gilgi Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Jeg og guttungen min på 3 år har nå vært potta tett i nesa, uggen i kroppen, slapp, litt feber og vondt i hode og hals. Ringte legekontor i dag og spurte om å få time. Hun lurte da på hvorfor jeg ringte og fortalte symptomene og nevnte også at jeg var redd og det kunne være svineinfluensa (jeg er gravid 26 uker). Fikk time og beskjed om å ikke komme inn på venteværelse, men bare stå ute i gangen. Vi fikk på oss munnbind. Endelig fikk vi komme inn til legen. Uten å ta noen form for blodprøve, halseprøve eller noen form for prøver fikk vi begge penicillinkur. Legen sjekket til og med ikke halsen engang. Lurerer da på hvordan kun bare kan gi oss penicillin uten å sjekke. Diskuterte litt med henne og siden jeg var gravid tok hun en pinne hun stakk i nesa mi og tok prøven. Jeg er så usikker på om jeg/vi bør ta penicillinkuren eller ikke?
LadyLuck & Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 om legen mener det, så følger du legen.. (ingen leger her så jeg vet, og tror det er tryggere å følge legen enn uutdannede) btw så hadde du nok ikke fått det om han mente det kunne være til fare for deg eller den lille
gerd Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 penicillin hjelper da ikke mot svineinfluensa.... skjønner ikke helt jeg altså. Man får da ikke penicillin uten videre.... Kanskje noe du har gått glipp av / legen ikke har oppfattet helt? Men - følg rådet fra legen iallefall...ofte det smarteste.
Expat Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Jeg hadde svært nylig en forkjølelse som ligner din, den har "ramla" ned i lungene og jeg tar nå ab for bronkitt. For legen er av den oppfatning at det er bra for baby å få oksygen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå