Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått tid før i uke 20, jeg. Hun sa at det var fint å få time litt sent fordi de da kunne se enda mer. Men trodde egentlig det var uke 16-18 som var best til å fastslå termin, det tror jeg jeg leste her inne.....Uansett litt surt å vente så lenge da, sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også UL i uka 20 (dvs. 19+5), og det var helt fint det. Termin ble ca den samme som menstermin, men jeg så ikke bildene noe tydeligere. Sånn jeg har skjønt det er det et helt vanlig tidspunkt å ha UL. :-)

Skrevet

det samme fikk jeg.. jeg synes ikke det var noe særlig, og bestilte derfor en UL privat også i uke 14.. dersom det skulle vise seg å være noe galt med den lille, er det jo for sent å gjøre noen tiltak i uke 20.. (ønsker ikke skape noen debatt om det!)

har ei venninne som også fikk UL så sent, da viste det at fosteret trolig ikke var levedyktig utenfor mors liv, men at legene her ikke var sikre.. de ville derfor ikke ta noen avgjørelse men se ann litt.. det hele endte med at hun reiste til England og tok abort.. den historien skremte meg såpass at jeg ønsket å ta UL før.. mener ikke å skremme deg!

Grunnen til at jeg selv er engstelig for skader/missdannelser er at jeg selv er syk, og min sykdom kan bidra til utvikling av skader hos den lille..

Skrevet

Å blir ikke skremt jeg......hadde tidlig UL i uke 10, alt vel.

Skrevet

Ja, det er da man skal ha UL. Hadde også UL i uke 20+4. Dette er perioden fosterene har ca lik størrelse og det er lettest å fastslå termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...