Ranveig R Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 "Hei, og takk for mail. Vi forstår godt de problemer den allergiske forbrukeren møter i sitt daglige valg blant ulike næringsmidler. Derfor arbeider vi også kontinuerlig med forbedringer for å minske antallet allergene ingredienser, og risiko for kontaminering. Non Stop har alltid inneholdt spor av melk. Grunnen til at NonStop nå merkes med "inneholder melk", er at retningslinjene for allergen-merking av våre produkter har blitt justert. Melkeinnholdet i Non Stop vurderes nå som høyere enn "spor av", og oppføres derfor som ingrediens. Det har ikke skjedd en endring i oppskriften for Non Stop. Med vennlig hilsen Sissel Drag 2009-08-07 09:54:54.0" --- Dvs at NonStopen er make som før, men reglane er endra. Dermed vil barn som tålte NonStop før, tåle dei no og, innhaldet er ikkje endra. Så spørs det berre om vi tør å gje dei noko som det står "tørrmelk" på. Hmm. Ein kan stole på ein slik mail, ikkje sant?
Gigi Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Kan jeg bare spørre hvordan deres barn har reagert på NonStop tidligere? Jeg har gitt gutten på 17 måneder det to ganger, og første gangen fikk han litt mer utslett, men vi hadde ikke smurt han med kortison på et par dager, så vi regnet bare med at det var grunnen. Har ikke testet så mye ferdigprodukter på han tidligere, men har hele tiden tenkt at står det spor av melk på pakken så kan han spise det, men nå begynner jeg å lure på om vi burde holde han unna de produktene også....
Ranveig R Skrevet 7. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2009 Jenta vår har ikkje hatt noko særleg utslett, ho hadde magesmerter og signalgul diaré då ho fekk melk. Etter melkefritt kosthald blei innført har diaréen blitt borte, og fargen bedre. Har ikkje merka nokon forskjell på det om ho har ete nonstop eller ikkje. Ho får ete matvarer det kan forekomme spor av melk i. Ho skriker enno ein del, men betydeleg oftare enn ho får nonstop, så eg trur neppe det er nonstopen sin feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå