Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Freken- tviler på at snuppsen har glutenallergi altså, er det mye av det i familien? En av mine venninner har det, men fikk det ikke konstatert før hun var over 20. Og flisa har også fått ihvertfall LITT mer babyfett- nå ser jeg en biiitteliten valk på magen hennes. En bilring er da bedre enn ingen! Koselig kveld m vennegjengen her ute på øya idag, og flisa ble helt i ekstase over hunden (og da mener jeg EKSTASE). Et veeeldig festlig skue! Hun sov hele natta igjennom igår, og ser sannelig ut til å være på god vei til å gjøre det samme idag! Krysser FINGRE!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. august 2009 Glemte en ting, har tjukken også begynt å reise seg opp/ krabbe, eller tryner han på flatmark? Apropos blåmerkene altså. Takler du det greit, ikke noooia?
LilleBjella Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Han drev å reiste seg opp i går faktisk. Han setter seg opp, og står på alle fire og driver å kødder, men krabber ikke. Motorisk sett så har han hatt ganske god kontroll. Øvd lenge før han har gjort noe, og så har det sitti liksom. Så ikke så mye knall og fall nei. Han ålte seg inni tripp trapp stolen så det sang, og han hylte som en gris, men ikke antydning til blåmerke. Blåmerkene kommer helst av ingenting. F.eks. at noen tar i ham, eller rett og slett helt spontant. Så det er kanskje ikke helt logisk, men det brister blodkar og årer hos oss alle hele tiden, vi bare merker det ikke. Så har ikke noia. Vet det er sånn. Men det er jo ekkelt til tider. Blir mer og mer vant til det. Ellers så stod jeg opp i åtte-tida, men tjukken har roa seg. Dvs, jeg tror ikke han sover, er helt stille der inne med noen gledesutbrudd i ny og ne. Så jeg lar han ligge til han blir lei tenker jeg. I dag blir dagen preget av pakking og rydding og jeg gruer meg. Men sånn er livet.
husmus &2 Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 hvorfor hyler ikke Herman? Jeg er så lei av sutring og hyling at jeg blir galen! Gusty får lite merker av å falle, dvs han faller jo ikke så mye, men han får noen ordentlge skraper av tilsynelatende ingenting. Og hvordan barnesikrer man en komfyr? Får man kjøpt et slags lokk til å ha over bryterne? Her rekker vi nemlig opp til de. I dag får vi besøk av noen venner, skal kjøpe dør, og så skal det griles hvis været holder.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2009 Jadda- her sov vi natta igjennom igjen gitt! Eller dvs hun våkna jodlende men trøtt kl 06.30- men etter litt melk, byssing og hyling sovna hun igjen og sov til 08.45. Fliiink bisk! Jeg fikk sove videre helt til 11- himmelsk. Idag bedrives Ingenting med stor stil og upåklagelig eleganse- just nu sitter jeg og svetter i sola, og synes egentlig at det er et par grader for varmt. Pinglete. Tror vi må ned og ta en dukkert snart, så får flisa sitte i vogna og se på. Mye moro inne på skravle idag ser jeg- tror noen har hacket seg inn der og driver og kødder med både overskrifter og innlegg. Jaja. Og hvor er moderatoren? Booorte. Tittei!!
Frøken Freken Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Pyton natt, prøvde å legge snuppelure tilbake i senga si etter mislykket samsoving - men da gikk alarmen gitt. Har kjøpt ørelappstol til rommet hennes nå, og gleder meg til å lese for henne der inne:)
LilleBjella Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Husmus: Fordi Herman er et englebarn, og det er ikke Gusty! Enkelt og greit. Han sutrer litt for tida. Noe start på seperasjonsangst kanskje? Dvs, han kan sitte å leke for seg selv, og med en gang han ser meg eller pappaen sin, så begynner sutringen. Irriterende ja, men jeg ignorerer det ganske greit. Barnefaren er imidlertid meget ettergivende. I dag var jeg på trening på Lillestrøm, dusjet og tok meg en tur på kafe alene. Satt i sola og spise focaccia med parmaskinke, parmesan og masse annet digg og tok meg en kaffe til dessert. Leste litt i avisen og koste meg, mens mann og barn lekte hjemme. Når jeg da skulle starte bilen igjen for å kjøre hjem, så startet den selvfølgelig ikke. Drittbil. Vi har ikke fått time før fredag om to uker, er jo helt håpløst. Føler meg låst til mitt eget hjem. Så ble ingen tur til IKEA for å kjøpe flytteesker. Har du fortsatt eskene dine husmus, eller solgte du dem?
husmus &2 Skrevet 8. august 2009 #8 Skrevet 8. august 2009 Eskene står her de i all sin prakt. Hvor mange var det jeg sa jeg hadde? 30? Nå skal dere få høre noe rart, var en tur på Barnas Hus på Alnabru, og der gikk jeg jammen rett på hun jeg delte rom med på Rikshospitalet. Det var helt sprøtt. Jeg har fortsatt ekstremt lyst på bil, men jeg vil ha RAV4, og kan jeg ikke få det så kan det nesten bli det samme. Og ikke spør meg om prosjekt dør, det gidder jeg ikke å snakke om. Jeg kan fortsatt ikke se Max Manus for å si det sånn.
LilleBjella Skrevet 8. august 2009 #9 Skrevet 8. august 2009 Er du interessert i å selge? Tar dem for halv pris i så fall. Hvis det er mulig å bruke dem på nytt da. Så kan jeg hente dem og besøke dere samtidig. Instill deg i så fall på langt besøk, siden bilen må bli kald før jeg kan dra igjen. Nå er det frossen-pizza og sopranos. Jeg er lei av å pakke etter bare fire esker. Herregud så mye dritt vi har, to svarte sekker står klare til å sendes på dynga, og jeg har bare pakket fra boden. Er det lyden som er problemet eller? Er det ikke dør på prompen sitt rom?
husmus &2 Skrevet 8. august 2009 #10 Skrevet 8. august 2009 Fordi teite norske lydteknikere ikke kan mikse ordentlig lyd i norsk film, så ligger alt på forskjellig lydspor, hvilket gjør at en må ha det drithøyt når de snakker, men da dundrer det selvsagt når det er musikk eller når de skyter. Hvorfor de ikke kan legge M&E tracks på 3 & 4 er umulig å vite. Så ja, langt fortalt, det er mangel på dør i stuen som er problemet. Send en mann til Maxbo og forvent at det blir feil. Det er bare å komme og hente her. Jeg begynner å jobbe den 19 august, hvilket jeg forsøker å fortrenge, så kom når du vil, mer eller mindre. Men ikke forvent deg et besøk i Elle Interiør, selvom det er målet mitt, her er ingenting gjort. Jeg er nemlig i streik til jeg får det som jeg vil. Men Espressomaskinen funker.
LilleBjella Skrevet 8. august 2009 #11 Skrevet 8. august 2009 Ja, kan du skjønne at det går an å være så teit? Norske lydteknikere...duster ass. Holder på å forgå av trøtthet. Skulle ønske det var 18 grader på soverommet og ikke 26. Grrr.
Frøken Freken Skrevet 8. august 2009 #12 Skrevet 8. august 2009 Jeg noier over glutenallergi fortsatt. Men kan man ha cølliaki når man bare bæsjer en gang til dagen? Jeg mener - til tross for løs konsistens, liksom? Snuppelure har en tremenning med glutenallergi, men vet ikke om andre i familien. Stakkars Ella som skal pakke og vaske og flytte og pakke oppattat og alt det der. Det er nesten like kjedelig som å bo i en by der man ikke kjenner noen. Ble forresten tante til twins torsdag, men det endte med haste-ks med store komplikasjoner etterpå, så de har det visst ikke så greit. Har bare sett babyene på mobilbilde og de er deilige!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2009 Dagens spørsmål; hvordan får man plass til 30 like store pappesker i en vanlig personbil?? hmmm.... Men de er kanskje sammenleggbare? Inatt var det oss som fikk en pyton natt- hun våkna hele tida og skreik. Synes hun kjennes litt varm ut, så skal få tatt tempen på henne. Tror jeg har sovet ca 4 timer i natt- zzzzz. Veit ikke så mye om glutenallergi og symptomer, men det legen sa ang vektoppgang hørtes jo fornuftig ut. For tarmtottene blir jo helt ødelagt til slutt ved cøliaki, og da klarer ikke kroppen ta opp nok næring fra maten, ergo kan man oppleve vekttap og redusert høydevekst. Men hvis snuppelure spiser mindre enn vanlig nå er det ikke så rart om hun evt går litt ned i vekt, og da trenger d jo ikke ha noe med cøliaki å gjøre, men rett og slett dårligere apetitt...Enten pga "naturlig svingning" eller noe annet?
LilleBjella Skrevet 9. august 2009 #14 Skrevet 9. august 2009 Eh, ja de legges selvsagt sammen. Jeg tror ikke Husmus har så stor leilighet at hun greier å oppbevare tredve flytteesker på en god måte.No offence Husmus. Og med nedleggbare seter tror jeg ikke det blir det store problemet. Vi har hatt nok en fin natt. Ble vekket halv syv av en sulten pjokk, som etter litt melk sov videre til ni. Vi la oss halv elleve, så fikk mange timer søvn. Så slitsomt å være så bekymret Freken. Dette må du jo bare få avklart. Jeg kjenner et par som fikk cøliaki da de var små, og de første årene så la de lite på seg pluss at de kastet mye opp. Og mye magevondt selvfølgelig. Men det er jo symptomer som kan komme av så mye rart. Og man kan jo gå i mange år med glutenallergi, uten å finne ut hva som er galt. Så det er klart, symptomene kan nok være vage også. Det er jo mulig å ta en prøve for å utelukke det, men det går kanskje ikke på så små?
LilleBjella Skrevet 9. august 2009 #15 Skrevet 9. august 2009 Håper forresten det går bra med mor og barna!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2009 Eh, javel;) Var jo det jeg også regnet med da, men siden husmus skrev at de stod der hjemme i all sin prakt så hørtes de ikke så veldig flatklemte ut! Ja, hva skjedde med twinsa- er de veldig fortidligfødt eller? En tidligere lagvenninne av meg fra håndballen venter tvillinger nå- 25 år gammel...Håper sterkt at de babyene får bedre sovehjerte enn flisa, tenke seg til nattevåk med 2 like lite soveglade babyer som flisa- huff og dobbelthuff! Når den ene sovner, så våkner den andre og vekker den første igjen osv osv...Nei, måtte de få et sovehjerte av gull altså! Etter å ha sett på kveldsnytt, var det forsåvidt like greit at vi droppa å bade igår- fjorden har visst blitt forpesta med kloakkutslipp og derfor algeoppblomstring. Yuuukk!!
LilleBjella Skrevet 9. august 2009 #17 Skrevet 9. august 2009 Isåfall er husmus dummere enn jeg trodde, og det regner jeg selvfølgelig ikke med. Hun har vett i pappen tror jeg:) Så vidt jeg vet er ikke tvillingene født for tidlig, var det ikke nesten opp mot termin? Hukommelsen min er vel ikke til å stole på, men. Kjedelig med komplikasjoner i forbindelse med keisersnitt. Man regner liksom med at man skal være i grei form etter en fødsel. Hvis det er mor som har det dårlig da... Jeg har problemer med å syns at andre barn er søte. Men det skal dere ha, dere har nydelige babyer alle tre. Gusty er jo billedskjønn som få, skjønner ikke hvor han har fått det fra. Så bildene av Frøya på facebook, og jeg kan allerede nå se at dette er en ramp in the making. Lyser rampestreker lang vei av det blikket:) Snuppelure er også en søtnos, med den deiligste baby-bablingen jeg har hørt. Goligoligoli. Eller noe sånn. Så, da har jeg skrytt av alle tre, premie til meg.
Frøken Freken Skrevet 9. august 2009 #18 Skrevet 9. august 2009 Lille Ella - ja det er ille å være så bekymra, og litt pinlig også, faktisk. Ringer hs i morgen for å få veie, og kontakter sikkert lege uansett for å få tatt blodprøven. Slår den ut har hun nesten 100% sikkert glutenallergi, slår den ikke ut kan hun likevel ha det... Dette er våre symptomer for glutenallergi - løs avføring over tid (sikkert et par måneder nå), 2 bæsjebleier om dagen - mindre interesse for korrnmat enn før, spiser mindre - brekker seg i slutten av måltidet innimellom (men tror det er pga trangt svelg) - slank unge (teller det?) - blå under øynene (men har veldig lys hud) - tegn på mistrivsel, er klengete (men - kjempeblid så lenge noen leker med henne) MOT: - ikke slapp - virker ikke som hun har noen smerter - ikke spes mye luft i magen Så nå vet dere det:) Når det gjelder nevøen og niesa mi: de ble født en uke før termin og var 3,5 og 3,6 kg og 50 cm! Etter laaang fødsel stoppet riene helt opp, og det ble ks til slutt. Ungene har hatt det fint hele tiden, men mammaen mistet veldig mye blod, dette fordi morkakesåret ikke har grodd skikkelig og hun har måttet ha utskrapning, hun har også fått vann på lungene. Hun går på smertestillende, har fått blodoverføring og er ganske sjaber - en stund fryktet de blodpropp. Men det går visst bedre nå. Stakkars henne, som det ikke er overveldende nok å ha blitt mor - til to! Ella - du er flink som skryter av unga våre! Det liker vi! Herman er jo også en deilig gutt, da! Det må jeg si! Nå må jeg ned og degge med mannen, han har hatt snupp hele dagen for jeg har vasket hus med søsters som snart flytter.
husmus &2 Skrevet 9. august 2009 #19 Skrevet 9. august 2009 Her er en case for dere. Barnevakten informerer at de får besøk av overivrige fremmede (for barnet) og mor sier, nei, det vil hun ikke utsette sitt stakkars barn for. Hvorpå barnevakten kaller mor spesiell og vanskelig. Mor tramper ut og sutrer resten av dagen. Men da hun kommer tilbake for å hente barnet er jaggu ikke huset fullt av folk, ungen har ikke spist eller sovet og er ikke spesielt blid. Tiltross for at de synes det var SÅÅ søtt at halvannet åringen matet den 9 mnd gamle babyen. Hvem er spesiell og vanskelig? Drittmennesker.
Frøken Freken Skrevet 9. august 2009 #20 Skrevet 9. august 2009 Barnevernet, representert av undertegnede, reagerer på manglende respekt for mors ønsker og barnets behov. Videre stiller barnevernet sprørsmålstegn ved både barnevaktens og besøkendes vurderingsevne. Tiltak: foreslår utskjelling av barnevakten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. august 2009 Forfatter #21 Skrevet 9. august 2009 haha, den var bra Freken! Rykket det litt i den formelle barnevern-pennen din igjen;)? Dagens store hendelser; jeg så et ekorn spise nøtter (kastanjer??) på nært hold, gjenoppdaget en gammel og glemt sti fra fordums barneår ute på Øen, snakket med en gammel og glemt venn fra fordums barneår ute på Greverud, bar flisa på ryggen i Manducaen for første gang og satt på plass huseier som prøvde å ta betalt for den INTEGRERTE oppvaskmaskina på kjøkkenet i det nye rekkehuset vårt. Ikke mye spennende som har skjedd her idag med andre ord! Freken; du har ikke noen nye bilder av snuppelure liggende da- så lenge siden jeg har "sett" henne nå!
LilleBjella Skrevet 9. august 2009 #22 Skrevet 9. august 2009 Tjukken er ni måneder i morgen og jeg har ikke skrevet ut Et Eneste Bilde av ham... Tatt i fleng, men de ligger alle på dataen. Er jeg en dårlig mor? Jada. Har en søt liten ramme på rommet hans, med svart hvitt bilde av to søte jenter i skolealder. Har skrevet datoene for første gang han gjorde noe, de fem første månedene, og etter det har jeg slurvet. Stoler på den gode hukommelsen min. Nå er vinduene vasket, og huset ellers er ganske strøkent, bortsett fra badet, som ser ut som en dass, passende nok. Så nå er det bare å sende bermen på visning. Og vi har kost oss med sushi fra sjappa over veien. I egersund har de ikke sushi... Nesten så jeg angrer litt. I morgen skal jeg ringe til banken og tigge om penger. Gleder meg veldig mye. Burde du ikke skrive Barnevernet med stor B, Freken? Ærlig talt. Skal det norske språk forderves også i offentlige instanser? Jeg tror Gusty har godt av å herdes litt. Det har i hvert fall tjukken, som griner hver gang et barn på hans alder lager lyder. Tenker det skal moro å sende ham i barnehagen, med lydvolum på 140 desibel. En bekjent hjemmefra reagerte på at jeg vasket vinduer på en søndag. Må jeg legge fra meg slike urbaner vaner kanskje?
husmus &2 Skrevet 9. august 2009 #23 Skrevet 9. august 2009 hahaha, jeg tror Gusty og Tjukken er for sensible Ella, kanskje de begge blir homo? Eller er det noe man i så tilfelle allerede er? Vel vel, Gusty gråter når andre gråter. Når de slutter å gråte så fortsetter han. Slitsomt. Hvis Tjukken er 9 mnd i morgen så betyr det at jeg glemte 9 mnds dagen til mitt barn. Det var da som.... Da skal jeg informere årets dårligste barnevakt at jeg har Barnevernet på min side. Jeg tenker det setter han på plass. Mulig han selv ender opp med å ta en telefon da, men det er nå så... Jeg tror heller ikke Mini FF har cøliaki, men man vet aldri, jeg er selv overbevist om at Prompen får for mye korn og reagerer på det med "nupper" på kinnet. Enten det eller wet wipesene som jeg har sluttet å bruke. Gusty STOD for første gang i går. Åpenbart at mitt barn er det smarteste av de alle her.
Frøken Freken Skrevet 10. august 2009 #24 Skrevet 10. august 2009 Ella - ikke har de sushi, ikke er det ordentlig thaimat her heller. Jeg angrer litt rett som det er, men prøver å holde motet oppe. Jeg tror ikke jeg passer til å ha perm i en by der jeg ikke kjenner. Hat alt for god tid til å bekymre meg. Jeg har tenkt å kjøpe masse stæsj fra enjo så jeg har redskapene i orden når jeg skal gyve løs på vinduene igjen. Husmus - jo visst bør man skreve Barnevernet. Eller aller helst Barneverntjenesten. Nå er jeg ikke så veldig erfaren i den bransjen, jeg er best med fjortiser som stjeler og ruser seg - men jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at din sak hadde blitt topp-priorietert. Dilemmaet nå, etter Barneverntjestens vurdering, er at barnets mor også viser dårlig dømmekraft om hun sender barnet til samme barnevakt en gang til, og dette vil være å prioritere egne behov foran barnets. Faen, jeg er virkelig god i denne jobben!
LilleBjella Skrevet 10. august 2009 #25 Skrevet 10. august 2009 Ehm, det var JEG og ikke Husmus som påpekte at barnevernet skal skrives med stor B. Thank you very much. Jeg sitter å venter på at tjukken skal våkne for morgenen....Og klokka er snart kvart på ti. Det er forsåvidt deilig å sove lenge, men nå bekymrer jeg meg for at vi ikke rekker barnehagens fleksitid, uten å måtte vekke ham fire timer før han egentlig ønsker å våkne. Datanerden jeg har til sønn, har forresten gjort skriften på gmailen min ekstremt stor...og jeg greier ikke å få den normal igjen. Det er kun på den nettsiden, og han har åpenbart trykket på noe lurt. Irriterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå