Gå til innhold

Alt klart til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke her i gården, men i morgen skal regntøy og støvler i hus, muligens mer også. Dagene går fort mot skolestart når ferien er over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nesten alt klart til skolestart, har kjøpt nye sekker og nye joggesko til gymmen og nye innesko. Kjøpt nye drikkeflasker og matbokser også da disse trengtes å byttes ut ;) Så nå mangler det bare og kjøpe nye blyanter,viskelær,bokpapir og bokmerker :)

Skrevet

Niks, ingenting, men saa begynner de ikke foer 6 september heller og alt handles i skolens utstyrsbutikk :)

Skrevet

begynner å nærme seg nå ja.... Penal til 1. klassingen ble kjøpt i dag... gummistøvler er kjøpt...mangler regntøy og innesko:)

Skrevet

nope.. klarer ikke å tenke på hva jeg trenger til skolestarten i år. Tror jeg egentlig har det meste klart, men vet ikke sikkert.

Hva trenger jeg??

Har. innesko, gymsko. ransel og gym bag fra i fjor. regnklær, nye bukser.

Kunne kanskje hatt noen nye sko, og noen nye gensre??

Hva annet??

Hjernen min har enda ferie:)

Skrevet

Tja. Ingen innkjøp av klær/sko er akutt nødvendig, men regner med at vi tar en tur og fyller litt i lageret første lørdag etter skolestart. Joggesko og treningstøy venter vi med til vi kommer til Danmark i november, mye mer av "passende utvalg" her! Men storebror skulle visst hatt ny regnjakke, den gamle begynner å bli vel kort om den skal gjøre god nytte i øsende regn. Og den typen han har brukt så langt stopper på 150 cm :(

Utskifting av matbokser/melkeflasker er ikke aktuelt, disse er de samme som da guttene startet i første klasse (starter nå i hhv 3. og 7.). Ingen av dem er barnslige, siden de er helt nøytrale i rustfritt stål, ingen av dem er utslitt.

Ny ransel er ikke aktuelt for noen i år, regner med at storebror får ny ransel neste år og lillebror om 2 år (han overtar sikkert storebrors neste år).

Nye pennal er ikke aktult, de er de samme som ved skolestart for begge ("rotepennaler" i svart skinn, slike er utrolig slitesterke), "Kule" penner etc har aldri vært noe de har ønsket seg, de ønsker seg heller "skikkelige VOKSNE kontorgreier", så dette henter vi en ladning av på rekvisitalageret på bedriften vi eier. Blir vel en 50-lapp i uttak til sammen, får se hva de mangler på lørdag/søndag. For pennalene er høyst velfylte hos begge to: 4-5 kulepenner i blått, svart og rødt, 1-2 blyanter, minst 12 fargeblyanter, "rød-blå"-blyant for minstemann, viskelær (vanlig og blekk), vinkelhake/transportør, passer med feste for blyant, liten stiftemaskin, liten hullemaskin (tar 2-3 ark), pose med binders, taperull, saks, blyantspisser...... Foruten et futteral (selvstrikket!!) hos begge med plass for 30 cm linjal, siden dette ikke går inni et pennal. Velfylt pennal er viktig, kan jo ikke ha MINDRE her enn vi har i kontorskuffa :) Men siden alt er av "kontorkvalitet" har det en viss varighet. Og er det oppbrukt, henter vi nytt, uansett tid på året. Så neppe den store utskiftingen som trenges nå.

Bokbind får de på skolen, kraftig blank plast, men må sikkert få en pakke "gullfisker" til å klebe på disse for å pynte litt. Ingen bråhast, de er neppe ferdige med å legge bind på bøkene sine før første skoleuke er omme. Boketiketter lager de selv på kontoret, bruker vanlige adresselapper for post. Så slipper de å vise på boketikettene hvor dårlig håndskrift de har :) Dette blir nok guttene sittende og arbeide med første fredagskvelden etter skolestart, tenker jeg.

Skrevet

oi det har jeg ikke tenkt så masse over jeg da.

Skole sekk har 1.klassingen fått av fylke, pennal får de ikke ha. klær har han nok av, nei tror nok ikke vi ska handle så mye jeg. Men litt nytt blir d nok. å så må han jo få ha et penal her hjemme.

Skrevet

Jepp, så og si alt. Ransel, pennal, litt småting, klær til første skoledag og regntøy. Vinterdress/sko er ikke handlet enda, men synes ikke det haster så mye.

Har en veldig spent jente, nå er det bare 8 dager igjen! Hun teller ned...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...