awesome Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Vi bor i Oslo og tenkte å kjøre til Sverige for å sjekke priser på seng, bilsete osv... noen tips? Hvor er det bra å dra? Er det mye billigere? Hvor mye kan man ta med seg før man må betale toll?
gutt06&09 Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Vi kjørte til Happyland på Svinesund og kjøpte en Quinny-vogn med bag. Kostet 5796 svenske som ble 4996,50 norske. Koster rundt 6200 tror jeg her i Norge + at de ikke hadde i sort noen steder og ingen visste når det kom inn igjen. Ringte på forhånd og sjekket om de hadde den inne før vi reiste, kan jo være greit hvis dere har bestemt dere for merke/farge på forhånd. Det man må være klar over er at men må reise dit for reperasjon/reklamasjon hvis det trengs. Og ikke minst- hvis det er mere babystæsj man trenger kan man sikkert spare enda mere:)
*1+1=2 små* Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Det er 2 butikker rett over grensa ved svinesund. Happyland og Babyproffsen i nordby senteret. Nordby senteret har tilbud på Römer baby safe plus med belte base for 1800NOK, det er en bra pris og et veldig bra sete!!! De er noe dyrere på vogner så jeg ville først sjekket på Happyland, de har også mye annet og prisen er litt både og men det hjelper så klart med kurs!Men de på nordby synes jeg har ofte litt bedre kunnskap..men det varierer så klart det også! Vil tro at man får pakkepris om man kjøper mye, det vet jeg de snakket om på nordby når vi skulle kjøpe ting og spurte om det:) Jeg mener dere kan ha med dere verdi på 6000kr...men det er LITE kontroller på gamle svinesundsbroa...men det er nok fordi jeg aldri kjører på lørdager/søndager;)
25 år gammel mamma Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Hei har mye fra nr.1, kjøpte vogn bare i sverige faktisk, ellers var vi på Rudo og på barnashus på Alnabru. Vogna kom på 3800 omtrent,kjøpte Simovogn, kjøpte seng på Rudo på Lillestrøm,denne hadde 1 sengesett,madrass(kjøpte en annen som ikke avgir gasser,men)dyne,pute helt komplett da,og sete på Alnabru Recaro nyfødt,stellebord med badekar,noe klær og annet småtteri,det er mange fine tilbuder i de norske barnebutikkene som gjør at det ikke lønner seg å reise til sverige. Bor ikke mer enn 50 min fra sverige så hadde det vært billigere å kjøpe der hadde vi gjort det,men det er nå 2,5 år siden så det kan jo ha endret seg med priser og sånt nå da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå