Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Heisann, hvordan går det med dg??? jeg har ett lite spørsmål som jeg lurer på. Om jeg ikke husker feil så gikk du også på blodfortynnende sprøyte i svangerskapet. Hvis det stemmer så lurer jeg på hvor lenge du stakk i magen?? Jeg er 25 uker på vei i dag, jeg begynner snart å vurdere å sette de i låret fordi jeg synes magen er begynnt å bli så stram. hva gjorde du??
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Hei :-) Her går det bra. Nyter tiden sammen med min vesle datter, som alt har blitt snart...15 mnd! Tiden flyr så utrolig fort! Stemmer at jeg tok Fragmin ja. Ble mange blåmerker på magen der :-( Jeg satte sprøytene i magen hele veien. Var rimelig venskelig på slutten når huden ble veldig stram ja, men ble fortalt at det ikke var anbefalt å sette de i låret. Husker ikke hvorfor jeg altså, men hør med legen din. Jeg la på meg mye i IVF-karusellen så derfor tok det sin tid før huden ble veldig stram. I tillegg så ble det jo ks 5 uker før termin så jeg "slapp" unna de siste ukene som nok hadde vært verst.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Var ikke helt ferdig ennå da.... De siste ukene måtte jeg også ta 2 injeksjoner hver dag og da ble det virkelig verre. Huden fikk liksom ikke hvile fra stikking i det hele tatt. Ei sprøte på hver side hver dag, ble et stort kart med blåmerker til slutt :-p Tenkte jeg skulle ønske deg lykke til med videre stikking, det er uansett verdt det til slutt :-) Men hør med legen når du skal på neste kontroll. De sier jo så mye forskjellig uansett så :-p Klæm
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 8. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2009 takk for svar:) jeg får høre med Jon hausken når jeg ikke lenger føler at jeg klarer å stikke på magen. jeg er ganske liten fra før og har ikke noe særlig ekstra fett på meg kan man si. så jenta de er blitt så stor alt:D ja, tiden flyr. Jenta mi blir 3 år nå i desember, synes det er skikkelig rart at jeg har ett så stort barn nå. Å det føles så fantastisk at vi har klart å få to mirakel jenter snart:D I dag satt jeg å så på video som vi har tatt av henne oppgjennom leveårene hennes. jeg kikket en del på de som var fra da hun var 1-1,5 år. Hun har fprandret seg så mye å det var så mye kjekkt jeg hadde glemmt. Jeg vil le meg ihjel når jeg ser på de. nei, vi må berre nyte tiden sammen med barna våre, vi er utrolig heldige
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 å en ting til. hvorfor tok du to sprøyter for dagen på slutten??? og så lurer jeg på når du sluttet med sprøytene?? jeg tenker liksom at jeg er litt redd for å gå på de helt nerme termin pga blødninger osv...
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Jeg tok 2 sprøyter på slutten pga at vekten nådde en viss antall kilo :-/ Jeg ble lagt inn på sykehuset 5 dager før hun ble ble forløst med keisersnitt. Tok ikke sprøytene dagen før. Men tok da 1 sprøyte hver dag i 2 uker etter at snuppa var kommet til verden. Når på døgnet tar du sprøytene da? Når det nærmer seg terminen din er det smart og skrive opp klokkeslettet du sist tok sprøyta. Dette er fordi du må vente et visst antall timer før du evt kan få epidural. Hvor mange klokketimer avhenger av dosen du tar, mener det er 12 timer ved en dose på 5000 IE, men dette vet legene. Bare å spørre dersom det er mere som du lurer på eller som er uklart :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå