er så glad på dine vegne over at det ser bra ut. Jeg begynte selv å blø i går tidlig og har fortsatt siden. Ikke såmye, men litt hver gang jeg er på toalettet. Og litt i truseinnlegget. Er så lei meg, det er en sånn vond følelse at man kan ikke tro det. Var ikke mulig å få time til UL i dag og fastlegen min er 20 mil unna. Så får bare se an til i morra. Har du hatt menssmerter ? jeg har sånn ubehag hele tida og har ikke noe forhåpning om at dt skal gå bra. Fortsatt lykke til, håper det fortsetter å gå bra for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå