Gir aldri opp! :) Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Hei Leser stadig at noen skal ha ekstra undersøkelse av livmor.. Hva innebærer det? Er dette ifm f.eks flere aborteringer?
monika70 Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Er ikke helt sikker på om det er noen spesielle us du sikter til, men har selv vært på vann-scanning av livmora. Dvs at legen setter inne et tynt rør opp i livmorhalsen, hvor det er en ballong i enden. Den fylles sakte med saltvann for å blåse opp livmora (ikke så stort altså!). Da kan legen se om det er noe som skjules som ikke synes godt ved ord ul, som f.eks polypper. Oppdages det, må disse fjernes før et ivf forsøk.
Gir aldri opp! :) Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Takk Monika70:) Jeg har bare lest at hvis man har hatt gjentagende aborter så kan man ta en sånn us.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 monika70:) hva var grunnen til at du fikk den us?har du hatt mange negative forsøk eller mistet mange ganger eller annet?
MK73 Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Det finnes flere prosedyrer for undersøkelse av livmor. Hvilke som brukes avhenger blant annet av pasientens "case" og historikk, sykehuset, legen etc. Jeg har hatt talløse ultralydundersøkelser, undersøkelse av livmor med kontrastvæske, undersøkelse av livmor med saltvann, og laparaskopi. Det vil si jeg tror jeg har hatt det meste. Alt bortsett fra saltvannsundersøkelsen hadde jeg ifbm utredning før henvisning til IVF. Saltvannsundersøkelsen hadde jeg da jeg gikk til privatklinikk etter de offentlige forsøkene; de ville gjerne ta en titt og se hvordan det stod til. Jeg har ikke hatt noen av disse ifbm utredning for habituell abort, men for de som ikke har hatt utredning for ufrivillig barnløshet er det naturlig at de får en eller flere av disse for å finne ut om det er et anatomisk problem som ligger til grunn for abortene. Ellers er det som sagt vanlig å benytte seg av disse undersøkelsene ifbm utredning for ufrivillig barnløshet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå