Gå til innhold

Hva er sjansen for at eggene overlever opptiningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er igang med fryseforsøk nå og har 7 egg på frys. Vi fikk en datter etter IVF i 2007 og for et år siden skulle vi ha fryseforsøk da vi hadde 4 egg på frys etter 1. IVF. Ingen av eggene overlevde. Vi var helt uforberedt på det og ble kjempelei oss. Har nå som sagt 7 egg på frys etter en MA i april. Er livredd på at ingen overlever denne gangen heller... Hva er egentlig sjansen for at eggene overlever opptiningen? Fikk beskjed om det var noen "veldig gode" og noen "mindre gode egg"....Ventetiden er bare grusom!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener vi fikk beskjed om at 33 % v eggen overlever opptiningen...

2 av 6 av våre egg har overlevd opptining.

Håper det går bedre med opptiningen denne gangen:)

Skrevet

Jeg har lest ca i snitt 60-70% overlever opptiningen...har aldri vært så heldig å fått egg på frys i løpet av 7 forsøk :-( Så jeg er ikke ekspert på dette...

Kanskje klinikken din kan si noe mer om dette?

Masse lykke til!

Skrevet

Hei:)

Resultater

Ved tining er det ca. 50–60% av frosne embryo som

overlever. Sannsynligheten for graviditet kan være noe

redusert ved tilbakeføring av frosne/tinte embryo

Dette er hentet fra Rikshospitalet sin brosjyre om tilbakesetting av tinte embryo.

Skrevet

hei vi satte inn to fryse egg den 18 august i fjor.

den 26 mars kom ett nydelig enegget tvillingpar til verden 6 uker for tidlig.

så masse lykke til

Skrevet

Hei! Vi hadde tre egg (ICSI) på frys - alle overlevde.

Ved 1.frys ble 2 egg satt inn, testet negativt. Det siste egget ble satt inn i naturlig syklus og resulterte i ei lita jente som nå har blitt 15 mnd :-)

Mener at jeg i prossessen fikk vite at ca 70 % overlevde opptining.

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

1 av 2 overlevde opptining hos oss.

Skrevet

hei alle sammen!! tuuusen takk for så mange svar :-) kjenner jeg ble veldig positiv nå! utrolig deilig å høre at det faktisk er mulig... hadde egentlig avskrevet hele fryseforsøket som noe jeg bare måtte gjennom for å få et nytt ivf-forsøk. håper veldig at jeg får to egg som overlever, slik at de setter to inn. for de kan vel ikke bare kaste et flott egg? mine er fryst to og to... tvillinger er sikkert en utfordring, men jeg tar i mot alle barn med åpne armer, er ikke akkurat i en situasjon hvor jeg kan være kresen ;-)

Skrevet

er det noen som vet noe om egg som har blitt dyrket i 5 dager har bedre/dårligere sjans til å overleve opptining?...:/

vi har 2 5-dager gamle embryo på frys...

Skrevet

Jeg hadde 6 egg på frys (som er dyrket i 5 dager), har hatt to frysforsøk hvor to og to egg ble tint opp, alle fire har overlevd men ingen har ført til et fullgått svangerskap, bare en MA. Har to egg igjen som skal settes inn i neste syklus, så håper de også overlever... eller kanskje jeg har brukt opp overlevelsesprosenten som er på 50-70%...

Skrevet

Jeg hadde mindre hell med frys - kun 1 av 6 overlevde og det ene festet seg heller ikke ...

Skrevet

Av 4 fryse-egg, har jeg fått satt inn alle 4. Satte inn to i 2004. Ble gravid, men SA av begge to. Fikk satt inn to til i januar i år

(de hadde vært fryst ned i nesten 5 år), og 25 juli ble jeg mamma til to nydelige jenter som ble født 9 uker for tidlig. De er bare sååå herlige, og så ønsket.

Håper du får en god opplevelse med dine fryse-egg :-)

Skrevet

hei dere.

jeg kommer rett fra sykehuset, og spurte legen min om dette, og hun sa 70% sjanse! så da har vi fått klarhet i dette...

de hadde tina opp et egg til meg i dag, (blastocyst) og det hadde gått bra! :) så da er det bare å vente og ruge på...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...