Gå til innhold

bf og hasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alenemor, og er litt i tvil hvor jeg har bf. Slik jeg har forstått til nå vil han ta del, men jeg er i tvil ang han. Vi er kjent gjennom fest, og som dere kansje forstår da ble jeg gravid slik. Vi har mange felles venner og har sett litt film og slikt når det har vert andre til stede men ikke alene. Det som plager meg er at han ofte på fest kan ta seg en joint (hasj), det har også skjedd når vi har sett film at de bare døser med hasjen. Det har ikke plaget meg da, for det har aldri vert press på at jeg må prøve osv. Men nå er jeg gravid og skal ha et barn med han, og da er situasjonen en heelt annen!! Jeg kjenner han ikke så godt at jeg kan vite om han kommer til å røyke når han har ungen eller ikke.

Hva ville dere gjort? Hadde dere stillt kravet om at vis han skal ha ungen skal det ikke være hasj i hus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Kjæresten min er Britisk, og i England er det så mye hasj bruk at det er på grensen til legalisert.

Vi møttes da vi begge jobbet i et annet land, han røyket da hasj en gang i blandt (noen gangen hver kveld men kunne også gå uker uten.)

Da hadde jeg ingen problem med at han røyket for det gikk ikke utover meg. Jeg ble gravid 3 mnd etter vi ble sammen og ga han da besked raskt om at baby ikke skulle ha hasj eller noen form for narkotiske stoffer i livet sitt. Han sa han skulle slutte da hun ble født!

Det skal nå sies at vi har et spesiellt forhold. Han jobber i utlandet og jeg bor hovedsaklig i norge. Store deler av svangerskapet har vi vært sammen, og reist mye rundt ilag. Men vi har også vært mye fra hverandre! (som nå).

For 4 uker siden ble lille jenta vår født, og jeg har misstanke om at han ennå røyker hasj. Men jeg orker ikke spørre han om det, og orker ikke henge meg opp i det! men når vi flytter sammen om 3 uker forventer jeg at han skal ha sluttet. Å ar jeg misstanke om at han ikke er ærlig om det og fortsatt røyker når han er rundt datteren vår flytter jeg fra han. Han har fått muligheten til å bestemme selv hva som er viktigst.Om han velger å røyke er det åver. Enkelt og greit!

Så om faren til barnet ditt vil være det må han også være forberedt til å måtte gi opp sånne ting syns nå jeg.

Tenk på barnet ditt..

Skrevet

Det jeg og tenker, men det er ikke bare å nekte han samvær heller. Det må vel beviser til tenker jeg.?

HI

Skrevet

Kanskje du skal tenke deg litt om før du parrer deg neste gang?

Skrevet

Er ikke vanskelig å skaffe beviser på at han røyker hasj da. Enkel urinprøve på politi stasjonen det!

Skrevet

Kansje det ikke var meningen å bli gravid ;)

Ja det er sant, hasj kan jo faktisk sitte i kroppen opptil 3 uker så.

Skrevet

Du kan selv bestille tester på nett.

http://www.medishop.no/produkter/kategorier/narkotika/cannabis-test-_hasjmarijuana_

Jeg har gjort dette pga min tenåring her.

Så kan du si at testene skal du ta, og han skal tisse på prøveglass med deg i nærheten. Krev rene tester før samvær. Han har all rett til å nekte på dette, det blir i så tilfeller en frivillig sak han er villig til å gjøre for din og barnets del.

MEN dette er jo et problem langt frem i tid. Det første året kommer BF til å ha samvær med deg tilstede. Da bør en for barnets del ha samvær med mor/daglig omsorgsperson tilstede. Så kan en øke til en natt annenhver helg noen få ganger, før en går over til fredag-søndag annenhver helg.

Så får du se det an når den tid kommer. Du kan jo si til ham hva du tenker om hasjen og bruken av dette. Og at du ikke vil se eller høre at han bruker slikt når han skal være med barnet.

Ellers så er det ikke så veldig mye du kan nekte av samvær, uten at det tar seg dårlig ut for din del(om en ikke har dom på dette) om du nekter enhver form for samvær. Og om han har brukt hasj f eks 2 dager før samvær, så er han jo ikke ruset ved samværet.

Skrevet

Hva man gjør på fritida og hva man gjør når man har en unge er som regel vidt forskjellige ting. Man har jo folk som drikkers seg dritings hver helg, så får de barn, men det betyr jo ikke at de drikker mens de har ansvar for ungen. Selv kan jeg godt ta en joint i ny og ne, men jeg rører ikke en gang en dråpe alkohol hvis jeg har ansvaret for dem.

Kanskje greit om dere ble litt nærmere venner nå som dere skal ha unge sammen?

Skrevet

For min del kunne jeg nok gitt et forhold en sjanse også. Han vil vente med alt, tror han er redd. Men vi får se og ta det som det kommer :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...