Gjest Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Var til ekstra kontroll hos JM i dag siden BT hadde økt litt på mandag. Kom inn og JM målte BT på 160/100 (ligger normalt på 100/70) og +1 på proteiner, og siden jeg var dårlig og har kjent mindre liv enn vanlig ble jeg sendt videre til KK for en mer omfattende test siden jeg da hadde alle symptomer på svk.firgiftning. Ble faktisk litt satt ut, for jeg trodde ikke det var noe "galt", hadde reist alene og alt og har jo en god bit å kjøre. Ble skikkelig bekymret for om jeg måtte legges inn og evt settes i gang, har blitt satt i gang pga dette før og det var grusomt! Fikk mamma til å møte meg slik at jeg slapp å gå alene i det minste, og på KK var plutselig alt i orden, fin urinprøve og akseptabelt BT på "bare" 130/85. Rare greier... Var nøyaktig det samme som skjedde siste svangerskap. 2 dager før termin da også, høyt BT og proteiner hos JM og så fint på KK. Måtte ta sparketest også siden jeg hadde kjent mindre liv, og JM som møtte oss var superkoselig og mente vi burde kalle vesla for Tornerose siden vesla overhode ikke var interessert i å sparke selv etter isvann, issaft og JM hadde skubbet og dyttet masse på magen min. Ble registert noen få bevegelser, men god fosterlyd da. Ble likevel sendt videre til UL for å være sikker. Der møtte jeg på en av de mest yggelige legene jeg har møtt, skulle vært flere som henne! :-) Hun tok en veldig grundig UL, målte, sjekket blodgjennomstrømning både i navlestrengern, hode, hjerte osv, skikkelig nøye. Tok en kjapp kikk opp og og sa at enten var dette en særdeles dårlig utstyrt gutt, eller så kom det nok en jente ja. Følte meg i hvertfall veldig sikker på at alt var ok etter UL'en så nøye som hun var :-) Legen tok en rask sjekk nede også, og var blitt ganske moden nå, men fortsatt bare 1 cm åpning, så hun ville ikke strippe/tøye, men mente det neppe ville ta så mange dager uansett siden vesla lå så veldig langt nede i bekkenet og satt bom fast det når jeg tross alt var 4. gangs. Får håpe hun har rett. Så overrasket hun meg litt. Alle har sagt at vesla blir stor. Hun ble i uke 27 estimert til å være ca 4200g ved termin og leger og JM på kontroll har sat at hun blir nå godt voer 4 kg ja, kanskje oppe i 4,5. Selv synes jeg magen er mye mindre denne gnagen og SF-målet er inne på det grønne feltet nå, og ikke over som med de andre. Legen mente i hvertfall at vesla var under 4 kg. Hun fikk to ulike mål fordi vesla lå litt krøkig til med hode for måling, så ene var 3500-3700g, andre var rett under 4 kg, så legen tippet rundt 3800-3900g og sa at dette var i hvertfall ikke noen kjempebaby, bare litt større enn snittet. Så nå er jeg spent på hvem som får rett her! ;-) Så endelig kunne jeg i hvertfall dra hjem igjen med streng beskjed om å ta det veldig rolig, og å ta kontakt med en gang om jeg ble mer dårlig. Veldig deilig å komme hjem, men er sliten. 1,5 time er langt å kjøre rett før temin, og rakk jo å bli veldig bekymret først også. Nå skal jeg i hvertfall slappe av! :-) Så satser vi på fødsel om ikke så altfor mange dager.
*1+1=2 små* Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Utrolig bra at de tok så godt vare på deg, har samme erfaring med de på sykehuset i fredrikstad:) Ta det med ro også satser vi på at vi snart hører om at du har rier!!!
Gjest Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Ja, jeg kan ikke få fullrost KK nok for denne mottakelsen, SÅ hyggelige og omsorgsfulle, følte meg kjempetrygg og tatt veldig på alvor :-) Har veldig sterke kynnere i dag, så håper jo det kan gå over i rier snart, emn tror nok det går noen dager til.
Gjest Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Så bra å bli sjekket så nøye Deilig å dra hjem helt beroliget.
Alle oss:) Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 Godt at det gikk bra:) Er så godt når man møter koselige leger og JM:) Håper det er rett rundt hjørne for både deg og meg:) 2. dagen på overtid så er ganske lei allerede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå