Gå til innhold

er flau


MAXlykke *gutt utenfor magen*

Anbefalte innlegg

Hei.. er i min 11.uke nå... lurer på når det er normalt å få mage? er første gang jeg er gravid, å har vært mye oppblåst tidligere i svangerskapet, men det har gitt seg for det meste.. jeg er litt kraftig fra før, men nå føler jeg meg virkelig feit! Folk sier jeg har fått mage.. men det kan vel ikke være mulig? så tidlig? Noen andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene!

Selv venter jeg nr 2, men mammabuksene har allerede vert i bruk ett par uker, er 9+4 uker i dag. Er verken tykk eller tynn, helt gjennomsnittlig tror jeg. Var samme med nr 1. Da måtte jeg kjøpe mammabukser i uke 11. Det er deilig å gå med bukser som ikke strammer, men begnner å få litt problemer med å skjule graviditeten. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nummer tre på vei her, og skal gå rett i gravideklær når jeg kommer hjem fra ferie i morgen! Må ha knappen åpen i buksen for å ikke bli dårlig. Brukte gravideklær fra uke 12 med forrige og ikke i det hele tatt med første! Da holdt det å bruke lave bukser! Med første var jeg tynn som en strek også, nå har jeg vel mine ti kilo som lett kunne fått gå av, men tror det er slik at magen kommer så fort på grunn av at fettet som vanligvis ligger der livmoren nå vokser blir presset opp og ut... Hadde tenkt å vente litt med å fortelle på jobben men det kan jeg bare hjemme tror jeg, det går an å se på meg at jeg er på tjukken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu! er godt å høre at det ikke er bare meg da.. jeg har liksom bare innbilt meg at jeg sikkert bare har gått opp akkurat på magen(?).. Men så var det ei på jobben som sa jeg så så veldig pen ut for tia (rødme), å at jeg hadde mage:) så da måtte jeg jo fortelle det da! Men da er det kanskje sant da at magen faktisk begynner å bli synlig.. Gleder meg.. er så utrolig gøy.. tror nok jeg må investere meg noen mammabukser selv.. hvor handler dere? klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fant jeg på babyverden for svangerskapsuke 11:

 

"Livmoren, som begynte å vokse tidlig i svangerskapet, ligger fortsatt nede i bekkenet og presser på urinblæren. Jeg tipper at du må late vannet oftere nå. Noen kan til og med tro at de har en urinveisinfeksjon på gang på grunn av denne trangen til stadig å late vannet.

 

Dette vil endre seg, for om ca. 1-2 uker kommer livmoren opp av bekkenet, og du kan føle en liten oppfylling over bekkenkanten eller symfysen (på norsk; "skambenet" – et forferdelig ord!). Dette kan gi deg en mulighet til å høre barnets første hjerteslag. Apparatet som brukes kalles doppler. Det fungerer etter samme prinsipp som et ekkolodd. Siden de fleste førstegangsgravide ikke kan kjenne barnets bevegelser før ca. 16-20 uke, er dette en stor opplevelse, og for mange en kjærkommen lyd. Bare gled deg!

 

Føles magen stor og oppblåst, er det et velkjent fenomen. Både hormonene østrogen og progesteron (som står for de fleste av forandringene) gjør glatt muskulatur i hele kroppen din slappere. Dette skjer også i fordøyelseskanalen. Maten kan av den grunn av og til passere langsommere gjennom systemet, og du vil føle deg oppblåst. Dette er positivt for barnet ditt! Det langsomme tempoet fører nemlig til at næringsstoffene suges bedre opp fra blodet ditt. Kanskje er det også hyggelig for passasjeren din at det er liv om bord! "

 

Mulig det er individuelle forskjeller, men jeg tror heller det er at man er oppblåst. Føler meg også skikkelig feit. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, for jeg også tenkte det.. at jeg bare var oppblåst. men for få uker siden var jeg veldig oppblåst og hadde mage.. så forsvant det for en stund, å nå ere liksom en liten kul som har kommet tilbake litt mindre, å annerledes.. å nå føler jeg meg ikke oppblåst i det hele tatt.. hmm.. ja ja.. får vel bare gå å innbille meg at det er babyen som gjør magen, å ikke fulle tarmer:) er en litt bedre tanke for å i det hele tatt tørre å vise meg offentlig.. så får heller folk tro som de vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, kjenner meg godt igjen i det "problemet". Jeg er 10+1 i dag og skal i bryllup til helgen. For 6 uker siden kjøpte jeg meg en aldeles nydelig kjole, og jeg har faktisk ikke tenkt på at den ikke skulle passe til helgen. Før jeg til min fortvileles fant ut at den slett ikka passer lenger... Sukk. Jeg veier det samme nå som da jeg ble gravidd, men formen på kroppen er blitt en litt annen. Oppblåst eller mage, kall det hva du vil. Kjolen passer iallefall ikke:-) Så nå må jeg ut å leie meg en kjole, håper bare jeg finner en som er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...