Gå til innhold

Noen gravide som jobber på slakteri? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet delvis på slakteri da jeg ble gravid. Måtte kutte ut det pga tidlige morgener (fungerte IKKE for meg å være på jobb kl seks da jeg ble gravid, jeg var utslitt!), og orket ikke lukten av døde dyr. Jeg var kjempekvalm, det var ren tortur. I tillegg fikk jeg problemer fysisk med stå på linja i flere timer i strekk. Fikk vondt i rygg og bekken, det er jo veldig tungt for kroppen med betonggulv og støvler (dette siste var lengre ut i svangerskapet, da jeg var mindre sliten og ikke kvalm lenger, og sånn sett i det hele tatt orket å være i bygget). Da begrenset linjearbeidet (da kun småfe) seg til en time i gangen av og til, bare når det var nødvendig. Jobber du på storfelinja, hvor det kan være mange vendinger på tunge skrotter avhengig av hvor du står, kan det bli enda verre.

Nå skal det sies at jeg kjenner flere som har stått i slakterijobb lenge, men en av dem sto FOR lenge - det gikk ut over babyen i magen, og hun fikk beskjed om å slutte av legen. Så man må passe på, og ikke være redd for å be om tilrettelegging! Det er jo en VELDIG tøff jobb fysisk, jeg tviler på at det er mange som holder ut til tre uker før termin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...