Gå til innhold

Dere med "en av hver" (eller fler)! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var symptomene da dere var gravide? Var svangerskapene like eller ulike? Jeg har en gutt fra før, og har veldig jentefølelse denne gangen. Symptomene er veldig like etter det jeg kan huske. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gutt og jente, og begge svangerskapene var helt like.

Skrevet

4 helt like svangerskap. Har 3 jenter og 1 gutt. Med gutten var magen helt spiss.

Skrevet

Har en gutt og en jente. Med gutten var det kun den voksende magen og tårer i tide og utide som tydet på at jeg var gravid, ingen andre symptomer.

Med jenta hadde jeg ømme bryst i starten, var kvalm i 3-4 uker (ikke så mye at jeg spydde da), litt vondt i bekkenet, og i stedet for tårer så kom det raseriutbrudd fra tid til annen (og jeg har vanligvis verdens lengste lunte). I tillegg ble jeg voldsomt avhengig av billukter de to siste månedene, det være seg bensin, eksos, lukten inni bilen, for ikke å snakke om lukten i bilforretninger og Biltema...haha!! (Samboeren lo godt av meg der jeg gikk med diger mage og rullende øyne og snuste mellom hyllene på Biltema..)

Så alt i alt mer symptomfritt svangerskap med gutten enn med jenta. :)

Gjest thricane
Skrevet

var kvalm med begge nesten hele svangerskapet, men hadde mindre plager med jenta enn med gutten, som bekkenløsning, neseblod og hevelser i kroppen. og mye magesmerter og halsbrann med gutten også. ble jo syk den gangen også, det ble jeg ikke med jenta, så det hadde nok litt å si.

magen var helt lik med begge to. samme fasong og like mye flesk over rumpa med begge to i etterkant:-P

Skrevet

Har gutt og jente, ingen forskjell i svangerskapene.

Skrevet

Glemte halsbrann ja, det hadde jeg også nå med jenta.

Skrevet

1. svangerskap:

* delvis sjukemeldt pga kvalme frå veke 6, kasta ikkje opp

* 100% sjukemeldt frå veke 14 pga bekkenløysing

* kvalmen avtok rundt veke 15, men kasta då opp dagleg fram til veke 21

* kjente spark frå veke 17

* magen kom tidleg og blei gigantisk

* la på meg 22 kg

- gut

2. svangerskap:

* litt kvalm frå veke 7

* "visste" at det var jente frå veke 9

* blødning i veke 10

* hyperemesis med sengeleie veke 10 - 14. Gjekk ned 6kg på ei veke, kasta opp ALT i nokre dagar.

* bekkenet var bedre denne gongen

* kjente ikkje spark før rundt veke 20-21 (morkaka var på framsida)

* la på meg 9-10 kg

- jente

Skrevet

Helt identisk.

Pluss litt mer sliten med minstemann i magen pga en liten frøken utenfor magen som krevde sitt.

Skrevet

Har en gutt og ei jente og svangerskapene var totalt forskjellige.

Med gutten var jeg småkvalm et par- tre dager i beg. av svangerskapet, fikk tidlig mage, hadde bekkenløsning, la på meg mye,fikk masse strekkmerker, hadde dilla på usunn mat. Med jenta var jeg kvalm 24/7 fra uke 7- 14, fikk masse kviser, dilla på salt, surt og sterkt krydret mat, var i fin form gjennom hele svangerskapet med unntak av litt ryggplager på slutten, la ikke fullt så mye på meg, fikk ikke ett strekkmerke.

Som førstegangsgravid hadde jeg ikke mye magefølelse ang kjønn, men som andregangs "kjente" jeg at det var ei jente.

Skrevet

og så led jeg myeee av halsbrann med gutten, men ikke med jenta ;)

Skrevet

4 ulike svangerskap, 3 første med "jentefølelse", ble jenter,siste med "guttefølelse", ble gutt :-)

Skrevet

Med gutten var jeg ikke dårlig i det hele tatt. Hadde god matlyst. Hadde halsbrann. Bekkenløsning. Fin hud. Magen var høy.

Med jenta fikk jeg fett hår. Masse kviser og nupper i ansiktet. Bekkenløsning. Var kvalm de første 10 ukene.

Bar magen lavere enn da jeg ventet gutten.

Skrevet

Jeg har en av hver og hadde nesten like svangerskap....

Skrevet

Har en av hver og svangerskapene var totalt forskjellige. Både med tanke på div plager og lyster.

Skrevet

Har en av hver og svangerskapene var stort sett like. Ørlite mer bekkenvondt med gutten som var nr to, men det har vel å gjøre med at det var svangerskap nr to og ikke noe med kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...