Gå til innhold

Spør igjen-hvorfor spotter man? Desperat etter svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snille å svare meg? Spottet bittelitt i går og i dag..

Pleier ALDRI å spotte før mens, den kommer bare for fullt med en gang..så hva skjer med meg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hvorfor man gjør det, men det er veldig vanlig......kan være noen sprukne blodkar bare f.eks

Skrevet

Det kan vel være flere grunner. Bruker du prevensjon, nettopp sluttet på prevensjon?

Noen har litt småblødning i det de venter mens hvis de er gravid.

For mitt tilfelle var det nok for lite progesteron/for mye østrogen. Begynte helt plutselig en syklus. Aldri noensinne hatt uregelmessig/unormal syklus, før den plutselig en mnd ble 4-5 dager lengre enn vanlig, og startet med spotting ca 3 dager før mensen startet for fullt. Etter dette ble syklusen og lutealfasen gradvis kortere. Og jeg spottet alltid i 3 dager før mensen startet. Samtidig hadde jeg veldig ømme bryst mellom eggløsning og mens.

Spottingen og syklusklusset begynte faktisk den mnd vi begynte å prøve på graviditet. 11 pp'er senere ble jeg gravid, så det tok sin tid. Tror ikke jeg hadde blitt gravid om jeg ikke hadde puttet i meg alt av helsekostremedier som jeg gjorde..

Skrevet

Tusen takk for svar : )

Kanskje jeg har noe lign?

Jeg bruker ikke prevensjon og har ikke brukt det på 4 år. Fikk barn for 14 mnd siden og har hatt regelmessig mens i ca 1 år nå.

Jeg venter ikke mens før om en ukes tid ca (er litt usikker på når jeg hadde siste mens, men hadde eggløsning for en uke siden tror jeg)..så synes det er rart om den skulle komme nå og jeg pleier som jeg skrev-ikke å spotte.

Har hatt mensmurringer samtidig med denne spottingen..så trodde egentlig mensen var på vei..men skal jo ikke ha den enda.

Skrevet

Er det virkelig ingen andre som har opplevd dette før??

Skrevet

Hadde menssmerter i magen og småblødninger like før jeg fant ut jeg var gravid selv.

Skrevet

Jeg vet ikke, men har tenkt å spørre gynekologen straks jeg får en time. Spotter flere dager før mens, har uregelmessige sykluser og bruker ingen prevansjon.

Skrevet

Ja, har hørt at det er mange som spotter litt før og/eller i slutten av mensperioden..men jeg har selv aldri gjort det og synes det er rart om mensen skal komme nå når jeg ikke venter den :/ Jeg spotter fremdeles..men er ikke mye som kommer altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...